JP B ten diepste geschokt

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
932
Punten
113
Leeftijd
75
Minister-president Jan Peter Balkenende heeft zondag verklaard "ten diepste geschokt" te zijn door de dood van de twee Nederlandse militairen zaterdagavond in Uruzgan.

Wat is dit toch altijd voor gezeik van die 3 delige kostuum figuren:
Dachten die lui door het sturen van troepen naar die streken dat men zich daar bezig hield met een spelletje stratego.

Als men zo diep geschokt is iedere keer waarom dan die troep niet zo snel mogelijk verlaten en de opgeleide militairen achter de geraniums te zetten.

Militairen vragen om deze missie het is immers hun beroep en dat brengt risicoos met zich mee.

Nooit is men diep geschokt als er tijdens een brand een brandweerman sneuvelt.

Nooit is men diep geschokt als een Nederlandse militair daarginder iemand doodschiet.

Toch raar

Nooit is men diep geschokt als er tijdens een brand een brandweerman sneuvelt.
Nou dat heb ik toch wel anders meegemaakt. Alleen dan niet door regeringslieden, maar dat komt dan ook omdat brandweerlieden niet door de regering uitgezonden worden naar den verre.

Het is ook niet vreemd als een Nederlandse militair daarginder iemand doodschiet, of het moet al zijn dat het niet had gemogen.

Maar de term "diep geschokt" wordt in deze wel wat overbodig gebruikt inderdaad. Medeleven uitspreken oke, da's normaal, het is, ondanks dat je weet dat het zal gebeuren en/of dat het je beroep is, toch altijd erg als er ook echt mensen sneuvelen. Dat je daarvan ietwat schrikt en in elk geval dat je dat erg vindt, zeker voor de nabestaanden is niet meer dan normaal.
Maar "diep geschokt" is dan wel een belachelijke term, want die wekt inderdaad de indruk dat je zoiets helemaal niet had verwacht en da's natuurlijk onzin, dat ben ik volledig met je eens.

Zit net het journaal te kijken ze zijn gedood door eigen vuur dus van schoten van collega's.
Met nog twee Afghanen die ze ook maar dood geschoten hebben.
Zouden ze zelf nog wel snappen op wie ze schieten.

Hoe vaak hoor je dat niet in oorlogen en vredesmissies, dat men gesneuveld is onder het zogenaamde "friendly fire" ?

Jongens ze zitten daar uit vrije wil, er is en wordt rekening gehouden met het feit dat men daar kan sneuvelen, dat doen ze zelfs met een "droge" oefening, dus idd ga nu niet komen met het feit dat men geschokt is dat er 2 gesneuveld zijn.

Ik ben niet geschokt dat er doden vallen, want dat weet je, als je naar die gebieden gaat dat er altijd een kans is dat het gebeurd.

Maar ik kan echt niet begrijpen hoe dit kan gebeuren door eigen vuur.

Het zijn toch geen amateurs die daar zitten.

Dat zijn de woorden van een politicus.
Weliswaar eentje die geacht word ons allemaal te vertegenwoordigen, maar ik heb daar nooit mijn zegen over uitgesproken.
Mijn zegen is ook niets waar deze man op zit te wachten want hij is overtuigd dat ie de zegen van iemand anders heeft en zal met die iemand anders na afloop van zijn leven afrekenen.

Maar hij is een politicus.
Dus hij is een leugenaar.
En hij is een hele goeie politicus ...

Nja, ik hoor nu ook net pas dat het door eigen vuur is gebeurd, en in dat geval kan ik de term "diep geschokt" wel rijmen, want dat is inderdaad iets wat in elke oorlog wel voor komt, maar wat je niet verwacht. Zeker niet bij de NL strijdkrachten aangezien die over het algemeen toch niet echt vaak bij aanvalsacties betrokken zijn, althans daar in eerste instantie niet voor uitgestuurd worden en dan is dat toch wel bijzonder zuur.

Dat het woorden zijn van een politicus is me wel bekend, maar die moeten ook welgekozen zijn, als het geen eigen vuur was geweest, was het overdreven geweest en geen woorden die bij een goed politicus zouden passen.
Ik heb een aantal jaren in een politieke omgeving gewerkt dus weet wel hoe ze daar denken en handelen. Feitelijk is dat toch allemaal 1 pot nat, alleen pakken ze het op landelijk niveau (de regering dus) nog wat verfijnder aan dan op provinciaal of gemeentelijk niveau.

ik ben nu diep geschokt dat die 2 door "eigen" vrienden de dood ingejaagd zijn.

Ik zit hier naar jullie kommetaar te lezen en mijn broek zakt af, dus effe optrekken.
Ja er zijn al 14 soldaten gedood bij deze missie.
Nu afgelopen zaterdag twee nog wel door eigen vuur. Balkenben is geschokt jullie zijn geschokt. Ik ben nogal pragmatische opgesteld, twee doden dan wens ik de families veel sterkte met het verlies. Is is noot leuk om mensen te verliesen.

Maar nu even wat anders, doden en gedoodt worden is normaal bij een oorlog, het is niet zoals bij "Call of Duty", gaat het niet goed druk je even op esc en begint weer opnieuw.
aar ik het echt mee te doen heb is de militair die beide benen kwijt is, hoe gaat het daar verder mee, is het zo dat hij nu door de staat GOD verzorgd wordt, of wordt he dadelijk bij de sociale diens ook genaait???

Persoonlijk kan ik begrijpen dat er veel pijn is bij nabestaan van een overledene, maar hoe verhoud dat zig met met familie en slachtover die zwaar invalidie wordt, door een gevechts handeling.

Sorrie wou het even kwijt.

Ik sta niet achter de rede die is gebruikt zodat wij daar vechten, maar ik sta wel achter de jongens en meisjes die daar dat werk doen.

jullie zijn geschokt.
Nja, met uitzondering van ondergetekende dan. Ik vindt het wel erg, maar ben niet geschokt.
Natuurlijk wens ik ook de families veel sterkte met het verlies, dat iemand wel of niet geschokt is maakt het verlies niet minder erg immers.

Ik ben echter bang dat een militair die beide benen kwijt is straks bij de Soza ook genaaid wordt ja, of anders wel door de WIA, net als ieder ander. Ook invaliden.:(

Ik had liever een offensief tegen Den Haag. Want daar zitten de echte Talibans in een democratisch jasje. En JPB als Bin Laden.

Wordt sch**tziek van die huigelaars...

grtz/

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan