jammer duck

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tonnie2

jammer van zo,n goed board maar hier is niet veel meer voor mij te leren grtz tonnie2 tot ziens

Lekkere instelling.

Ik begrijp dat je dus alles al weet, wellicht dat je hier dan kunt blijven om ons allen te helpen?!?!?!

Ik bied me wel aan als vrijwilliger. Leer mij alles maar. Bijvoorbeeld:
Naar een kaart gaan verschillende commando's. Ik hoor iets over ECM PCM etc.

Wat betekenen deze afkortingen en wat doen deze?

het gaat er om wat ik wil leren en wil weten toch . no hard feelings grtz tonnie2

ik denk dat we nu wel weten waarom duck deze stap heeft genomen!
duck maar ook de gebruikers moeten in de toekomst niet de dupe worden voor bepaalde informatie uitwisselingen.
aangezien we hier een hobby board hebben moeten we het ook zo houden ,en wat is er mooier dan zelf ontdekken<al dan niet met hulp bv via pm ed>mvr groet jaap4

@tonnie2,

Als het jou alleen gaat om wat jij wilt leren en daarmee basta dan is dat jou goed recht, maar persoonlijk vind ik dat knap egoistisch.
Want schijnbaar heb je zoveel geleerd dat je het board niet meer nodig heb.
Als iedereen zo'n instelling heeft dan zouden er al gauw geen bezoekers meer zijn want ja we weten toch alles al.

Nou kan ik me alleen niet voorstellen dat jij alles al heb geleerd want ik heb nog nooit enige belangwekkende info gezien waar de naam tonnie2 aan verbonden was.

ik zeg altijd kennis is macht, maar wat heb je aan kennis als je daar niemand deelgenoot van maakt.

Als je met jou uitspraak iets anders bedoeld kan je jezelf ook duidelijker uitdrukken.

Groeten,

Ricow

Zo aan de postings te zien kwam Tonnie 2 alleenmaar voor file's, gratis kijker dus.

Originally posted by walkover
Zo aan de postings te zien kwam Tonnie 2 alleenmaar voor file's, gratis kijker dus.

Meestal hebben die gasten juist een grote mond... Ik niet, ben alleen een gratis kijker.. ;)

ja er waren inderdaad goeie files maar ik haal op meer boards files weg en daar zijn ook goeie fun 6in1 files te krijgen en ik denk dat ik net zoveel zwart kijk als de mensen die hierop reageren en dat is s,avonds even het journaal kijken en dan zijn het ook nog herhalingen om dat je weer te lang met je hobbie bent bezig geweest en als je op andere boards kijkt dan zijn er genoeg mensen die ik help met de sateliet hobbie grtz tonnie2

Er was nog een vraagje van Richard Vinke in deze thread.

Richard helaas kan ik je (wegens mijn eigen gebrek aan kennis van al die technische dingen) niet helemaal helpen maar wel een beetje.
ECM staat voor Electronic Control Message (Elektronisch controle bericht), althans de officiele titel, officieus (dus in de volksmond) word dit ook wel Electronic Counter Measure (Elektronische tegen maatregel) genoemd.

Als ik het zelf goed begrepen heb, dan worden middels de ECM commando's naar de kaart gestuurd die er voor zorgen dat er dingen (kunnen) veranderen.
Vaak word middels een ECM een keyupdate verstuurt. Als we terugdenken aan irdeto 1, dan zou je bijv. kunnen stellen dat middels een ECM een updatecommando naar de Plainmasterkey gestuurd word op de kaart, deze verandert dan op zijn beurt weer de plainkey, en dat is de sleutel die je uiteindelijk nodig hebt om beeld te krijgen.
Als deze sleutel wijzigt bij de provider en je kaart wijzigt hem niet mee, omdat de kaart bijv. niet aangemeld is, dan springt je beeld op zwart.
Aangezien een ECM dus veel gebruik werd of nog word eigenlijk, om het beeld van illegale gebruikers op zwart te zetten, gebruiken ze die term Counter Measure (tegenmaatregel) dus in de volksmond, een tegenmaatregel tegen een door hackers open gezette kaart.

Mocht mijn verhaal niet kloppen dan graag verbeteringen.

PCM weet ik helaas ook niet of niet meer wat dat is. Dus kan toch een leerzame thread worden.:)

pcm is o.a.de afkorting van puls code modulatie.
Een modulatie d.m.v. pulsen.Word dacht ik gebruikt bij r.c. zenders (modelbouw).

groetjes eric

jullie vergeten er nog een paar
F UPC
F-C+
F-S2
F-Ird2
kleine hint de f staat voor wat men wel eens in bed,de keukentafel .op de decoder,op ticket 5 6 7 en niet te vergeten op
hispasat doet

hoi
ik dacht dat je met de ecm je cam iets wijst maakt
de ecm zit verwerkt in je software
maar er zijn er ook die zeggen in de setting
wat is het nou???
gr,dalton

PCM (Pulse Code Modulation):
Afkorting voor 'Pulse Code Modulation' (impuls code modulatie). Een methode voor het opslaan van geluiden in een nauwkeurig, compact formaat dat wordt gebruikt door de betere geluidskaarten. Door deze opslagmethode is het mogelijk om dit soort geluidsbestanden snel via ISDN-lijnen te versturen.

Gewoon even zoeken op het World Wide Web ;-)

Ik denk dat hij PMC bedoelt, want dat heeft dus wel iets met satelliet te maken. PCM is meer een term voor de audiofielen.

Een PMC tabel is een setje V-ECM en A-ECM codes die ervoor zorgen dat een allcam ontvanger (meestal nodig bij Humax ontvangers) weten welke codering gebruikt moet worden. Dit is nodig vanwege het simulcrypt uitzenden van verschillende coderingen. Als bijvoorbeeld gekeken wordt naar Nederland 1 , dan zou de allcam decoder kunnen kijken naar seca2 codes, en als die dus niet op de kaart aanwezig zijn komt er geen beeld. Wordt er nu door gebruikmaking van de PMC tabel gezegd tegen de ontvanger dat hij naar de irdeto code moet zoeken, en de kaart heeft daarvoor wel de juiste key, dan heb je dus ook beeld. Zo kan het dus voorkomen dat je een offici?le kaart gebruikt, maar door de tekortkoming van een PMC tabel, er toch geen beeld is. Gebruik bij de Humax5400 bijvoorbeeld de PMC tabellen van Xamuh, en je zult zien dat de ontvanger een stuk meer informatie heeft om op veel kanalen beeld te kunnen geven.

M_Z

ik kan hem niet geheel ongelijk geven. Stel dat het mij lukt om seca2 te kraken, dan kan ik deze info niet meer op rebelse boards kwijt, de brave die overblijven zullen alles wat met kraken en keys te maken hebben bannen. brave boards genoeg, maar naast het hobby aspect zal je toch een dosis illegale info (waaronder keys) nodig hebben.
Er wordt maar vaak gezegd 'er zijn toch genoeg andere' slaat op
boards ala pre satdag duck, als die ook allemaal braaf worden heb je gewoon niets, kun je met z'n allen over c+ blijven klagen.

Originally posted by mghibli2
ik kan hem niet geheel ongelijk geven. Stel dat het mij lukt om seca2 te kraken, dan kan ik deze info niet meer op rebelse boards kwijt, de brave die overblijven zullen alles wat met kraken en keys te maken hebben bannen. brave boards genoeg, maar naast het hobby aspect zal je toch een dosis illegale info (waaronder keys) nodig hebben.
Er wordt maar vaak gezegd 'er zijn toch genoeg andere' slaat op
boards ala pre satdag duck, als die ook allemaal braaf worden heb je gewoon niets, kun je met z'n allen over c+ blijven klagen.

Als jij Seca2 gekraakt hebt kun je die info hier wel kwijt.
Vervolgens vraagt men aan je om het aan te tonen.

Dan organiseer je toch een rebelse satdag voor ze met een mooie demo?

Rolo

Ik word ook bijkans gek van de kreet "Duck voor de satdag". Het komt over dat de satdag in zijn algemeen iets te maken heeft met de veranderingen bij Duck.

Door de satdag en de contacten welke voor deze dag gelegd zijn is Duck op de hoogte gekomen van belangrijke informatie. Had die dag er niet geweest had die informatie er waarschijnlijk ook niet geweest of in ieder geval wel in een later stadium. Het had dan zeker kunnen gebeuren dat Duck er nu dan niet meer was geweest en dat men grote problemen had gehad.

Ik vraag me soms af of sommige gebruikers dit eigenlijk het liefst hadden zien gebeuren. Soms komt het gewoon over dat men ondanks alles gewoon Duck had willen houden zoals vroeger en als er dan niks meer was dan is het jammer en dat er dan mensen in moeilijke prive situaties terecht waren gekomen vind men dit ook jammer. Dus dit is dus wat al die klagers het liefste had zien gebeuren????? Als je consequent bent zal je dan op die vraag ook ja moeten zeggen. Zeg je dan nu nee op deze vraag ga dan ook niet meer in de toekomst zitten mauwen hoe het vroeger allemaal was.

Vroeger kon ik nog zonder mij zorgen te maken naar een voetbalwedstrijd gaan nu moet ik bijkans een kogelvrij vest en een helm meenemen om in het stadion te komen. Vroeger kon je als vrouw gewoon naar de stad lopen zonder daar drie bodygaurds bij te hebben nu niet meer...... Tijden veranderen ook in de sathobby en dat is maar goed ook want het is een teken dat die hobby niet dood is maar springlevend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan