Kabeltje voor aparte Toshiba Sata HDD 2.5"

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.844
Waarderingsscore
1.028
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik ben op zoek naar een apart kabeltje voor een Toshiba MK1633GSG HDD.
De laptop van een vriend is gesloopt omdat hij stuk was, maar op de HDD staan vermoedelijk nog wel foto's die ik wil proberen te redden. Deze schijf heeft echter een vreemde sata aansluiting. De aansluiting voor de datakabel past. Maar die voor de sata voeding is een stuk smaller dan een normale.
Op een foto is dat goed te zien.
Toshiba_HDD_1.8.jpg


Weet iemand hoe zo'n voedingskabeltje heet c.q. waar ik dat zou kunnen krijgen? Want er zijn wel allemaal van die sata kabels maar ik zie zo vlug geen met zo'n smal voedings gedeelte.

De HDD is feitelijk ook iets kleiner dan een normale 2,5" drive.
 
Het blijkt hier om een M-Sata schijfje te gaan, dus nu op zoek naar een M-Sata naar gewone Sata of USB omvormertje of zoiets.
 
Een link zet ik niet weg, maar kijk of vraag dit eens bij alle kabels.

Misschien dat die jou verder kunnen helpen.

Ik ga niet zoeken voorlopig maar ik denk dat ik deze "ergens" in 1 of andere bak heb liggen.
 
Ja welke sites ik moet zoeken weet ik ook wel, dat is het probleem niet, ze zijn overal uit te halen.

Het probleem was eigenlijk dat ik niet wist wat het voor iets was, dus zonder naam om op te zoeken wordt het ook moeilijk zoeken op welke site dan ook. :)

Vandaar dat ik nadien schreef dat het om een m-sata gaat en dat ik daar nu naar op zoek moet.

Als iemand zoiets heeft liggen ergens en niet meer nodig heeft dan hou ik me aanbevolen, anders ga ik morgen of zo wel ergens eentje bestellen.
 
Ff zoeken op M-SATA naar USB, amazon staat er vol mee
 
Ff zoeken op M-SATA naar USB, amazon staat er vol mee
Zie mijn antwoord aan freggel1. ;)

@Black Tiger Is het deze kabel/adapter die jij nodig hebt? (ik kan geen afbeeldingen meer invoegen)
Je kunt wel invoegen maar dan moet je de img bbcode gebruiken. ;)
Of inderdaad afbeeldingsknopje, maar nee dat is hem niet, volgens mij is dat e-sata of msata voor cd speler, hier zitten de nokjes naast elkaar en dat is niet goed.

Zo eentje is het, zie het nokje van de grotere aansluiting:
esatap-naar-sata-kabel-1-meter.jpg


Op enkele plekken wel te krijgen dus vinden is geen probleem.
 
Dat lijkt op een e-sata aansluiting voor een hot-swappable harde schijf.
(afbeeldingsknoppen zijn bij mij niet aanklikbaar, dus niet highlighted)
 
Dat lijkt op een e-sata aansluiting voor een hot-swappable harde schijf.
Klopt deels. Het smalle pluggetje is een e-sata maar die grotere is geen gewone sata maar een M-sata. Mij gaat het dus om die bredere connector en dat is geen gewone sata aansluiting dus niet hot-swappable harddisk.

Het gaat er in elk geval om dat het power gedeelte maar 7+2 pinnen heeft. Waarbij het nokje na die 7 komt.
Hier zie je er nog eentje en staat er ook M-Sata bij.

Deze zou ik dus kunnen bestellen. Of zoiets of zo'n breder stekkertje naar USB, daar zijn van die printplaatjes ook voor te vinden.

Mocht jij zo'n m-sata (dus met 7+2 pins) ergens hebben liggen naar gewone sata of usb dan hou ik me aanbevolen maar anders bestel ik hem hier wel.
 
@Black Tiger, ik heb even een druk weekend gehad, onze trouwdag en schoonmoeder 85!

Dus beide moest gevierd worden.

Ik ga morgen als ik mijn dagelijkse koffie en ontbijt op heb, even snuffellen in mijn bakken met kabels en dergelijke.

Iets in mij zegt dat ik zo'n verloop heb.
Maar ik beloof niks.
 
Ja wel, je beloofd dat je gaat zoeken ;)
Maar idd. Wie wat wat bewaard heeft wat zeg ik altijd tegen mijn vrouw.
 
Meestal die dingen die je niet nodig hebt.

 
"wie wat heeft, bewaard wat" ;)
 
Op het moment dat je iets weggooit heb je dat een tijdje later nodig. 🤪
 
Ik heb even in mijn bakken gesnuffeld en heb maar 1 kabeltje gevonden, maar ik weet niet of dit is wat jij zoekt?






 
Laatst bewerkt:
maar ik weet niet of dit is wat jij zoekt?
Dank je wel, maar nee dit is hem niet.
Wat jij gevonden heb is een connector met een gewone sata aansluiting er op. De msata heeft 7+2 pins en het nokje na 7 pinnen. Het verschil zie je goed met de afbeelding die ik in post #7 geplaatst heb.
Maar toch bedankt voor het nakijken, het had immers gekund. (YY)
 
Dan gaat hij weer terug de voorraadbak in.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan