Instellen Stab H120 met Rudream image?

De Bloemist

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Gisteren heb ik de nieuwe Rudream image geinstalleerd, maar nu als ik de verschillende satellieten wil instellen (o.a. Sirius 5 oost en HB16 oost) dan geeft de signaalmeter in het service searching menu niet voldoende signaal aan. (de schotel staat goed, want ik heb met de Ronaldd image en met een Humax altijd beeld gehad)

Is hiet misschien een plugin voor, of doe ik iets verkeerd???

Gewoon de usals instelling gebruiken ff de graden invullen en draaien maar.

Je kunt het beste de settings eerst uploaden en daarna je sat-settings op 'meerder sats via DiseqC motor' instellen.
Gewoon alle sats die er tevoorschijn komen laten staan en op oke.
Daarna ga je naar de motor settings en doe je het volgende:
'Gebruik Rotor input power? inschakelen en 20 mA ingeven.
'Gebruik goto xxx functie? inschakelen.
Lengtegraad xxx Oost en Breedtegraad xxx Noord instellen en opslaan met [OK].
De juiste setiings (oost en noord) kun je vinden op http://www.heavens-above.com

Als jij zeker weet dat de mast rondom waterpas staat en dat je de motor in de 0-positie hebt uitgericht op Sirius dan kun je nu alles gewoon weer oppikken. De aansturing van de motor is nu ingesteld op basis van USALS waardoor de sat-posities worden berekend en de motor wordt gestuurd.

Opm: Omdat jij een HH120 motor hebt moet je Rotor input power op 20 mA zetten en niet op 70mA zoals je zo her en der kunt lezen. Anders krijg je geen melding dat je motor bezig is en zal ook veelal je beeld niet starten als de motor op positie is. HH100 werkt prima met 70 mA instelling.

Succes!
Atraxx

Probleem is al opgelost, ik moest alleen even een andere transponder selecteren.

En nu zit ik nog met een klein probleempje...
Originally posted by Atraxx
Omdat jij een HH120 motor hebt moet je Rotor input power op 20 mA zetten[...] Anders krijg je geen melding dat je motor bezig is en zal ook veelal je beeld niet starten als de motor op positie is.
Als ik naar de Astra draai, werkt het vrijwel altijd prima zo. Maar als ik bijvoorbeeld naar de Telstar12 of Hotbird draai, krijg ik ongeveer 2 seconde "Motor is bezig.." en dan meteen: "Service niet gevonden" :( En dan start ie inderdaad niet...

Wat kan er dan nog meer zijn???

mmm, volgens mij moet de instelling 70ma zijn. En ik heb de satellieten handmatig moeten zoeken (net zoals b.v. bij een Humax) Bij mij draait de motor wel, maar geeft ook bij de zender die geselecteerd is "service niet gevonden" dat is heel simpel op te lossen door een keer te wisselen van zender op dezelfde satelliet.

Ten eerste moet je 'Gebruik rotor input power' aanvinken.
Als je een HH120 motor hebt zet dan de detectie op 20mA
Heb je een HH100 zet 'm dan op 60mA. Ik kwam er laatst bij een maatje achter dat dit beter werkt als 70mA (bij de HH100 dus)

Stel je dat niet juist in dan heb je dat appelige gedoe waar de Bloemist nu mee te kampen heeft. Hij weet niet wanneer de motor op positie is en hij moet ff heen en weer zappen om beeld te krijgen. Dat is dus nergens voor nodig.

De DiSEqC communicatie werkt slechts een kant op. De motor krijgt een commando via de kabel en gaat doen wat 'm wordt opgedragen. De motor geeft dus geen seintje terug als ie op positie is.
In de Dreambox hebben ze een handige optie gemaakt waarbij wordt gekeken naar het stroomverbruik van de motor. Als de motor aktief is zal deze meer stroom gebruiken. Door het detecteren hiervan weet de Dreambox dus dat de motor in beweging is en waneer deze op positie is. Aan de hand daarvan wordt de melding "Motor draait naar..." (of zoiets) gegeven en zal het beeld worden aangeschakeld als ie op positie is.

Heb je een ander type DiSEqC-rotor, gewoon ff spelen met deze instelling. Komt het zeker goed.

Succes,
Atraxx

OK, mijn instellingen zijn wel zoals aangegeven. Ik zal nog eens wat gaan spelen met getallen rond de 20. Misschien kan ik het zo nog een beetje 'tunen'.

Bedankt! Nu weet ik eindelijk hoe ontdekt wordt of de motor nog draait.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan