Kan dreambox niet vinden op mijn netwerk

• Topic starter armand_tumangkeng
  • Startdatum
A

armand_tumangkeng

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum ik weet bijna niks van de dreambox af.

ik heb hier een dreambox 800 hd se hij is verbonden met het netwerk heeft een internet verbinding en geeft goed beeld. Alleen wil ik nu streamen naar mijn pc/laptop. Op alle pc's heb ik mac met bootcamp windows 7 draaien. als ik nu naar de dreambox wil pingen krijg ik niks terug. Terwijl ik wel de dreambox zie in het netwerk op de router. dus ik heb wel de goeie ip adres. doe ik iets verkeerd?

mvg

Armand Tumangkeng

Hoi Armand en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen... Je schrijft dat je Dreambox wel toegang heeft tot internet. Hij heeft neem ik aan een ip wat begint met 192.168.x.x?

Alles lijkt dus goed te werken behalve het pingen want je ziet hem ook in de router etc.

Het lijkt er dan in mijn ogen op dat er in de router een instelling staat die ICMP verkeer (want dat regel het "pingen") blokkeert.

Of je hebt een bepaalde firmware in je Dreambox 800 waar een firewall in actief is.

Kun je de dreambox wel via ftp bereiken?

ik ben dus echt een leek op het gebied van de dreambox hoe kan ik na gaan welke firmware het is?

ik kan wel liedjes films etc streamen van me pc naar me ps3 via het netwerk.

Als ik het netwerk test op me dreambox is alles ook groen. Bij informatie staat image: openpli 2.1, kernel Version: 2.6.18. ik weet niet of dat iets zegt?

hoe kan ik de dreambox met ftp bereiken.

mvg Armand

Ah kijk, er staat OpenPLi, dat betekent dat je in elk geval Pli er op hebt staan, da's best goede firmware.

Hoe je de Dreambox met ftp kunt bereiken? Middels een ftp programma.

Je kunt het ook via je browser proberen. Stel dat je Dreambox ip adres 192.168.1.12 heeft dan doe je niet:

http://192.168.1.12

maar

ftp://192.168.1.12

Dat zou dan moeten werken. Je kunt ook tijdelijk een ftp programma nemen.

Het gratis Filezilla, of gewoon een 30 dagen probeerversie van Cuteftp of iets dergelijks.

Overigens weet ik niet of je Total Commander hebt geinstalleerd, deze zou je ook kunnen proberen, dat is een uitgebreide verkenner zal ik maar zeggen.

Deze heeft ook een FTP funktie, die gebruik ik zelf ook altijd om met ftp naar m'n dreambox te gaan.

Met ftp kom ik dus wel op de dreambox, maar nu kan ik nog niet streamen naar me pc ik heb idreams geïnstalleerd op me computer.

Als je met FTP wel op de Dreambox komt, dan werkt je netwerk dus prima en wordt het pingen door iets anders geblokkeerd.

Dat zou op het interne netwerk gewoon moeten werken dus daar zou ik toch eens een keer naar op zoek gaan.

Het programma iDream is me niet bekend, is dat niet een zenderlijst editor? Om te streamen (zie onze Handleidingen sectie) gebruiken wij meestal vlc player.

Voor het streamen van beelden en het inzien van je dreambox is het misschien ook wijs om DCC te gebruiken.

hiermee kan je de dreambox opdrachten geven zender wijzigen en opnames plannen. ook kun je hier een stream opdracht geven die hem dan transporteert naar vlc.

succes.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan