Internet, TV en Telefonie

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.680
Waarderingsscore
695
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ben nu bij Delta/Caiway en heb 1Gb internet glas standaard TV via kabel en vaste telefoon. Betaal hiervoor 89€

Ga nu overstappen naar DELTA 1 Gb glas standaard TV via een mediabox , en telefonie.
Contract voor 24 maanden en gedurende looptijd 42€ (24 maanden lang) daarna 78€

Tjonge wat ern verschil.

Soms kan ik de prijssetting niet begrijpem 2 jaar lang voor 42€.

Maar dit vraagt erom om over 2 jaar weer over te stappen naar bv Odido .
 
Kabel en glas hebben een belangrijk nadeel.geen stroom inde straat / wijk dan geen internet en tv. daarom zit ik via de kpn kabel op Odido. En ik heb eigen stroom via z'n accu omvormer kastje die ook als een UPS werkt (1200watt) waarop ik mijn tv en laptops en mijn koelvrieskast heb aangesloten. En bij onweer in de buurt trek ik de stekker uit het stopcontact kijk ik gewoon veilig verder 📡📺💻 En de kabelaansluitig ligt nog in mijn huis en glas ligt al voor mijn deur.
Soms ligt bij mij in de buurt de stroom eruit vandaar mijn noodstroom :)
 
Maar dit vraagt erom om over 2 jaar weer over te stappen naar bv Odido .
Er wordt ook gezegd dat je veel goedkoper uit bent als je regelmatig kunt overstappen naar een andere provider, dan dat je bij dezelfde blijft.

Soms ligt bij mij in de buurt de stroom eruit vandaar mijn noodstroom :)
Dat is wel mooi. Maar hoe zit het dan met de stroom van de verdeelkasten? Bedoel je dat je nog gewoon ADSL hebt via de KPN kabel? Dat werkt prima, maar als de stroom uitvalt bij de wijkcentrale ben je net zo goed het haasje. Zij het dat dit relatief zelden gebeurt vergeleken met stroomuitval op straatniveau.

Echter glas zit ook vanaf de wijkcentrale voor zover mij bekend, dus feitelijk zou dit voor jou ook niets uit maken als je zelf stroom hebt.
 
Kabel en glas hebben een belangrijk nadeel.geen stroom inde straat / wijk dan geen internet en tv.

Onzin je hebt nog altijd de mogelijkheid om te internetten en tv of radio te luisteren via je mobiel (data bundeltje aanpassen) zodat je niks hoeft te missen.

Aan de andere kant stroomuitval?? Ik woon hier sinds 1981 en aantal keten dat er stroomuitval is geweest kun je op de vingers van een houtzager tellen
 
En de SFP interfaces van de provider in de 'buurt-kast' dan?
Hebben die dan geen spanning nodig om te werken? Lijkt me wel dus dat is voor mij absoluut geen reden om voor glas te gaan.
Ik ben al een behoorlijk aantal jaren een Ziggo klant en alleen al omdat ik daar de vrijheid van eigen hardware heb, is voor mij de hoofdreden om bij Ziggo te blijven.

Overigens kan ik me ook niet heugen wanneer we hier voor het laatst een spanningsuitval hebben gehad.....
 
Bij mij in de buurt valt af en toe de stroom uit. Dus heb ik jaren/decenia? geleden begonnen met (oude) accu's en een omvormer reserve stroom op te slaan en als ik en de buurt een uurtje of langer stroomloos ben kon ik gewoon blijven internetten om dat de kpn accu's heeft om dat je kan blijven bellen en vroeger waren er nog geen mobieltjes. mijn eerste was in 1996 en de telefoon kabel die in mijn huis (+/- 1900) ligt is van voor de tijd van plastiek, ik ook dus :)
 
om dat de kpn accu's heeft om dat je kan blijven bellen
Ja maar dat is tegenwoordig grotendeels voorbij. Want "vroegah" zat er aparte stroom op die telefoonlijnen. Als dan de stroom uit viel had je wel nog spanning op die telefoonlijn dus dat werkte nog.
Bij mensen die nog zo'n lijntje met een nummer hebben is dat nog aanwezig, maar waar zo'n nummer gestopt wordt komt het niet meer terug en nieuwe klanten krijgen er ook geen meer.
Die krijgen dan een modem met telefoonaansluiting en dat gaat dan nog wel over diezelfde kabels maar dat is voip en daar zit dan geen spanning meer op.

Dus dat gaat in de loop der tijd overal verdwijnen. Zo gauw je die PSTN lijn op zegt is het feest voorbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Okee, ik heb nog een vaste lijn en vaste telefoon met een goedkoper abo maar duurder bellen maar daarvoor heb ik mijn smartfoon en ik denk afentoe om een jaarje sat. internet te nemen om te proberen en als dat bevalt dan verdwijn ik bij Odido
 
Heb je een 'vaste lijn' via Odido?
 
Ergen begin jaren 70 nam ik telefoon ergens rond jaren 90 begon ik met inbellen internet
daarna langzaam internet via diverse providers (ook tijdje via tv kabel) en daarna via T_mobile wat sneller (80 ↓ - 28 ↑) en nu dus odido. DEnk nog aan Sat.internet en Elon nu bezig met Sat.foon . HetWordtSteedLeuker
 
Dan heb je geen vaste lijn :)
 
Dan heb je geen vaste lijn :)
Prima. Zolang ik maar kan 📞 en internetten via de kabel die in de grond ligt en via de keldermuur binnen komt. ;-)
 
Ja dan heb ik nog 36 uur aan stroom voor alleen internet en heb het licht via me 💻 ;-)
Trust
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan