Is die gemini 2.9 wel zo goed?

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
7
Punten
38
Leeftijd
61
Tot eergisteren had ik Hydra final draaien, eigenlijk best goed, maar je moet met je tijd mee, nietwaar?
Ook gaat de hobby een beetje verloren als je nooit wat anders probeert.
Ik heb dus Gemeni 290 erin gezet, geen problemen.
Daarna de nieuwe Pet settings, ook zonder problemen. Als ik er nu een cam bv, newcamd_6.10b_060512.tar in de tmp zet ga ik naar de blue-panel, addons, manual install, are you sure bla bla, yes, one moment please, en het blue panel is weer terug.
Wat doe ik dan?
Hier kom ik niet verder, bij auto-cam setup staat newcam niet, en als de box opnieuw opstart komt de melding "cam-id not found.
Ik weet het even niet meer......ik denk dat ik wat simpels over het hoofd zie?
Als ik in de lijst met cam's kijk, staat er helemeaal niets in, cams downloaden kan niet met deze versie, vandaar dat ik het via de omslachtige bovenstaande manier probeer.
Als ik het probeer via blue panel, bij downloaden en instaleren komt de box met de melding "can't connect (check network settings) (url:7000/0280/addon.xml) Hier staat al een thread over, maar de oplossing nog niet.
Misschien heb ik een (te) 'kale' versie gedownload, hij komt bij I HAVE A DREAMBOX vandaan, en het is de nieuwste versie. Als iemand een copytje voor me heeft met werkende cams erin, hoed ik me aanbevolen.
Ook een hint naar een download met een img van Gold-box zou leuk zijn:biggrin:
Ik heb ook gelezen dat het niet meer mogelijk is om keys met Gemeni te downloaden, da's niet zo mooi, maar aan de andere kant kunnen we er hier dus openlijk over discusieren.

Ik heb op de multiboot Gemini 2.9 , SDT Davinci5.8 en Pli Emerald.
De meest gebruikte zijn hier SDT en PLI , voornamelijk vanwege gebruiksgemak.
Ik vind dat geen van deze images aan Hydra kan tippen.
Een goed alternatief voor Hydra is Doppie ( deze is op Hydra gebaseerd).

Als je een USB-stick hebt , zou ik enkele images downloaden en testen
welke het makkelijkste voor jou is.

En voor wat betreft de sleuteltjes : steeds minder mogelijkheden met
de images om met de AB te downloaden. Bij Pli kan dit nog steeds ....

Wel effe de Mary plugin downloaden , ( Mary for pli 0.7) op vele downloadsites te vinden.

Softcam kun je volgens mij gewoon met elk image met de AB downloaden.

Appie

ja voorzover ik weet kan je tot vorige week tenminste ( toen heb ik dat voor het laatst gedaan) gewoon alle cams downloaden, zag wel dat de keys er niet meer bij stonden. dat manuel install niet gaat snap ik ook niet of je moet een verkeerde versie hebben die niet voor gimini is dan komen de file`s op de verkeerde plek terecht en dan ziet gemini hem niet.

gr blokker

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Hydra en de Gemini ken en dat Gemini wel iets anders is, maar ook uitgebreider en mijns inziens de Hydra al weer voorbijgestreefd is zelfs inmiddels. Hydra is al lang uit de tijd en zelfs al totaal niet meer geschikt voor de 7020.

Het fijne van de Gemini, en waarschijnlijk is dat net waar jij last van hebt Hangslot, is het feit dat je met een cam installatie niet klaar bent.
Vroeger dan installeerde je een cam en had je alles meteen erbij. In Gemini is het zo dat je de cam apart kunt installeren, en de cam-config (dus de configuratiefile) ook apart.
Op die manier is het bijv. veel gemakkelijker als men mgcamd draait, om een newcamd config en een radegast.cfg los te installeren zonder dat je ook de cam hoeft te installeren.

Daarnaast is de editor ook los te installeren. Dus wil je een newcamd volledig hebben dan zul je het volgende moeten installeren
1.) Newcamd via blue panel en cam
2.) Newcamd conf via idem en dan cam-configs
3.) Newcamd edit voor a/b via idem en dan cam-addons (als er eentje is voor newcamd tenminste).

Oh wacht eens....
Als ik in de lijst met cam's kijk, staat er helemeaal niets in, cams downloaden kan niet met deze versie, vandaar dat ik het via de omslachtige bovenstaande manier probeer.
Als ik het probeer via blue panel, bij downloaden en instaleren komt de box met de melding "can't connect (check network settings) (url:7000/0280/addon.xml)
Er staan wel degelijk cams in de lijst en downloaden gaat ook met die versie. Maar dit probleem heb ik ook eens gehad met de 7000 van een kennis toen ik er Gemini op heb gezet.
Dit is echt iets dat de Dream zich verslikt heeft. Als het goed is kun je dat probleem weer verhelpen door naar het extra menu te gaan en dan de Factory Reset te gebruiken.
Daarna werkt het downloaden ook weer en omdat dat dan weer werkt, zie je ook weer de cams in de lijst.

@Appie39: Sleuteltjes kon bij de Gemini ook altijd, totdat ze dat gestopt hadden, bij de Pli is dat niet te vinden geweest.
Of nu wel maar dan via een externe plugin. Bij Gemini zat alles er standaard in totat ze er nu pas mee gestopt zjin.:)

Black Tiger zei:
Als het goed is kun je dat probleem weer verhelpen door naar het extra menu te gaan en dan de Factory Reset te gebruiken.

Dan ga ik dat eens proberen,

Blackie, bedankt!

heb ik nog nooit gedaan, een factory reset, ben benieuwd:biggrin:

Ja! Hij doet het, als ik nu in de downloads kijk zie ik idd teveel om op te noemen.
Eerst alles maar weer eens configureren, pet er weer in enz, maar het gaat in ieder geval weer de goeie kant op!

Mooizo. Ja waardoor het komt weet ik ook niet, kan ook gebeuren in de 2.6 of 2.7 van Gemini. Gebeurt hoofdzakelijk wel eens als je op een 7000 van Hydra naar Gemini overstapt, waarom mag joost weten.:) Ik zat de eerste keer ook even een uurtje te tobben voordat ik eruit was.
Maar in elk geval fijn te horen dat het weer gelukt is.

Zo zie je maar weer wat je aan BT hebt!

Ja behalve bijten kan ie soms ook nog wel eens iets anders.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan