Ir verlenging voor de 7000

P

Ptje

Ik heb een klein probleempje ivm met zappen op de Dm7000. Ik heb een plasma aan de muur, met netjes alle kabels in de wand. Nou staat de dreambox best wel wat rechts van de tv en is het zappen wat eigenwijs. Je moet naar rechts en omhoog richten om de tuner te verzetten. Kun je niet iets op die din aansluiting achter op de Dream aansluiten in de vorm van een externe Ir, die ik dan eventueel via de scartkabels naar de tv leid, zodat ik daar het Ir oogje kan plaatsen. Ik weet wel dat er van die ab verlengers zijn, maar ik wil niet van die kastjes met adapters en alles onder mijn tv uithangen.

Misschien iemand een goed idee ?

Geen idee waar die din aansluiting voor is (ik dacht voor keyboard).

Maar je dreambox is een linux systeem.

En hij heeft een seriële poort.

wanneer je die niet al in gebruik hebt voor weet ik wat, dan kun je hem hiervoor gebruiken.

Kijk daarvoor maar eens op de LIRC site.

LIRC is niet een Linux Internet Relay Chat, (das Lirc), maar Linux Infrared Remote Control en is een stuk ouder dan Lirc.

De hardware is voor zover ik me herinner niet veel meer dan een infrarood gevoelige diode en misschien een weerstandje, dus dat mag je niet weerhouden van een testopstelling.

Ik meen in èèn of ander map in mijn dreambox al eens een map LIRC gezien te hebben, en ik vermoed dat dat ook de afhandeling doet van de originele ab.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan