ip adres

tendoryu

Jr. Member
Lid sinds
24 mei 2010
Berichten
67
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
49
heb sinds kort een nieuwe router gezet andere was stuk blikseminslag
nu kan ik geen settings meer plaatsen
omdat ik mijn dreambox 500hd niet vind heb DHCP ingeschakeld en begin ip bereik staat op 192.168.1.100 met dcc2.96 vind ik ip adres voor dreambox 192.168.1.129 mijn computer staat 192.168.1.101 en mijn router op 192.168.1.1
maar met dreamset lukt het niet
 
Waarom zet je hem dan niet op een vast IP ?
Ik zou zo'n vast Ip buiten de DHCP pool houden en dat betekent dan dus tussen x.x.x.1 en x.x.x.99
Stel je box bijvoorbeeld eens in op 192.168.1.10
En kijk dan of je 'm kunt bereiken.

Als je dat niet wil doen, kun je m ook handmatig opsporen een beetje op een omslachtige wijze (er zal vast een snellere en doeltreffender manier zijn).
Als je weet hoeveel apparaten je in je netwerk hebt, kun je gaan zoeken.
Wanneer je DHCP pool begint bij 100 en je pc heeft 101, dan kun je een ping naar bijvoorbeeld 102 sturen.
krijg je antwoord, dan weet je dat er een apparaat aan hangt.
Krijg je geen antwoord, dan weet je niet zeker dat er geen apparaat aanhangt, want soms word er geen antwoord gegeven op een ping (uit veiligheids overwegingen).
Je kunt een aantal IP's proberen op die manier (en als je genoeg geduld hebt kun je de hele pool proberen).

Ik ga uit van een windows systeem.
Klik op start en dan op uitvoeren...
Type in het venster dat dan verschijnt CMD
Je krijgt dan een soort DOS venster.
Daarin kun je dus je commando typen :
ping 192.168.2.102 {enter}

Je krijgt antwoord of na een paar seconden een foutmelding, en dat meestal 4 keer.
Wanneer je verder wil zoeken kun je pijltje omhoog doen waarmee automatisch de laatst getypte zin herhaald word.
Dan kun je backspace doen en van de 2 een 3 maken en zo voorts.

Als je klaar bent kun je intypen:
exit
Het venster sluit dan.
 
Waarom zo omslachtig?
Dreambox- instellingen-netwerk
dhcp uit en ip adres invullen.
 
tendoryu;222803 zei:
heb sinds kort een nieuwe router gezet andere was stuk blikseminslag
nu kan ik geen settings meer plaatsen
omdat ik mijn dreambox 500hd niet vind heb DHCP ingeschakeld en begin ip bereik staat op 192.168.1.100 met dcc2.96 vind ik ip adres voor dreambox 192.168.1.129 mijn computer staat 192.168.1.101 en mijn router op 192.168.1.1
maar met dreamset lukt het niet

Dan moet je in DCC onder setup het goede IP adress intypen, dan moet het werken.
 
is mij volledig gelukt met dcc

thanks
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan