Is een Humax IR-Fox C geschikt voor cardsharing ?

J

jgkottier

Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een kabel-abonnement bij Ziggo afgesloten. Het starterspakket dat ik ontvangen heb, bestaat o.a. uit een Humax IR-Fox C-ontvanger. Weet iemand of dit type ontvanger ook geschikt is voor cardsharing ? Ik heb namelijk alleen ervaring met de Dreamboxen...

Het zou voor mij namelijk een uitkomst zijn wanneer ik boven op m'n eigen kamer zelf een Ziggo-kanaal uit kan kiezen om naar te kijken. M'n pa die kijkt namelijk dag en nacht naar voetbal... Dat wordt me een beetje te veel, al die Sport1 en Eredivisie-zenders :-(

Groeten,

Jesse

 
Hoi JGKottier en welkom op Satellite Fun.

Aangezien er vaker vragen over de kabel komen zal ik een kabel-onderdeel hiervoor aanmaken en je post daar later naar toe verhuizen.

Voor wat betreft je vraag heb ik een goede en minder leuke mededeling voor je.

Allereerst de goede. Je treft het, want ik heb hier thuis precies dezelfde kabel decoder.

De minder leuke mededelings is dat deze kabelontvanger niet geschikt is voor cardsharing. Heel heel heel misschien wel middels iets als de Splitty, maar ik durf er niet van uit te gaan omdat deze al 2 jaar geleden problemen hadden met de irdeto2 kaart en dat is wel wat Ziggo gebruikt.

Wat ik me afvraag is of je 2 kabel ontvangers hebt, want je zult er op je eigen kamer ook eentje moeten hebben om te kunnen ontvangen, of een Dreambox die tevens voorzien is van een kabeltuner.

Als je zo'n ontvanger hebt, hoeft de oplossing niet zo'n probleem te zijn, je kunt namelijk gewoon een extra kaart krijgen op je adres, zonder extra kosten.

Het kan hooguit zijn dat je voor de kaart zelf eenmalig 30 euro kwijt bent, maar je krijgt op die kaart hetzelfde abonnement als je al had.

Let wel op het signaal, dat kan wel eens slechter zijn als je meerdere tuners in huis hebt, alhoewel dat met 2 tuners niet zo'n heel grote vaart zal lopen.

 
Hi Black Tiger,

Bedankt voor je snelle reactie. De situatie bij mij thuis is als volgt: Mijn ouders hadden al de 'ouderwetse' analoge kabel-aansluiting van Ziggo, en een DM 7025 i.v.m. Canal Digitaal. Echter, ik heb, zoals eerder gezegd dat Ziggo-abonnementje afgesloten om zelf wat meer zenders te kunnen bekijken (m'n ouders hebben namelijks slechts 't basispakket). Dus die Humax is van mij. Toen m'n pa doorkreeg dat ik een abo van Ziggo had die o.a. die sportzenders had, hebben we die kaart maar in de DM 7025 gestopt. Ik zal dan maar bij Ziggo zo'n extra kaart aan gaan vragen.

Nogmaals hartstikke bedankt voor de snelle reply !

Groeten,

Jesse

 
we die kaart maar in de DM 7025 gestopt.
Oh, maar dan heb je dus een DM7025 met een Sat en een kabel tuner anders werkt dat namelijk niet. Normaliter heeft de 7025 gewoon 2 sat tuners er in zitten.

Dan is me dat ook weer duidelijk.

Ja die vaders en dat voetballen he... :biggrin:

V.w.b. de reply graag gedaan uiteraard. Kun je evt. later nog even laten weten wat het nu precies kostte die extra kaart, of je die bij Ziggo gewoon gratis krijgt of dat je dan ook 30 euro kwijt bent?

 
Kun je evt. later nog even laten weten wat het nu precies kostte die extra kaart' date=' of je die bij Ziggo gewoon gratis krijgt of dat je dan ook 30 euro kwijt bent?[/quote']Hoi Black Tiger,

Ik heb ff navraag gedaan bij Ziggo, maar een xtra kaart op 't zelfde adres zou wel EUR. 30,- kosten.

Groeten,

Jesse
 
Dan klopte het toch wat ik schreef:

Het kan hooguit zijn dat je voor de kaart zelf eenmalig 30 euro kwijt bent
Bedankt voor de bevestiging. Het is dan eenmalig 30 euro, maar het is in elk geval wel goedkoper dan 70 euro wat je kwijt bent voor een Canal Digitaal kaart en komt ook niet in de buurt van de prijs van een nieuwe ontvanger.:)

Want als het goed is moet je wel die 30 euro betalen maar zijn er verder geen abonnementskosten meer extra.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan