Instellingen tuner A en B

J

Jvdm

Dag, heb sinds week een Dreambox 8000 en heb een probleem met ontvangen van een satelliet (23 graden voor HD kanalen).
Wat ik op dit moment heb in een Visosat antenne met lnb ontvangers(dual connectie).
Deze heb ik in setting zo ingesteld zodat ik op 1kanaal kan opnemen en ander kanaal kan kijken.

De signaal waarde is prima, alle satellieten heb ik lock op dus signaal is oke.
Maar nu werkt mijn 23 graden satelliet niet om een of andere manier.
De 28, 19 werken perfect maar als ik een HD kanaal van Nederland pak zegt hij?Afstemmen mislukt?.
Als ik in tuner setting kijk en daar beetje mee speel door bv een satelliet station aanpas kan het zomaar zijn dat kanaal het weer doet.
Hierna doet bv de satelliet op 13 graden het niet.

Lijkt op dat de switcher het niet doet, iets anders weet ik niet.
Weet iemand van jullie hoe dit kan, als ik wel ontvangst heb dan is signaal uitstekend.

Gr,
Jelte
 
Ik denk de switch probleem had ik ook totdat ik een spaun switch kocht.
 
Jij hebt gelijk, dacht ook laat ik de kabel van tuner 1 en 2 een voor 1 er uit halen.
Toen ik kabel 2 er uit haalde werkte alles, ook de satellieten die ik miste.

Hierna kabel 2 er weer in en 1 er uit, toen begon ellende.
Signaal was niet erg goed, bij tuner 1 allemaal oke en tuner 2 maar 2 satellieten.
Toen heb ik de switch er tussen weg gehaald en deze direct op LNb aangesloten en ik had beeld.
Kwa zekerheid de kabel van tuner 2 ook op 1 aangesloten en had zelfde probleem.

Tjee was zoeken maar dit is het probleem, heb nu eerst maar tuner 2 aangesloten op 23 zodat ik deze gebruik.
Maandag maar nieuwe switch halen, denk je dat je iets nieuwe koopt en werkt het niet :)
 
Yup dat is die met die switchen, in dit geval geld vaak goedkoop is duurkoop.
Blij dat het hopelijk opgelost is.
 
Don't display ad for node ID 12


Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan