instellen zenders op DVD recorder naast digitenne

E

ellen

Ik heb digitenne, goede ontvangst maar matig geluid wat betreft het volume.

Vandaag getracht een nieuwe LG dvd recorder aan te sluiten. Direct opnemen (OTR) is geen probleem, maar als je wilt inprogrameren dan vraagt hij de zenders in te voeren. En dat lukt dus niet!

Het signaal komt dus wel binnen, de kabels zitten keurig zoals het hoort.

Nu kan je wel van de KPN een recorder kopen of huren maar of het probleem dat verholpen is.

Iemand een idee? Is het geblokkerd door digitenne en zal het met geen enkel andere DVR recorder lukken?

Fabrieks instellingen etc. ook allemaal opnieuw geprobeerd.

 
Hallo Ellen,

Helaas heb ik dit porbleem ook.

Ik heb een jvc dvd recoder ik kan aleen opnemen via OTR.

om dat ik via de normaale antene niets door krijg aleen via scart.

Meschien moet je waneer je progameert de av insteling gebrijken dat is het ene wat mij lukt. alleen kan je opnemen van het kanaal wat jij ziet.:[

groetjes pcjoopie

 
Welkom op Satelite Fun Ellen.

Ik heb zelf geen Digitenne maar het verbaast me eerlijk gezegd niet. Volgens mij is het wel te vergelijken met satelliet ontvangst en dan zou je een dubbele tuner nodig hebben om naar een zender te kunnen kijken en een andere op te nemen.

Overigens heeft men bij kabel v.w.b. het opnemen ook al niet weer iets gevonden om geld uit de mensen te trekken. Als je Digitale TV neemt (in elk geval bij Ziggo is dat zo) is het opnemen geblokkeerd. Het kan wel, dat moet je dan aanvragen en daar betaal je dan weer extra voor.

Het verschil met kabel t.o.v. digitenne/satelliet is dat er meerdere apparaten aan het kabelsignaal gekoppeld kunnen worden en daardoor geen dubbele tuner nodig is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan