Kattengejank!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Is er eigenlijk een regel dat men huisdieren verplicht binnen moet houden???

Ik wordt er hier eigenlijk een beetje .....ziek van om iedere morgen te luisteren naar dat irritant kattengejank, en altijd weer maar kattestront in onze tuin te vinden.

En ik denk dat ik niet de enige ben.

Dus nogmaals is er een regel voor, of is een luchtbuks de enige oplossing? :sniper:

Een waterpistool doet ook nog wel eens wonderen, maar niet altijd.
Er is voor katten geen regel om ze verplicht binnen te houden.

Dat is ook mijn hele argumentatie achter het feit dat ik van mening ben dat hondenbezitters gediscrimineerd worden.
Die beesten moeten namelijk aan de lijn, mogen slechts in beperkte gebieden los lopen, je betaald en belasting voor en als ze ergens behoefte doen moet je het ook nog zelf opruimen ondanks die belasting.
Kattenbezitters hebben van bovenstaande genoemde regels 0 last, terwijl zowel hondenbezitters alsook gewone mensen wel last hebben van genoemde katten.

Dan komen de kattenliefhebbers met het argument dat die beesten schoon zijn en thuis op de kattenbak behoefte komen doen.
Maar katten zijn jaagdieren, ook een huiskat vang ratten, verder zijn het vaag de weggelopen beesten die verworden tot zwerfkatten die wel de overlast bezorgen.
Daarnaast is het ook niet bewezen dat tamme huiskatten geen overlast zouden bezorgen.
Als laatste punt zie je geen zwerfhonden en als je ze ziet, zijn ze snel opgepakt.
Zwerfkatten hoor je elke nacht en ochtend wel als je pech hebt. Mag zijn dat die beesten slimmer zijn, maar ze worden dus niet effectief opgepakt.

Kortom: Kies voor de Tijgerpartij, dan wordt de hondenbelasting gewijzigd in dierenbelasting. Dan gaat het tarief omlaag want er komen kattenbezitters bij en tevens ook paardenbezitters als die met hun beesten op de openbare weg komen.:)
Dan komt er meer binnen terwijl de mensen minder hoeven betalen en van dat geld gaan we weer mensen in dienst nemen om de rommel op te ruimen, toch?

Black Tiger;194328 zei:
Kortom: Kies voor de Tijgerpartij, dan wordt de hondenbelasting gewijzigd in dierenbelasting. Dan gaat het tarief omlaag want er komen kattenbezitters bij en tevens ook paardenbezitters als die met hun beesten op de openbare weg komen.:)
Dan komt er meer binnen terwijl de mensen minder hoeven betalen en van dat geld gaan we weer mensen in dienst nemen om de rommel op te ruimen, toch?

Zou dat iets uitmaken, denk je?

Olie wordt ook steeds duurder....

Maar idd zoals je al aangeeft, ik heb hier ook een trouwe viervoeter, en, tja, die moet netjes aan de lijn blijven, en als hij teveel blaft dan roepen ze ook.

Waterpistolen heb ik hier wel liggen, thanks voor de tip.:biggrin:

He Freggel,

Kijk hier eens. Het werkt echt.

Suc6.

;)
Nr.10

CatStop

Die dingen werken echt niet.

Ik had vroeger een golden retriever die pakte dergelijke katten in zijn bek sprong er mee over de heg en bracht ze een straat verder.
De meeste katten kwamen niet meer terug.
Wakker worden van de wekker na 5 uur is al erg genoeg.

Vr.gr.Janblues

freggel1;194332 zei:
Zou dat iets uitmaken, denk je?

Olie wordt ook steeds duurder....

Maar idd zoals je al aangeeft, ik heb hier ook een trouwe viervoeter, en, tja, die moet netjes aan de lijn blijven, en als hij teveel blaft dan roepen ze ook.

Waterpistolen heb ik hier wel liggen, thanks voor de tip.:biggrin:

Freggel katten zijn anti freggels dat moet je nu toch weten de tip van bt werkt uitstekend, een kat moet je laten schrikken, een paar keer en hij mijd je huis, een schreeuwende kat is helaas nog niet geholpen, ik zou ook even de eigenaar aanspreken ik heb er hier ook heel wat in huis gehad maar mijn tuin is gewoon afgesloten kunnen ze niet uit...

Dat is hem nou net het probleem, ze hoeven mijn huis niet te mijden, maar heel de straat!!!

Het feit is dat de overbuurman zijn kat altijd buiten laat zitten/lopen, zelfs het eten en zijn bak staat onder het kamerraam...

Als ze in mijn tuin zouden zitten dan weet ik de oplossing ook wel, het is tenslotte zijn kat, maar vergeet niet "het is mijn tuin!"

De beste oplossing is eigenlijk, of liefst verplichte oplossing, kat op de eigen werft houden, draadje over de schutting dat deze niet weg kan, en dan kan poezebeest baasje zijn eigen tuin omspitten en volschijten...

Het vervelende aan dat gejank, is dat het altijd in de nachtelijke/vroege uren is, en dus ver "draagt" en blijkbaar ben ik niet de enige die erover klaagt, dus dit probleem gaat zich vanzelf oplossen...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan