jongen kijk uit met het programma dc++

• Topic starter multigek10.0
  • Startdatum
M

multigek10.0

weer 3 mailtjes gehad van hun, @home.
ik mag niks sharen via dc++ ,nee oke .
maar wel downloaden.
belachelijk.
als je bij dc++ niets shared kom je bijna in geen 1 hub terecht.
waarom maken zo dan dat programma.
nu inmiddels al 5 mailtjes gehad van @abuse van @home.

dit heb ik hun net gestuurd per e mail.

ik heb al contact opgenomen met @home per telefoon.
dit is nu afgehandeld.
vreemd dat geen van mijn vrienden hier last van hebben,zij hebben adsl.
of geld dat daar niet voor?

ik heb toch al zeker 2 jaar dc++ maar nog nooit wat gehoord,en nu wordt dan eens je ip adres door hun eruit gehaald,(steekproefje)
oke dat software verspreiden niet mag ben ik het met u volkomen eens,maar waarom komen er dan zoveel aanbieders, met peer to peer software met 10 tallen per dag op het net ,hun nieuwe software aanbieden?.
voor programa'sen mp3 tjes te downloaden.
terwijl mijn vrienden en kennisen zich dood downloaden,en sharen per dag, en aanbieden,en zij krijgen nooit klachten.
ik heb besloten dan ook per vandaag geen dc++ meer erop te zetten.
met kazaa,of i mesh,heb ik hier nog nooit klachten van gehad.
dus ik doe no sharings meer ,
ik ben verder niet boos op u,maar ik vindt het wel vervelend,die abuse.mailtjes.
waarom ik altijd?
en anderen van @home niet.

groetjes Marc.

wat vinden jullie hiervan.
en kent 1 van jullie ook iemand die wel eens is benaderd met zo'n e mail van@home,of door een andere provider?
door bv dc++
ik vindt verder op google of zo,ook geen klacht daar over.
vreemd!

ik hoop op een reactie,die sharing heb ik nu al een paar dagen op 0 staan.
ik deel dus niks meer op zo;n dc++
maar toch vindt ik het (kilo utrecht tango)
o ja,hier nog 1 x wat in die mail stondt.

Geachte heer, mevrouw,

MediaSentry Inc. heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens MediaSentry inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MediaSentry (copyright@mediasentry.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van MediaSentry doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van MediaSentry, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

Multigek toch heel het internet staat er vol van van zulke mails...

Zie hier...

Heet jij op een ander forum misschien jinglesman???:biggrin:

En hier nog eentje die hierover gaat...

Er is wel het 1 en ander over te vinden, maar wat het nou werkelijk is lijkt niemand te weten, ik heb er de engelstalige sites gemakshalve maar niet bijgezet, want daar wordt er ook genoeg over gepraat.

Hetgeen wat ik er tot nu toe over gelezen heb lijkt wel te wijzen in de richting van de waarheid van dit bericht.

Wat mij betreft zo ik toch maar eventjes stoppen met downloaden, en wellicht toch naar eens te raden gaan bij @home over dit.

ja ik heet daar jingles man.
dat was ik zelf.
heb ik vorige week geschreven.
wel leuk dat je weer aan me denkt.
ik zoek nog eens verder.
ik kan me niet voorstellen dat iemand met adsl daar last van heeft.
ik laat zo wel effe wat van me weten.
alvast bedankt.

Het is niet alleen het feit dat ik eraan gedacht heb, maar ik vindt wel stug dat er zoveel sites zijn op internet, dat je dan op een willekeurige site stuit, waar je een gebruiker ziet staan die je gelijk herkent, lachen.

Maar zit je nou toevallig tv te kijken, netwerk bijvoorbeeld???

Het gaat hier over illegaal downloaden van dvd's met superbreedband?:biggrin:

nee shit hoe laat was dat?
en uuhh komt dat bij www.uitzending gemist.nl?
ik moet eens opletten ja.
ik hou het in de gaten
.tot zo,

ja inderdaad.
jij zoekt anders dan ik op zoekmachines.
ik heb alles gelezen.
ik heb net zo n kopie van een site,per e mail naar @home gedaan.
kijken wat voor reactie ik krijg.

dit heb ik hun gestuurd.

als zij mij wat sturen,(5 mails dan stuur ik hun wat terug.)
zo ben ik altijd al geweest.
voor wat hoort wat.

Dat zei directeur Tim Kuik zondag op de radio in het mediaprogramma Antenne 2 van de Avro. De organisatie, die strijdt tegen muziek- en filmpiraterij, is woedend op de internetprovider.

Inzet is de jongste reclamecampagne van @Home, waarin personages worden opgevoerd die elkaar aanmoedigen zo snel mogelijk illegaal muziek en films te kopi?ren.

Voor sneller downloaden van een 'splinternieuwe film' en 'dat nieuwe album van The Stones' moet men volgens de reclame-uiting bij @Home zijn. Kuik: "Ik kon het niet geloven toen ik het hoorde. Dit gaat te ver: dit is gewoon het aanmoedigen van illegaal aanbod. Iedereen begrijpt dat je tot diefstal aanzet als je heling toelaat."

De dochteronderneming van kabelaar Essent weigert Brein uitleg te verschaffen over de radiocampagne. Voor Kuik reden om allereerst de Reclame Code Commissie om een oordeel te vragen.

@Home is overigens niet de eerste Nederlandse provider die de populariteit van het downloaden van films en muziek gebruikt om breedbanddiensten aan te prijzen. Andere isp's gingen @Home voor.

De gewraakte reclamespots zijn te beluisteren via de site van Antenne 2.

ach ja,en als ze mijn internet afsluiten,dan gaan we maar adsl nemen.
met een wisselend ip adres.

vraagje,ging dat netwerk op de tv net ook over @abuse?
of iets dergelijks.
ik hoor het wel,,,ik ga er kapot aan dat ik het niet gezien heb.
moet ik weer wachten tot morgen,om de herhaling te kunnen zien,op www.uitzendinggemist.nl

alvast bedankt,Corne.
piraat van de ducksite.

hier staat al een beetje waar het over ging.

Is hier al meer over gesproken... Maar nu gaat het over piraterij, dus ik sukkel nou een beetje uit het of topic ;)

Shrek 2 net in bios maar allang gedownload

Gepubliceerd op dinsdag 06 juli 2004

Studenten vormen het topje van de ijsberg van een wereldwijd netwerk van webcriminelen. Planet Internet dook in dit netwerk en kreeg een uniek kijkje achter de schermen van deze gesloten wereld. Aflevering 2: de strijd tegen de illegale verspreiding van films.
De nieuwste Dreamworks-film Shrek 2 ging donderdag in premi?re, maar de echte downloader had de film toen allang gezien. Sinds 20 mei rouleerde de film al op het internet. De strijd van de entertainmentindustrie tegen deze illegale praktijken lijkt bij voorbaat verloren, toch houdt ze, omdat er veel geld mee gemoeid is, stug vol.

Lekker achterover gezakt kijk je op - je aan jouw computer gekoppelde televisie - Shrek 2. Zak chips in de ene hand en een biertje in de andere. Tot zover lijkt alles normaal. Ineens staat er iemand op, die in jouw film loopt.

Het voorbeeld is fictief, maar niet minder realistisch. Het is een schoolvoorbeeld van een in de bioscoop opgenomen illegale kopie van de film. Degenen die regelmatig een film van het internet afhalen, zullen dit herkennen. Voor de fanatieke bioscoopbezoeker is het misschien een idee om tijdens een film eens om je heen te kijken en te zien of er nog ergens een camera staat te snorren.

Nachtkijkers

Allerlei trucs worden er uitgehaald om dit soort praktijken te voorkomen. De gemiddelde bioscoopbezoeker zal het niet zijn opgevallen dat de films sinds kort voorafgegaan worden door grote zwarte waarschuwingsschermen met de mededeling 'dat het opnemen van de films verboden is'.

Maar er is meer. En dat zal velen ontgaan zijn. Elke film is tegenwoordig gemerkt. Ineens verschijnen er vage puntjes in de film of in een recensie-dvd staat er een nummer in beeld. Ook gebeurt het wel eens dat in een recensie-exemplaar van de gebruikelijke volgorde op de aftiteling wordt afgeweken: eerst crew en dan de cast.

Op deze wijze heeft iedere film per zaal waar die vertoond wordt zijn unieke kenmerk. Ook recensie-exemplaren bevatten die unieke kenmerken, waardoor bij illegale verspreiding de desbetreffende recensent in de kladden gegrepen kan worden.

Voor de laatste Harry Potter-film, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, kregen de bioscopen zelfs nachtkijkers van de filmmaatschappijen om zo te voorkomen dat bezoekers de film illegaal kunnen opnemen.

Bierkaai

Het zijn voorbeelden van de verwoede pogingen, die de filmindustrie doet om maar vooral de illegale verspreiders van films de wind uit de zeilen te nemen. Maar dit lijkt vooralsnog vechten tegen de bierkaai. De warez-scene die verantwoordelijk is voor de meeste illegale kopie?n heeft voor elk probleem wel een oplossing.

De Amerikaans Filmassociatie (MPAA) heeft drie weken geleden een grote campagne in Amerika aangekondigd gericht tegen het illegaal downloaden van films onder de naam ?respect copyrights?. Ze richt zich daarbij scholieren en de ouders, die vaak zich niet bewust zijn van het internetgedrag van hun kinderen.

De MPAA schat dat er jaarlijks 3,5 miljard dollar aan inkomsten wordt misgelopen, alleen al door de verspreiding van illegale films op informatiedragers (cd?s, dvd?s). De schade die door het illegaal downloaden van materiaal wordt geleden, is niet in dit bedrag opgenomen. ?Uit extern onderzoek blijkt dat er dagelijks 400.000 tot 600.000 films illegaal worden gedownload?, zo meldt het persbericht waarin de campagne wordt aangekondigd.

BREIN
Stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland (BREIN) is in Nederland actief om een halt toe te roepen aan de piraterij. De stichting werkt daarbij nauw samen met de industrie en voert onder andere regelmatig verrassingsacties uit op markten om handelaren van illegale dvd's aan te pakken.

?We doen onderzoek op markten en verzamelen bewijs. Als het vergrijp kleinschaliger is dan handelen we het civiel af. Grootschaligere zaken, wanneer het bijvoorbeeld over films gaat die nog niet in de bioscoop zijn, dan stelt de FIOD een strafrechtelijk onderzoek in?, legt Tim Kuik, directeur van stichting BREIN uit.

Bij een eerste delict komen de meeste er nog vanaf met het tekenen van een onthoudingsverklaring. ?Ze krijgen een anti-piraterij-verklaring voorgelegd. Daarin staat een boetebeding van 500 euro per illegale kopie?, aldus Kuik. Daarna worden de maatregelen zwaarder. ?Het is voorgekomen dat er huizen zijn geveild om boetes te kunnen betalen.? Brein heeft berekend dat in Nederland de schade aan de filmindustrie in 2003 41 miljoen euro bedroeg.

Ook het filmen in de bioscoop lijkt niet te verbannen. Bas, eveneens ex-scener, kent alle trucjes. ?Ik ga gewoon in de bioscoop zitten met mijn camera, neem vier mensen mee die om me heen gaan zitten en er is niemand die er wat van zegt. Of je verstopt je camera in een bak popcorn.?

Verder wordt veel materiaal uit de voormalige Sovetjunie betrokken (zie foto), want dat is een vrijstaat voor piraten. ?Daar hebben ze geen Stichting Brein en synchroniseren ze de films na?, aldus Bas.

Daardoor is het vrij een eenvoudig een film geschikt te maken voor de westerse markt. Dit kan door de films te ontdoen van het Russische geluid en het originele Engelse geluid onder de beelden te plakken. Dat geluid wordt ook verspreid via internet of kan eenvoudig worden opgenomen in de bioscoop met een taperecorder die op de grond gezet wordt.

Alle codes die worden meegegeven zijn volgens Bas evenmin onoverkomelijk. ?Die blurren [vaag maken, red.] we gewoon of we versmallen het beeld aan de boven- of onderkant. Pas echt moeilijk zou worden als een kenmerk over het beeld beweegt.?

Water uit de kraan

Door de acties van BREIN wordt de scene wel een slag toe gebracht, maar het effect is desalniettemin heel beperkt. ?Het downloaden is net zo normaal als water uit de kraan?, zegt de Groningse student Jaap hier over. Dankzij de razendsnelle universiteitsnetwerken wordt er op grote schaal illegale software onderling gedeeld. Veel hiervan komt via de warez-scene binnen.

Ex-scener Richard voegt hier aan toe. ?Je hoeft er geen verstand van te hebben. Als je graag alle nieuwste films wilt, dan hoef je alleen maar een kwartiertje op een servertje in te loggen.?

Jaap is overigens van mening dat de filmindustrie de ?verliescijfers? nergens op kan baseren. ?Ik ga echt niet minder naar de bioscoop. De films waar ik toch al niet voor zou zijn gegaan, download ik. De echt goede films zie ik wel in de bioscoop. Ze hebben toch ook onderzocht dat juist de meest gedownloade mp3?s ook de beste verkoopcijfers hebben.?

BREIN is van mening dat er een krachtdadiger methode is om de downloadpiraten de wind uit de zeilen te nemen. "Consumenten die gebruiken zonder te betalen zijn in feite winkeldieven, waarvan je een klant probeert te maken", zo legt Kuik uit. "Vanuit de industrie wordt er hard aan gewerkt om legale alternatieven aan te bieden."

Totdat die gerealiseerd zijn, zal er in ieder geval weinig veranderen. De toekomst zal moeten uitwijzen of de mogelijkheid om een film tegen een kleine vergoeding legaal te downloaden voldoende de prikkel wegneemt bij de consument om te kiezen voor het gratis illegale alternatief.

Bij films zal het ook, zo meent Bas, een probleem worden, omdat op dit moment de internetsnelheden voor consumenten te liggen om een film op goede kwaliteit online te bekijken. Ook de extra's en een selecteerbare ondertiteling, die DVD's juist aantrekkelijk maken, ontbreken. "Feit is dat het voor de normale piraten niks uitmaakt", verklaart Bas.

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=488028/sc=dcb69d

nou heb ik toch nog een vraagje waarom mag ik nix dowloaden wat beschermd is?
ik betaal als ik lege dvd's koop toch auteurs rechten per dvd.
meende een keer gelezen te hebben van 0.50? cent per dvd.
net als vroeger bij het cassette bandje.
daarmee mocht je toch ook niet van de radio opnemen.
ja ik weet het ook allemaal niet meer hoor mij te ingewikkeld.
ik heb @home en die vertellen mij dat ik via het internet alles mag downloaden. maar niet aanbieden.
maar als er niets aangeboden word kan ik toch ook niets downloaden???????????
en waar betaal ik nou zoveel geld voor dan

30? voor @home.
lege dvd rond de 1? perstuk.
stroom wand als ik een film download moet hij minstens 1 hele dag aanstaan.
afschrijving van mijn dvd brander.
aanschaf van een dvd brander.
inkt voor een leuk hoesje.
en dan nog maar hopen dat de film goed is gedownload.
odf gebrand.
jajaja zo kan ik nog wel even doorgaan

nee industrie maak de dvd's en de audio cd'd nou maar eens goedkoper dan zullen er veel meer mensen gewoon een cd in de winkel kopen.
want dan wil een gemiddeld mens al dat werk er niet eens meer van hebben en is de kwaliteid meestal beter.

Dvd's downloaden mag wel of niet...
Muziek hetzelfde verhaal , mag het nou wel of niet?

Ja je betaald rechten bij de lege cd's.

Maar waar ik nou naar toe wil, ze werken het toch zelf in de hand met alles hier!

Een paar voorbeeldjes, Zwartkijken mag niet, maar er is overal van alles te vinden over hoe je het wel kunt.

Je Brommer opvoeren mag niet, nou praat ik even uit mijn tijd, je kon overal snellere cilinders, afgevlakte koppen, grotere carberateurs, tandwielen en ga zo maar door kopen, en nu nog steeds.

Simpel gezegd, waarom zijn er zoveel van zulke dingen vrij op de markt te koop terwijl je het eigenlijk niet mag gebruiken?

Dan werkt je het toch in de hand?

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan