Jongens toch. Ik zit weer met een hoop vragen in m'n hoofd!

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Jongens toch. Ik zit weer met een hoop vragen in m'n hoofd!
WAAROM krijg je een pizza sneller thuisbesteld dan een ambulance?

WAAROM is er een parking voor gehandicapten bij de schaatsbaan?

WAAROM bestellen sommige mensen een dubbele cheeseburger, een groot pak frieten en een Cola Light?

WAAROM verkopen ze hot dogs in pakjes van tien en hot dogbroodjes in pakjes van 8?

WAAROM houden de vrouwen hun mond open als ze mascara aan hun ogen doen?

WAAROM is het woord "afkorting" zo lang?

WAAROM moet je op "START" klikken om Windows af te sluiten?

WAAROM worden bij euthanasie de injectienaalden gesteriliseerd?

WAAROM heet de luchthaven "terminal" als vliegen dan toch zo veilig is?

WAAROM druk je harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen plat zijn?

WAAROM heeft Noe die twee muggen niet afgemaakt?

WAAROM krimpen de schapen niet als het regent?

WAAROM schrijf je "afzonderlijk" aan mekaar en "allemaal tegelijk" in twee woorden?

WAAROM hebben de winkels die vierentwintig uur op vierentwintig open zijn een slot op de deur?

WAAROM eten analfabeten soep met "lettertjes"?

WAAROM hebben de arbeiders van Lipton een koffiepauze?

Hoe zijn de bordjes "Verboden op het grasperk te lopen" in het midden van het gazon beland?

Hmmz... even antwoorden.
1.) Omdat de pizzaman meer adressen achter elkaar kan doen, er gaan meer pizza's mee op een brommer, verder moet dat warm blijven, en voor een lijk of zieke wordt geen haast gemaakt.
2.) Voor invaliden die komen kijken wat ze missen.
3.) Omdat ze honger hebben, en als het om de Cola Light gaat, dat is omdat die toch iets anders van smaak is.
4.) Ze verdienen meer op de broodjes dus moeten die meer verkocht worden, gewoon een verkooptruuk dus om meer broodjes kwijt te kunnen raken.
5.) Om het gezicht strak te kunnen trekken en ze het overschot aan mascara wat er af valt niet verliezen maar op kunnen eten.:)
6.) Omdat het niet afgekort is. Afkorting is afgekort afk.
7.) Omdat je een procedure gaat STARTEN die windows gaat afsluiten.
8.) Zodat je geen rare bulten of infecties op de lijken krijgt, dat ziet niet uit bij de opbaring.
9.) Terminal heeft ook als betekenis computerscherm en dat heb je nodig om in te checken.
10.) Omdat je DENKT dat je er zo een beetje stroom nog uit kunt persen en niet wilt waarhebben dat die dingen alweer leeg zijn.
11.) Het was Noach, niet Noe, en hij heeft ze niet afgemaakt omdat dit niet mocht.
12.) Wol krimpt niet als het nat wordt, en regen heeft geen temperatuur van 60 graden of hoger.
13.) Omdat afzonderlijk apart is, en allemaal en tegelijk twee aparte woorden met twee aparte betenissen heeft. De goede vergelijking zou zijn het woord "afzonderlijk" en het woord "tegelijk".
14.) Voor als ze op vakantie gaan. En ter voorbereiding als de regering de winkelsluitingswet terug gaat toepassen of als de bediende er alleen in staat en hij moet naar de wc.
15.) Om dezelfde reden als kinderen. Het is grappig al die lettertjes die analfabeten dan meer als figuurtjes zien.
16.) Omdat niet iedereen ice-tea drinkt.
17.) Met een kraan en zoniet dan geldt het verbod pas na het plaatsen van het bordje. Degene die het plaatst maakt zich dan alleen schuldig bij het van het gazon aflopen.

Goh.. zo moeilijk waren die vragen nu echt niet.:biggrin:

Ja nou maar ik zat er mee lol

Toch maar goed dan dat ik je ermee helpen kon. :)

Bedankt BT! Ik ben blij dat deze vragen snel opgelost zijn. Met uitzondering van vraag 7:
Originally posted by Black Tiger
Hmmz... even antwoorden.

7.) Omdat je een procedure gaat STARTEN die windows gaat afsluiten.
Jaja, zo ken ik d'r ook nog een. Waarom zie ik dan geen start op het scherm staan om de procedure 'booten' te starten?

Ik wil een beter antwoord op vraag 7! :biggrin:

Goed mijn antwoord op vraag 7 .

nog even de vraag op nieuw : WAAROM moet je op "START" klikken om Windows af te sluiten?

Ten eerste het is windows en geen linux daar hebben er wel over nagedacht om een afsluit knop te maken en bij Microsoft kwamen ze daar pas later achter dit komt eigenlijk al voort uit windows 95.

Bij dat besturings systeem ahummm hoefde je haast nooit af te sluiten dat deed windows zelf wel ,
maar soms gebeurde dat niet en dachten ze na hoe het dan wel moest dus door op start te drukken hebben ze eigenlijk een noodgreep gedaan het paste eigenlijk niet in de software.

@Kerstkonijn, je bent appels met peren aan het vergelijken.
Waarom zie ik dan geen start op het scherm staan om de procedure 'booten' te starten?
Eenvoudigweg omdat er geen enkel operating system een knopje of commando heeft voor het "booten", wat je van tevoren moet indrukken.

Daar geeft het zich bij elke pc een zgn. "power" knop voor. Zelfs Linux en AS400 en andere machines hebben dat.
Mijn antwoord op vraag 7 was dus wel degelijk adequaat genoeg.:biggrin:

Linux heeft overigens ook daar zijn kuurtjes bij. Je moet aldaar ook allerlei commando's bijgeven zodat ie eindelijk uit gaat.
Namelijk "shutdown -h now", waarom niet gewoon "shutdown"? En pas commandlines als dat nodig is, dus een tijd meegeven pas als dat nodig is, en die -h is ook overbodig, gewoon afsluiten klaar. Als je wilt rebooten dan zet je er wel -r bij, dus wat dat betreft is Linux niet veel slimmer dan windows.:)

Het commando halt vind ik zelf wel handig om te gebruiken. Of het commando reboot. Maar een Linux masjien hoeft toch helemaal niet uit?

Het woordje Start vervangen door Acties is een mogelijkheid. Of Toepassingen en Acties van elkaar scheiden. Zoals in Gnome. En meteen maar meerdere desktops. Of heeft Linux daar een patent op? :biggrin:

Originally posted by Kerstkonijn
Of het commando reboot. Maar een Linux masjien hoeft toch helemaal niet uit?

In een aantal gevallen moet de linux doos ook herstarten na de installatie van software gelukkig is meeste gevallen niet nodig zoals bij Wintendo al word dat langzaam ook daar iets beter .

BT ben je weer bij de groentenman geweest lol....

Originally posted by The Wizzard
In een aantal gevallen moet de linux doos ook herstarten na de installatie van software
Daar wil ik meer van weten! Tot nu toe hoef ik alleen te rebooten als ik er een nieuwe kernel op zet. Maar wat voor software heb jij het dan over?

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan