ip configuratie dreambox 800pvr hd

D

django56

hallo , ik lig een beetje hopeloos in de war met mijn ip config , de laaste 2 lijnen zijn de naamserver 1&2 en daar zie ik telkens een andere ip staan die ik niet ken of niet weet waar die vandaankomen, ik denk dat het iets te maken heeft met de dyndns maar ik herken geen van de twee.

kan iemand mij helpen met de goede config a.u .b mijn image is gimini 5.01

groetjes

django

Hoi Django,

Kan je ons wat meer info geven wat voor modem heb je?

Heb je daar een router tussen zitten

Kan je anders even je adapter instellingen vermelden

Dan kunnen we zien wat er eventueel mis is en je beter advies geven.

Je adapterinstellingen vind je op de volgende wijze

Menu-> Systeem-> Netwerk-> Adapterinstellingen

Heb je bij je box toevallig DHCP ingeschakeld staan, schakel dat uit dan kan je handmatig de instellingen aanpassen en je geeft je box op deze manier een vast ip adres.

Je adapterinstellingen zouden moeten zijn :

192.168.1.5 (voorbeeld van de ip van je box)

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.1.254(ip van je modem) of ip nummer waarmee je op je router inlogt. (in mijn geval is dat bijv 192.168.1.1)

Use gateway zou aangevinkt moeten staan.

Ook niet onverstandig om te bekijken is of het netwerk in je box wel geactiveerd is.

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust.

Groet,

Wing

hallo wing,

ik heb alles staan zoals aangegeven in uw reactie , maar het probleem is dat na 1 dag dat de box draait ,mijn ip config eruitvliegt en ik opnieuw de gegevens moet invoeren , vroeger met mijn dreambox600 heb ik nooit dit probleem gehad, ik heb al veranderd van image maar het probleem blijft het zelfde, nu twijfel ik of het probleel niet bij de internetaansluiting van de box is ????

Beste Django wellicht dat u met deze informatie wat verder komt

Klik hier

Hoi Django56 en welkom op Satellite Fun.

ik heb alles staan zoals aangegeven in uw reactie , maar het probleem is dat na 1 dag dat de box draait ,mijn ip config eruitvliegt en ik opnieuw de gegevens moet invoeren ,
Daarnaast geef je aan dat het misschien met dyndns te maken kan hebben. Daaruit trek ik de conclusie dat je DHCP aangevinkt hebt staan. Want normaliter kan alleen met die instelling het een en ander wijzigen.

Het kan dan inderdaad zijn dat er ook een andere DNS gegeven wordt.

Maar is dat een probleem? Zijn er problemen met de werking als dat gebeurt of wijzigt?

Zoja, dan kun je de tip van Wing39 gebruiken en het netwerk met vaste ip adressen instellen, vermits je ook nog een router hebt tenminste of je modem tevens router is.

Als het verder geen probleem oplevert, zou ik het gewoon laten draaien, dat het steeds wijzigt hoeft namelijk niet perse een probleem te zijn als alles blijft werken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan