Internet radio mag dat?

S

satwalker

Ik heb me een beetje verdiept hoe je mp3 radio uitzending via internet kunt maken

Heb het voor elkaar met winamp en shoutcast server + bepaalde plug ins

Nou is het adres om te luiteren http://je eigen ipadres:8000

Eigenlijk is iemand die naar je luisterd een inbreuk op je pc aan het plegen of zie ik dat verkeerd

Dan is dat toch een mogelijkheid om op die manier legaal muziek te draaien over het internet.

Of is internetradio uitzenden zowiezo niet illegaal.

Wie kan mij van info voorzien want ik wil hier wel het een en ander van weten
BvD

Op dit moment nog wel, maar niet meer lang.
Net als in de States is de Buma/Stemra in Nederland ook de opkomende streaming tv en muziek in de gaten aan het houden en zich aan het beraden hoe ze weer meer geld in de la kunnen krijgen.

Het zal dan ook geen jaren meer duren, eer dat je hier voor internet-uitzendingen ook rechten moet gaan betalen.

Zolang het nu dus nog zo kan, zou ik er maar vlug aan beginnen, want straks kan het nogal eens duur worden.:)

Het mag op dit moment zelfs al niet meer. Je moet rechten voor de muziek welke je draait afdragen aan de SENA. Lokale omroepen mogen enkel nog een livestream gebruiken met een zeer lage bijna niet aan te horen kwaliteit. Als men een normaal beluisterbare stream host moet men naast de rechten voor het uitzenden van de muziek via de etherzender ook rechten gaan betalen voor het verspreiden van de muziek via internet.

Voor normale gebruikers is er wel de weg via Amerika. Als men daar via een provider 365.com uitzendt worden direct bij de betaling van het maandelijkse abogeld kosten berekend welke via de Amerikaanse weg worden voldaan. Zodoende ben je wel legaal bezig.

Het streamen van een goed beluisterbare internetradio gaat in Nederland via de SENA BUMA/STEMRA manier op jaarbasis al gauw enkele duizenden euro's kosten.

ZO zie je maar weer

De gewone hobby-ist mag ook helemaal niks meer doen

haha

Ik denk van mezelf toch dat het zo'n vaart niet loopt

Etherpiraten worden ook alleen maar bekeurt wegens het illegaal uitzenden via de ehter?

Men hoort nooit over de buma/stemra rechten die een etherpiraat niet betaald.

Ik zal de mogelijkheid om via de 365.com eens nader uitzoeken

Als dat een legale manier is om de kosten zo laag mogelijk te houden lijkt me dit wel een uitstekende optie

Wie er meer van afweet of wie ook ervaringen of tips heeft graag reply

En thanks voor de reply

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan