irc

T

tendoryu

-wat gebeurt er bij irc als ge een file aan het afhalen zijt en aan de andere kant valt de verbinding weg ben ik dan mijn file kwijt??

tendoryu

Ofwel ja, ofwel je hebt hem maar gedeeltelijk en dat deel staat dan waarschijnlijk in een temp directory, waarschijnlijk de standaard windows temp directory.

Hoeft niet.

Ligt eraan of de aanbieder en je irc proggie het ondersteund.

Wanneer je het bestand weer download en je krijgt een message van "resume download" dan is die optie er, zo niet, dan moet je hem opnieuw gaan downloaden en hopen dat die niet wordt onderbroken.

Dat is dus precies wat ik zei, ofwel ja (je bent hem dus kwijt) ofwel hij staat nog ergens.

Ligt niet aan de provider maar aan het mirc proggie wat je gebruikt, dat bepaald wat er gebeurd met afgebroken downloads, niet de provider.
Zo kan het dus zijn dat je een bestand wat afgebroken is, toch opnieuw moet downloaden in zijn geheel als je proggie geen resume ondersteunt en toch de deelse file in je temp directory terug te vinden is.
Afhankelijk allemaal dus van je mIRC proggie.

Sorry, voor de spraakverwarring.

Met aanbieder bedoel ik niet je internetprovider, maar degene die het bestand aanbied in het irc kanaal.

Soms wordt "/xdcc of /ctcp reget naam-aanbieder bestand" ondersteund, soms door het proggie zelf.

Zo niet, begin maar opnieuw.

Kies daarom zorgvuldig uit welk irc programma je gebruikt, kijk vooral bij de functionaliteiten er van.

over welk progje hebben jullie het ik dacht dat er maar een was voor irc
ik gebruik mIRC
ik ben nu al een tijdje bezig met xcdd
lekker snel
en wat ik nog wou weten die servers hoe kunnen die eigenlijk zo snel werken zijn dat prive mensen?
bij mijn provider heb ik maar 128kb up en3000kb downl

alvast bedank tendoryu

@tendoryu
open je mirc druk alt +o (of naar file dan options)
in dat menu ga je naar Dcc vink daar auto get file aan en daaronder kies je de mogelijkheid
if file exists: zet die op resume
donderd de persoon er uit bij wie je aan het downen ben doe dan een resume met /xdcc of /ctcp reget soms werkt /msg botnick reget ook.
als dit allen niet werkt download hem dan gewoon opnieuw je mirc(dcc) staat toch op resume dus hij gaat dan eerst kijken of je het bestand al heb en gaat dan verder waar hij gestopt was.
is soms wel een nadeel dat je er wel ff snel bij moet zijn als de xdcc bot er even uit is geweest :( voor je het weet sta je weer in de wacht voor een aantal uurtjes.
ik gebruik het zelf ook wel maar gebruik ook BitTorrent werkt ook super en erg snel ook daar zit een resume in dus wel makkelijk.
en de reden dat hun veel sneller zijn is dat de meeste in de USA zitten en daar hebben ze vaak een super verbinding qua up en downstream.
suc6

en wat ik nog wou weten die servers hoe kunnen die eigenlijk zo snel werken zijn dat prive mensen?
De mensen die op een server zitten zijn vaak prive mensen. Er zitten ook vele Amerikanen tussen en mensen met echt snelle verbindingen.
In de warezscene is het geen uitzondering dat de grotere jongens bijv. met een T1 verbinding zitten of T3. Da's dus iets wat we in Nederland prive niet gebruiken omdat het onbetaalbaar is voor een eenvoudige prive persoon.

Verder zitten er ook mensen bij die een wide open abo hebben zoals wij in NL wel kennen met momenteel tot 2048kbit uploadspeed en 8mbit downloadspeed.:)

De irc server zelf kunnen deze snelheden gemakkelijk aan omdat deze vaak op snelle servers zitten.
Als je bijv. onze eigen irccity/satfun irc servers bekijkt, die zitten op een 4x100 of 150 mbit verbinding dus dat is niet zo'n probleem.:)

ik ga het straks eens allemaal uittesten

bedank allemaal

tendoryu

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan