kan niet downloaden met de gemini420

R

ronald

Ik heb de nieuwe gemini gedownload hij start deze wel opmaar zodra hij de cccam wil openen zegt hij unnown user en ook de kanalenlijst is weg de zenderlijsten het blue panel is er nog wel maar hij kan daarvan niet downloden geeft hij een foetmelding aan wie kan mij helpen???

Hoi Ronald en welkom op Satellite Fun.

Ik heb die andere post even van je verwijderd aangezien 1 post over hetzelfde onderwerp voldoende is en deze hier had je ook al.;)

Verder over je vragen.

Om welk type Dreambox gaat het? Want dat is belangrijk om te weten.

Daarnaast is het zo dat je na het er op zetten van een nieuw image, ook altijd de emu opnieuw zult moeten installeren (cccamd dus en de config daarvan) en er de settingslijst (satellieten en zenders) opnieuw er op zult moeten zetten.

Verder is het ook belangrijk in de communicatie instellingen de IP settings te controleren of deze in orde zijn, anders kun je inderdaad niet downloaden.

Wat ook verstandig is, om de foutmelding die je krijgt bij het downloaden alhier te vermelden.

zodra ik naar het blue panel ga en dan naar toevoegingen en dan naar download zegt hij kan hostname niet vinden en toch heb ik internet contackt met de dreambox[7000] dus ik kan niets downloaden.

Hallo

Je moet in je dream eens kijken naar setup - expertsetup - ngrab streaming setup , en daar het ip van je router invullen en dan blauwe knop voor het mac adres

dit had ik ook voor een tijdje terug

En wat moet ik dan invullen bij het max adres?

Groeten Ronald

ronald added 25 Minutes and 22 Seconds later...

Ok ik heb gevonden wat je bedoeld en het downloaden kan weer te gek alleen is het probleem nog niet over zodra ik een multiscan wil uitvoeren om de satelitten te vinden geeft hij fatal error aan met als tekst:couldn''t load networks pleas check satelitte xml daarna valt de dreambox uit,weet je hier ook wat van???

Laatst bewerkt:
krijgt de dream wel een ip dan ?

vind dit maar raar hier geen enkel probleem met deze image

@ Ronald

eerst blauwe knop - extras/setup en daar satellites xml-loader aanklikken

daar al je gewenste satellieten aanvinken en saven thats it

Ok ik zal het vanavond eens proberen bedankt voor de tip.

Groeten Ronald.

Gebruik je DHCP of gebruik je een statisch adres in je dreambox?

In sommige gevallen kan het zijn dat je router de zaak tegenhoudt, je zult dan even moeten controleren door te kijken of het ip dat in je dream staat, niet toevallig in de reeks zit die de router uit kan delen, zorg in dat geval dat je een ipadres gaat gebruiken die er dus boven ligt.

Misschien overbodig te zeggen, maar heb je de gateway en dns server goed ingevuld (de netwerk config in de dreambox)

Dit gaat niet op als je dus de Dream op DHCP hebt staan !!

Ik heb heb de xml loader aangeklikt en waarempel het werkt allemaal weer, allemaal ergbedankt voor deze goede tips,zo heb ik snel wat bijgeleerd.

Groeten Ronald.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan