ipbox 910

tokkio

New Member
Lid sinds
19 jul 2008
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
78
Locatie
vlaanderen
Weet er iemand een goed open pli of een Open Pli based Images voor de ipbox 910?

Ook zitten sommige images in een "tar" bestand, hoe kan men daarmee een image flachen op update?

 
Hallo Tokkio, welkom op Satellite Fun.

Als je gaat zoeken via Google met "ipbox 910 openpli" kom je diverse sites tegen die op Openpli gebaseerd zijn.

Wel zie ik qua datum dat het over het algemeen wel 2013 is.

Onder andere op deze site (klik) is een lijstje met firmware en tools beschikbaar.

Met een tar bestand kun je normaliter niet flashen, dat moet je uitpakken. Ik zou wel even controleren of daar de juiste bestanden in zitten en of het echt firmware is en geen addons. Addons moeten wel nog eens gewoon via tar geinstalleerd worden.

Een tar bestand kun je met Winrar of het gratis 7zip uitpakken.

 
Bedankt Black Tiger,

Echt veel info vind men niet(meer)voor de ipbox 910HD,,het merendeel zijn poolse sites en bijna overal aanmelden, wilt men er een image van afhalen,ik heb er al verschillende images afgehaald ,maar het is niet wat het is, nachtvalk, aaf, titan, panther ,Cuberevo allemaal images die ik er op geprobeerd heb, maar niet ene die echt voldoet, tot nu toe alleen beeld op de astra 19.2 en de hotbirt,  maar niet op astra 23.5 en het ligt niet aan de schotel afstelling, want als ik er terug de dreambox aanhang heb ik overal beeld.

Het zijn ook allemaal "usb_update.img" images,"AB_910HD_r11834_260310_usb_all_noboot"en ze zijn al van voor de verandering van CD of TVVL dus ze hebben de range van 29900 niet , dus als ik een scan doe heb ik er geen signaal op.

en deze images in "tar" HDMU_16249_E2_ipbox910_217_git_581_nodebug_mix_USB.tar dat weet ik niet hoe ik dat kan plaatsen, misschien via telnet, maar hoe?

Ook dit image zou ik graag converteren naar een "usb update"OpenRSI-4.5-gbipbox-20160712

Of ik ga een poging doen om een "backup" van een Open Pli based Images te doen,want die ipbox 910 zou ook kunnen werken metvu uno, giableu, vuzero, of zelfs met dreambox images, alleen de goede file vinden en hopen dat de bootlader goed is.

 
Graag gedaan.

Het is inderdaad zo dat er niet veel meer te vinden is voor de 910HD.

Maar als het om ontvangst gaat, dan vraag ik me af of je nu enkel problemen hebt met het ontvangen van zenders op de 23,5, aangezien je schrijft dat de images van voor de verandering van CD zijn, of dat je geen signaal hebt op die 23,5 of gaat het om de diseqc instellingen?

Want ik krijg de indruk dat het alleen om het ontvangen van de zenders gaat en dan zitten we met een heel andere situatie.

Dan zou het aan de gebruikte zenderlijst kunnen liggen. En ik zou me kunnen voorstellen (heb ik niet opgezocht) dat je ook losse zenderlijsten in de ipbox kunt plaatsen.

Dan is het misschien ook wel mogelijk om een huidige Hans zenderlijst te converteren naar 910HD formaat en die te gebruiken.

Het is me niet bekend of je echt iets met een backup van Openpli based images kunt doen. Het is altijd link om "verkeerde" images te flashen als dat al mogelijk is.

Misschien dat iemand hier op het forum nog wat ideeën heeft hoe e.e.a. goed werkend te krijgen of waar eventueel nog moderne zenderlijsten voor deze ontvanger te vinden zijn.

 
Ik ga er op vooruit, heb er nu het Nebula image opstaan,ziet er redelijk uit,denk dat het een kruising tussen open pli en Gimini is,en via het login"root" en PW" pkteam" heb ik er mijn zenderlijst opgezet, en op alle zenders beeld(FTA) , ook op de Drenthe zender op 23.5 die vrij te ontvangen is, nu nog proberen om er een oscam op te krijgen zodat TV VL of CD ook beeld krijgen :bier: :bier:

 
Dat moet lukken, alhoewel het met CCcam ook kan. Die is ook wat kleiner en lichter als je zelf niet als server hoeft te draaien.

Kan dat niet vanuit de Nebula geinstalleerd woden dan zo'n emu?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan