interne cardsharing dreambox 800 HD-SE niet stabiel

Brinx

New Member
Lid sinds
27 mrt 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
39
Geachte forumleden,

Ik lees al enige tijd mee op dit forum. Dankzij dit forum is het gelukt om mijn dreambox (clone) te updaten (openpli 2.1), waarvoor dank :)

Echter heb ik al een probleem sinds ik de boxen heb en dat is dat ik de interne cardsharing niet stabiel krijg... Ik heb soms weken geen problemen, en dan kan het zo zijn dat ik ineens geen tv meer heb op de slaapkamer. Na een reboot van de box in de woonkamer (server) werkt het weer perfect. Het is alleen irritant als je je net heb genesteld in bedje, en je erweer uit moet..haha.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is het gewoon een kwestie van..jammer dan..haha

Alvast bedankt :)

 
kon nog wel eens een dhcp probleem zijn oftewel staan de ip adressen vast

 
zet je ip adres per box vast dan heb je geen probleem laat ze eerst via dhcp bepalen en zet ze dan vast ben je bijna zeker dat er geen ander apparaat op dat ip adres gebruikt ,succes jaap

 
Zover ik weet zijn de IP's vastgesteld..hoe kan ik dat zien? Hoe zet ik ze vast? Moet ik dan MAC adress en alles instellen? Ik heb een KPN experia box..Hoe zet ik dat vast dan? De server box? Of de slaapkamer box?

Bedankt alvast

---------- Post added 29-03-2013 at 17:28 ----------

**EDIT**

Ik heb nu de slaapkamer box ip DHCP binding aangezet in mn experia box...nu moet het goed zijn ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja als je hem in de Experiabox gebonden hebt aan DHCP is dat ongeveer hetzelfde, dus zou het goed moeten zijn.

Even afwachten en testen dus.

 
Nou, dit is niet de oplossing...want ik heb weer geen tv. Ook is de serverbox niet via explorer te benaderen..Na een herstart wel....Maar volgens mij staat in de server box DHCP nog aan...moet die ook uitgezet worden?

 
Ja in de serverbox ook dhcp uitzetten of zorgen dat het ip vast staat.

Beter is om gewoon zelf de ip adressen vast te zetten.

 
Excusus voor mijn late reactie. De verbinding is nu ongeveer 2 weken stabiel geweest. Tot gisteravond..weer geen beeld in de slaapkamer. IK heb overal de DHCP uitstaan.

Als ik nu in in het nerwerk kijk, zie ik dat mijn serverbox er niet in staat. Ook via de browser is deze niet bereikbaar. ALs ik nu in mijn router kijk, zie ik dat wel de servernaam er staat, maar er een ander IP adres staat. ALs ik deze echter in de adresbalk invoer is ook dit adres niet bereikbaar. Ik denk dus dat mn router hem een ander IP adres geeft. Dit is alleen op te lossen door de serverbox een complete harde reset te geven.

Hoe zet ik IP adressen vast?

 
menu > instellingen>systeem>netwerk> adapterinstellingen

dhcp uit

vast ip / netmask / gateway

dbs pakt ie dan zelf als het goed is.

in je slave box moet je dan nog ff kijken of het ip (in de cccam) van de severbox goedstaat

 
De dhcp heb ik al uitstaan. Moet ik verder nog een handeling verrichten op IP vast te zetten ? Dus inderdaad op "vast ip" of iet dergelijks zetten ? De gateway en netmask staan er al volgens mij.. En wat bedoel je precies met de laatste zin ? Bedankt alvast voor al jullie hulp... En mijn excusus als ik nogal dom overkom...maar ben niet echt thuis in dreambox in compi met netwerk...

 
dhcp uit (is ip vast) heb je dus al dan moet je wel zeker weten dat je er een ip hebt staan die klopt.

met de laatste regel bedoel ik dat je in de 2e box wel aan moet geven waar hij de serverbox vind.

oftewel in de ccamconfig.

Krijg alleen zo langzamerhand het vermoeden dat je netwerk niet stabiel is.

Dus kijk gelijk even of de stekkertjes van je netwerk wel goed in je boxen geklikt zit.

 
Cconfig staat allemaal goed. Sinds ik dhcp uitbheb staan, is het wel een stabieler geworden. Vind het raar dat mn 2de box wel gewoon verbinding houd. Het probleem ligt ergens in mn server box. Daar is dan ook het vinkje weg bij verbinding. Kan zijn dat mn netwerkkabel niet lkkr zit, maar dan zou een reboot van de box niet helpen denk ik...ik moet de box aan de achterkant uitzetten en weer aanzettenn om het werkend te krijgen

 
Zou dan nog de kabel kunnen zijn omdat hij zich met een harde reset sneller weer aan meld als zonder.

zoniet dan blijft er maar 1 ding over denk ik.

je serverbox heeft problemen dan wel met de software of er is iets daadwerkelijk in de kast aan de hand.

 
Weer is ie eruit geklapt...Ook weer niet te benaderen met de browser. Ik heb de kabel eruit en erin gedaan...nu heb ik wel weer een groen vinkje bij de verbinding staan..maar is nog niet benaardebaar..Word er moedeloos van zo langzamerhand :sad: Ook als ik een netwerktest toe, is alles ok, alleen blijft IP en nameserver een rood kruisje...dus niet goed...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik word er helemaal niet goed van...het is nog steeds niet stabiel. Ik begin zo langzamerhand te denken dat de box niet goed is?

ik heb nu een IP adres aan de box toegewezen die buiten de DHCP range ligt. Ik heb nu de dhcp aanstaan in de client. en in de server uit. Alleen blijkt dit ook niet te werken...Want als ik dhcp aanzet krijgt ie een automatisch een ip die binnen de range ligt. (168.192.2.14) Maar waarom zou ie dan deze IP wel vasthouden ? Als ik dan de dhcp uitzet, en dus vast ip geef

DHCP Start IP Address 168.192.2.8

DHCP End IP Address 168.192.2.252

de server : 168.192.2.2 deze staat ook in de config van de client.

de client: 168.192.2.1

Deze IPs heb ik gebonden aan de MAC adressen dmv dhcp binding. maar blijkbaar eens in de zoveel tijd verliest de experiabox dus deze instellingen...

Zo heb ik het nu ingesteld...wat doe ik fout :gun:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het altijd gedaan met een vrij staand netwerkje.

Je code komt niet van buiten dus hoeft het ook niet in je normale netwerk te hangen.

Als het dan nog zo is zit ik te denken aan C+.

Dat het kaartje op een of andere manier bewerkt wordt.

 
DHCP Start IP Address 168.192.2.8
Ik hoop dat het hier om een typefout gaat?

Want het mag niet met 168 beginnen maar met 192. Het moet dus 192.168.x.x zijn en niet 168.192.x.x.;)

Dus ik ga er van uit dat het een typefout is en dan heb je wat mij betreft niets fout staan.

 
haha, is inderdaad een typo ;)

Ik heb nu weer geen verbinding. Mijn client hangt wel in het netwerk (zie ik in de experiabox, en is ook te benaderen via de browser)..maar mijn server is nergens te bekennen (ook niet te benaderen. Ook kan ik hem niet pingen. Ik heb er nog een switch tussen hangen, zou deze problemen kunnen geven? en anders aan mijn netwerkkabel?

---------- Post added 27-04-2013 at 19:37 ----------

Ik zie nu net dat het lampje op dreambox wel werkt, en lampje de switch uitblijft...lampje van de client brand wel op de switch. Ik heb nu de kabel van de server in een andere poort van de switch gedaan...en prompt komt verbinding weer...maar blijft het lampje op de switch nog steeds uit...zit daar het probleem ?

---------- Post added 27-04-2013 at 19:38 ----------

Echter heb ik nog geen beeld in de client..maar de box is wel onder dit oude ip te benaderen in de browser

 
Na het wegvallen en terugkomen van de verbinding, kan die wel eens wegblijven als de verbinding terug komt als hij lang weg is geweest.

Je kunt dan op de client beter even proberen de emu (bijv. CCcam) te herstarten en zien of hij het dan wel doet.

V.w.b. het lampje op de switch... je hebt dus vermoedelijk een poort stuk, de tweede poort waar je nu op aangesloten bent geeft wel goede werking maar ook geen lampje.

Ik zou eerst de kabel eens wisselen en als dat niet helpt, de switch vervangen.

Want het lijkt er toch op dat het euvel ofwel in de kabel ofwel de switch ligt.

 
Had nog een oude router liggen...daar heb ik ze in gestoken, en die lampjes werken meteen...ik kijk dit even aan...hopelijk is het euvel nu opgelost...maar ben er bang voor...hou jullie op de hoogte

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan