Kant en klare multifeed schotels?

M

matthijs00

Hallo allemaal,

Weet iemand of er kant en klare 'multifeed schotels' te koop zijn, waarmee je o.a. ASTRA/HOTBIRD/SIRIUS, zonder dat je zelf veel hoeft af te stellen?

Zo ja, wel merk en type komt hiervoor in aanmerking?

Groeten Matthijs
 
Bijvoorbeeld deze:

Triax Unique
Astra, Hotbird, Sirius en Thor op 1 schotel

Kijk fff je PM box!
 
Je hebt verschillende merken die meerdere satellieten in een keer kunnen ontvangen zonder te draaien.

Je hebt dan natuurlijk wel meerder LNB's nodig en niet alle satellieten zijn 'gezamelijk' op een schotel te ontvangen.

Visiosat heeft een schotel die standaard twee satellieten kan zien. Dat zijn dan Astra1 en Hotbird.
Er is ook een uitbreiding naar drie satellieten. Dan krijg je een ander montageplaatje voor je lnb's en een extra lnb houder. Dan kun je Astra1, Astra2 en Hotbird in een keer pakken. Maar geen andere satellieten.

Astra1 is voor nederlandse TV zenders.
Astra2 is voor de BBC's.

Je kunt ook een normale schotel uitrusten met een duo LNB maar dan is je brandpunt natuurlijk niet meer helemaal perfect.

Een Visiosat schotel heeft andere vorm en heeft daardoor meerdere brandpunten. en geeft daardoor natuurlijk een beter resultaat.

Ik heb dit weekend een Visiosat schotel geinstalleerd maar dat was niet zo heel eenvoudig. Ik heb de astra2 nog niet goed te pakken. Ben ik nu achter gekomen. De zenders die we nu ontvangen komen niet van astra1+ astra2 maar allleen van Astra1 :( Moet dus nog een keer de ladder lenen van de buurman.

Er zit overigens een gebruiksaanwijzing bij de visiosat die niet zo heel best is. Hij is zeer sumier te noemen. Zo is er alleen een kaartje van hellingshoek voor Frankrijk en Sardinie. Erg onhandig als je in Nederland woont. Ook is er niet een duidelijke beschrijving in welke stand de LNB houders moeten staan. Er is wel een rijtje nummers te zien. van -20 tot +30 maar er is geen punt dat aangeeft op welk standje je een lnb zet. Zoals in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven. Dus dat was gokken. Daar kan de Nederlandse importeur nog wel het een en ander aan verbeteren. Want de gebruiksaanwijzing is eigenlijk alleen geschikt voor de Franse markt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan