iptv

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Omdat ik nogal pech heb met mijn Dreambox sat ontvangers laatstleden, ben ik op zoek naar een alternatief.

Hierbij komt iptv vanzelf naar voren, alhoewel er weinig info over te vinden is.

Ik weet, dat oa DirkDigicom er ervaring mee heeft.

Omdat ik engels georienteerd ben, wil ik vanzelf een provider met de britse zenders.

Bij goochelen krijg ik ontzaglijk veel informatie voorgeworpen, waar ik weinig wijs uit kan.

Omdat er bijv. ook cardsharing en satelliet schotels bij ter sprake komen, en er verder, wat mij betreft,geen betrouwbare info gegeven wordt, over bijv. de kwaliteit van de uitzendingen.

Zijn die werkelijk in HD?

Krijg je veel freezes? -Dit nav mijn ervaringen met internet radio, waarbij ontvangst regelmatig wegvalt.

Voor aangeboden pakket heb ik 3.5 mb nodig, en wij hebben ongever 7 mb. Zeer binnenkort glasvezel, dus hopen we op nog meer bitjes...

Zijn er meer mensen, die ervaringen hebben, met iptv? Dan ben ik erg geinteresseerd in hun bevindingen.

Zoeven ontvang ik een email, met verzoek €400,- over te maken naar Denia/ Alicante...

Maar ben in zoverre voorzichtig, dat ik een verzoek tot meer info heb terug gemeeld. Of ik eventueel via Mastercard of Paypall kan betalen... Want met mooie website, en suckers, die zonder probleem geld overmaken, zou ik ook wel in Alicante willen verblijven...

Hou me ten goede, als aanbieder wel te goeder trouw is...! Dat laat ik ook nog wel weten.

Dank bij voorbaat voor de meedenkers, gr. George.

PS. Ik zou met geen geweld in Alicante willen wonen... Finland is veel mooier, en niet zo warm...

 
Ik heb geen ervaring met iptv behalve dan binnenshuis streamen, maar inderdaad is 7Mbit wel erg handig om te hebben. Maar is dat je abonnementssnelheid of hou je dat ook over? Vroeger hadden wij bijv. ADSL 20 Mbit. Daadwerkelijk bleef daar maar een 12 Mbit van over thuis, gezien de afstand tot de telefooncentrale. En voor uitzendingen in HD is die 3,5 Mbit minimaal toch zeker wel een aanrader.

Ondanks dat is het wel of niet hakkelen van het beeld met name ook afhankelijk van de upstream snelheid van degene waar dat IPTV vandaan komt en de stabiele verbinding.

Maar persoonlijk vind ik 400 euro een beetje teveel van het goede. Eens afwachten wat Dirk en zo zeggen, volgens mij moet dat ook veel eenvoudiger en goedkoper kunnen.

 
Ik zit momenteel een beetje krap in mijn tijd, maar dit is/wordt wel een leuke om eens te testen!!! 

Kodi: 

 
Kodi is de opvolger van XBMC, heb ik hier al op de NAS draaien. Maar volgens mij bedoelt Marie iets anders met iptv...

 
Ik kan noch kodi, noch xbmc.

Op filmpje over kodi lijkt mij dat gecompliceerd, en krijg je hoofdzakelijk vrije zenders, veel aziatische, die je in principe ook met de satelliet kunt vangen, of alleen interessant zijn, als je uit betreffende streek komt.

Ik bedoel meer legaal aanbod van tv via internet, wat ik versta onder iptv...?

Maar bij verder zoeken bij aanbieders en aanbod, krijg ik niet het idee, dat deze legaal, en met licenties werken.

Ik probeerde gerichtere info te krijgen via chat met Sky UK, maar daar werd ik niet wijzer van.

Bij faq vind je geen anrwoorden, en klanten service geeft geen antwoorden, maar verwijst mij verder naar Sky Finland.....

Komt mij bekend voor, dit soort customer service.... Gr. George ??

 
Ik ben begonnen met een MAG 254. Hiervoor zijn niet zomaar vrije zenders te vinden, althans ik kan ze niet vinden of ik weet niet hoe het moet.

Helaas kan ik hier weinig over vinden in het Nederlands. Andere talen ben ik niet machtig. Je bent afhankelijk van providers.

De beeldkwaliteit valt tegen. Ze noemen het HD, maar lijkt er in de verste verte niet op. Hier heb je een minimale internetsnelheid van 2 Mb voor nodig.

Het is, indien de internetsnelheid hoog genoeg is, wel stabiel.

Ik heb nu een z.g. M8 ontvanger. Deze kan Ultra HD aan. Het beeld is op HD perfect. Hij is stabiel. Wat de minimale internetsnelheid moet zijn weet ik niet.

Om te beginnen moet je aangeven of je LAN of WLAN wilt gebruiken en de TV uitgang op resolutie.

Je krijgt de layout van een tablet. Hij draait op Android 4.4.

Verder zitten er de eerste paar dagen een aantal trial zenders op. Hierbij heb je geen tijd om alles te bekijken. Het is te veel.

Ik hoef hierbij niet te vertellen hoe je hiermee om kan gaan want dat weten de meesten wel. Ik gebruik geen smartphone of tablet. Mij lukt het redelijk.

Er is keuze uit een flinke reeks zenders per taal. Helaas zijn de Engelse zenders niet gegarandeerd aanwezig.

Verder zit er ook Kodi op met een enorm aanbod van films, concerten en ga zo maar door. Ik heb een paar dagen geleden een paar uur onafgebroken naar de oudste Tom&Jerry gekeken. Perfecte beeldkwaliteit, zonder logo's en ongecensureerde films met zwarte pieten.

Netflix is ook een van de opties. Rechtstreeks kan via de M8 abonnementen afgesloten worden cq betaald.

Voor het gemak kan via usb een toetsenbord, muis en externe HD aangesloten worden.

Mijn M8 heeft € 52,99 gekost. Daar hoef je het niet voor te laten.

Er is voor heel veel uren films te vinden in originele taal. Ik heb hem twee weken in huis en heb maar een fractie bekeken, zoveel zit er op.

Het geluid is prima. Via glas aan te sluiten op de geluidsinstallatie.

Het kastje is klein maar zijn daden zijn groot.

Ik kan er helaas maar weinig over vinden in het Nederlands op internet.

 
@:Mhr.Digicom: hartelijk dank voor het delen van je ervaring.

Er is idd weinig zinnigs te  vinden op het internet, al begrijp ik wel enkele talen.

Info is tegenstrijdig, en mijn grootste zorg is, of aanbieder wel legaal werkt.

Dit omdat ik niet ineens mijn geld kwijt wil zijn, aan product, dat niet helemaal volgens de wet functioneert, en zodoende door een digitale Bromsnor afgesloten kan worden.

Dus niet, omdat ik Roomser ben, dan een Paus.... Gr. George ??

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan