Is een HDD en USB samen mogelijk ?

R

redneck eyeball

Ik heb al een HD van 120Gb in de Dream zitten.

Nu wil ik de Init HD inschakelen, zodat hij niet steeds warm loopt te draaien, en dus een USB stick van 128Mb gaan gebruiken voor de plugins. Nu staan de plugins op de HD, maar dat maakt de Dream wat traag, hij moet namelijk telkens de HD uit sleep halen als ik aan het prutsen ben.

Ik las op Sjerom dat het niet mogelijk zou zijn om een USB en een Harde schijf samen te gebruiken... klopt dat wel nog ? want de ontwikkelingen lopen wel verder, misschien dateert die pagina nog van vorige firmware waar dit nog niet kon ...

Wie heeft dit werkende ? Swap en Addons op USB, de films en opnames op HDD ?

PS : Ik heb ook nog een Compact Flash card van 128Mb liggen, zou ik die niet kunnen gebruiken ?

CU
Red

Harddisk en usb werkt samen, denk dat het oude informatie is op sjerom

Zou een Compact Flash ook kunnen ? Want ook daarvan heb ik gelezen dat dat niet samen zou werken.

Een CF heb ik hier op overschot liggen, een USB stick moet ik nog gaan halen.

CU
Red

CF en harde schijf werken tegelijk ook, maar er zijn vele problemen mee en het loopt niet stabiel.... (gebruiken beide zelfde IDE)

beter dus om toch even een usb-stick te gaan halen!

Ik heb het dan maar anders opgelost.

Ik heb de CF in een USB cardreader gestopt (die had ik ook nog liggen) en die dan in de USB van de Dream gestopt.

Nu wordt de CF herkent als USB stick, en dat werkt dus prima.

Belangrijk voordeel is dat de HD init kan aan staan en dat hij dus uitschakeld na een paar minuten. De plugins etc draaien vanop de USB. Ook de swap staat op de USB.

Dream wordt veeeeeeel minder warm.

Leuk, en niet duur.

CU
Red

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan