Kerk K*t en Kapitaal

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Deze wereld gaat tenonder aan deze drie dingen

1: Kerk oorlog om geloof hoeveel eeuwen al??????
2: K*T er moeten dit jaar weer 350.000 zeehondenbaby's sterven omdat de rijke dames zonodig in het bont moeten of wel de 2e hands jas..

3:Kapitaal de rijken bestelen de armen van hun laatste centjes wat resulteerd in een oorlog...

Kortom zowel de kerk als de vrouw en de rijken maken deze planeet onbewoonbaar......

Hoi,

doen we niet allemaal daar lekker aan mee?????
Geef de andere de schuld en dat lucht het hartje maar ook de ziel???

Groetjes Silverfox

Om op punt 1 uit te komen:

De grootste massamoordenaar van de 20e eeuw geloofde nergens in: Stalin.

Zijn weinig mensen die boven de 20 miljoen slachtoffers uitkomen in naam van een of ander geloof.

Even ter nuancering dat religie oorzaak is van oorlogen, terwijl atheisme ook aardig wat streepjes heeft staan.

Rolo

Nee Rolo, dat bedoelt Pikkie niet, het is niet de persoon (dan hebben we nl Hitler ook nog... En die had wel iets met geloof) Maar reden waarom de oorlog uberhaupt begint.

Wbt kapitaal; Ik denk dat dat niet met de rijken te maken heeft, eerder de staat...

Pikkie bedoelt dat uit naam van het geloof de meeste mensen ooit gedood worden. En dat is dan niet 1 persoon ofzo maar de stroming zelf.
Denk aan de vervolging van de christenen in de middeleeuwen, de kruisridders die de "ongelovigen" toen gingen bekeren, die ongelovigen waren de Moren die de Islam aanhingen als ik het me goed herinner, de vervolging van de Joden zowel in het oosten alsook door Hitler, de huidige extreme Moslims en zo gaat het maar door.
Alleen al de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog bedroeg zo'n 6 miljoen slachtoffers, dus je komt gemakkelijk boven de 20 miljoen uit als je gaat tellen hoeveel slachtoffers uit naam van het geloof door de eeuwen heen zijn gevallen.

De jodenvervolging heeft niets met vervolgen vanuit het geloof te maken.
Hitler en de zijnen handelden volgens een filosofie die meer uit de mythologie van de vikingen kwam.
Ook de rassenleer die hij aanhing kwam niet uit religieuze hoek.

Stalin, en het communisme als stroming zijn verantwoordelijk voor miljoenen doden.

Ik durf de stelling aan dat het aantal doden dat door deze 2 stromingen in de 20e eeuw het aantal slachtoffers van inquisitie, veroveringsstrijd islam etc etc ver overtreft.
M.a.w. de death count van de 20e eeuw overtreft de eeuwen 1-19.

Tel daarbij op de vele gebied/bezit oorlogen in Afrika en Azie waar ook vele slachtoffers zijn gevallen: Noord/Zuid Korea, aanvalsoorlogen Japan, Ruanda, Congo, Liberia etc.

Het is een makkelijke redenering die vaak gebezigd wordt en voor de 20e eeuw ging hij ook in zekere zin op.
Maar na de 20e eeuw gaat die vlieger niet meer op.

Maar pikant detail van de geschiedenis leert ons dat wij in een vrij Nederland in de gouden eeuw drukken en lezen konden wat we wilden doordat er een godsdienstoorlog had plaats gevonden: protestantisme vs katholicisme. Dat het protestantisme in Nederland zegevierde zorgde voor rust, stabiliteit en vrijheid van meningsuiting.
Wat de paus op de zwarte lijst had staan werd hier gewoon uitgebracht en gelezen.

Dus ook de effecten van godsdienstoorlogen op de lange termijn pakken verschillend uit.

Je moet bijv. ook blij wezen dat een stelletje 'vrome' ridders de moslims terug hebben geslagen bij Tour (dat ligt een heel eind in Frankrijk), anders hadden we hier toch echt baarden ala bin laden gehad :)

Rolo

Punt 3 van pikkie vind ik wel een van de zwaarstwegende punten omdat landveroveren daar in feite om gaat. Macht draait er ook om. Het grootkapitiaal is in zijn wezen egocentrisch en maalt daarom niet om een ander. Het sociale standpunt is te idealistisch om te werken, ook in het communisme zag je dat macht en kapitaal tot een scheiding leidde van het 'gewone' volk.

Het opkrikken van de economie deed Hitler met de wapenindustrie, en dan moet je ze ook gebruiken ook redeneerde hij en meer land is meer macht en meer land is meer kapitaal. En kapitaal weghalen bij Joden.

Ben van mening dat het 'wirtschaftswunder' van Duitsland niet voornamelijk door eigen inzet en het marshallplan is gerealiseerd maar voor een groot deel uit gestolen kapitaal van de Joden dat later weer is geinvesteerd.

Als het over kapitaal hebt: de Zwiters hebben toch een hoop achtergehouden op hun rekening van gestolen goed. En ze dacht gestolen goed gedijt goed. Als je de rente ervan trekt wel ja.

Rolo

Robert Long heeft daar een nummer over...

De letter K...
De letter K die staat voor Kerk.
De letter K die staat voor Kroeg.
De letter K die staat voor K*t en Kapitaal...

;)

Kan heel ver mee gaan met de redenering van rolo en BT kapitaal is een van de gevaarlijkste vormen en kan zelfs lijden tot oorlog of burgeroorlog.
Geloof blijft toch bij mij nummer 1 wat betreft het aantal slachtoffers van dit stelsel kijk nu maar weer de wereld rond in naam van God of in naam van Alah dit kan lijden tot een komplete wereldoorlog...

Ga dan eens nadenken over de huidige economie in de wereld dan moet je echt je hart vasthouden..

Wat ik bedoel met kut laten we het maar even gewoon noemen is dat de vrouw, in de geschiedenis een grote invloed heeft gehad op een hele boel zaken zoals oorlog en uitroeien van beesten in hun natuurlijke omgeving omdat men dat ook zo graag wil hebben..

Denkend aan BONT tijgervellen noem maar op.
De mode is nu de schuldige aan het uitmoorden van 350.000 baby zeehondjes omdat de vrouw weer bont wil....

Vandaar mijn stelling ik zelf vind dit best wel een intresante discussie geworden....

Originally posted by pikkie
Denkend aan BONT tijgervellen noem maar op.

Tja die BT heeft wat te verduren.............

Schandalig wat ze nu in Canada willen gaan doen onder het mom van de visstand.

Rolo

Alleen over de 20e eeuw gesproken zijn de meeste slachtoffers gevallen door en tussen de oorlogen ja, niet specifiek door geloof.

Je kunt wel zeggen dat de jodenvervolging niet door het geloof gebeurde maar door Hitler, maar ze sprongen er wel uit door hun geloof en werden op basis daarvan ook geselecteerd, echt andere "aparte" lieden die er uit sprongen had je toen niet, behalve zigeuners, en die werden dan ook netjes mee opgepakt.
Maar oke, in dat soort zaken kijk ik ook over de eeuwen heen, niet alleen naar de 20e eeuw.
En dan zijn er natuurlijk altijd nog de andere oorzaken, nijd, afgunst en daarmee samenhangend uiteraard kapitaal en macht.

Want hebben we in de 19e en 20e eeuw niet echt meer geloofs-oorlogen gehad, er zijn er wel geweest ontstaan uit macht, waarbij ik dan kapitaal nog als bijzaak neem bij de macht, want meestal komt het kapitaal vanzelf wel bij een machtspositie of hoort erbij.
En de regeringen doen daar fijn aan mee. Kijk eens naar de documentaires van Discovery, wat nu boven water komt en publiek gemaakt mag worden, over regeringsleiders en hun verslavingen, wat tot bijna-kernoorlogen geleid heeft (waaronder ook Engelse premier), zaken die de geheime diensten van onze partners (zoals US en UK) uitgespookt hebben, waarbij je je af kunt vragen of de beruchte naam die de KGB en Mossad hadden, niet beter bij een van die andere 2 landen had kunnen horen.
Vuile spelletjes, gemeen tot aan de grond en lang niet altijd uit hoofde van landsbelang (maar wel van macht).

Wij burgers zijn vaak genoeg ontsnapt in de 20e eeuw aan allerlei zaken, die misschien ook inderdaad beter voor ons verborgen kunnen blijven want als je soms het tipje van de sluier al oplicht, dan zou je soms wensen zelfs dat sluiertipje nooit gevonden te hebben.

En Canada... ach.. zolang ze ze maar niet doodknuppelen, schieten gaat sneller. Maar ook dat is een slechte zaak. Er zijn zat alternatieven, je kunt ze ook vangen en elders uitzetten, maarja daar zijn kosten mee gemoeid, en het hoeven er ook niet perse meteen 300.000 te zijn.
Je zou bij gebrek aan vissen ook eens kunnen denken de visserij wat beperkingen op te leggen bijv. want die beestjes zullen echt niet de hoofd-oorzaak zijn van het vistekort, kan ik me niet voorstellen.

De wereld gaat maar aan 1 ding tenonder (dit was de stelling toch) en dat is de MENS.

Wij maken oorlog,vervuilen de aarde en meer van deze zinloze dingen.

Ergo,.....was de mens er niet,zou de planeet aarde in perfecte harmonie samenleven.

Hoi,

alsje echt goed kijkt dan is het een feit dat macht en geld de meeste slachtoffers gemaakt heeft.Iedereen heeft het hier over de 20ste eeuw ( de meeste ) maar wat niet ter sprake komt zijn de miljoenen doden over de hele wereld per 10 jaar wegen armoede. Afrika, zuid - Amerika en de oost europese landen zijn daar een schrijnend voorbeeld van. Niet zo spectaculair als de huidige oorlogjes maar wel CONTINUE. Dus gewoon elke dag weer een paar honderd en dat merken we niet meer zo bewust.Liever geld uitgeven aan wapens dan aan een waterinstallatie of een goede aids preventie of inentingsschema.
En het geloof is zeker niet de reden van vele oorlogen maar alleen een uitvlucht om het doel te heiligen.
Het kapitel Joden is hier ook aangesproken en ik kan alleen maar dit bemerken. Kijk hoe een Joodse persoon zijn medemens behandeld en waar het de meeste joden om gaat ( geld ). Het is de combinatie van hun weten ( talenkennis, ze zijn goed in de handel ) en het gevoel daardoor dat ze beter zijn dan de rest en ook omdat ZIJ uitverkoren zijn. Dit is niet als een rassistische bemerking bedoeld maar gewoon iets wat ik zelf zo ervaren heb ( 4 jaren Antwerpen ).
Het is ook die groep van mensen die over de eeuwen heen het meest gedood worden is want dit begon al in het romeinse keizerrijk.
Maar omgekeerd zijn ze zelf ook verantwoordelijk voor een boel dagelijkse slachtoffers als je naar het binnen oosten kijkt.En als je weet wie er aan de touwtjes trekt in Amerika ( achter het gordijn ) met al hun geld dan weet je ook dat het weer om die 2 dingen gaat : geld en macht.
Ook de slavernij en de kolonisatie is eventjes vergeten worden wat ook weer een paar miljoen opbrengt.
Ik kan zo nog lang doorgaan maar dat is niet de bedoeling.
Nog een kleine bemerking vanwege de vrouwen.
Het zijn ze niet zelf die het veroorzaken maar wel de stomme mannen die bij het zien van een k*t en blote borsten gelijk het verstand verliezen en aldus voor het "zwakke geslacht " zich eventjes gaan inzetten.

Groetjes Silverfox

Ja dan kruipt het verstand vaak tussen de benen. Klopt, geld en macht of macht en geld zijn de grootste boodsdoeners, niet de regering maar het kapitaal regeert.

Wat jhg zegt is ook niet slecht, en in dat geval zit ik best goed in mijn tijgervel.... alhoewel men niet moet vergeten dat de mens ook gewoon een schakel is in de voedselketen, alleen zijn er misschien teveel mensen die te slim zijn geworden?
Misschien zijn er daarom oorlogen? Omdat de mens geen natuurlijke vijand heeft, of wel heeft, maar die kan er niet meer genoeg opeten omdat de mens hun te zeer verdrongen heeft en gevaarlijker geworden is?
Wie zal het zeggen.

Dan kan men misschien beter terugvallen op wat een vorige schrijver geschreven heeft in dit of in het euro topic. Het beste wat je dan maar kunt doen is het positief bekijken of in elk geval een positieve instelling proberen te houden en het nog zo mooi mogelijk te maken voor jezelf, je gezin, familie, naasten en zoveel mogelijk anderen.

Dan gebeurd er misschien nog iets, want als we het aan de machthebbers over moeten laten, dan komen we er niet, dat is in de loop der eeuwen al lang bewezen.

Survival of the fittest doen veel conflicten in de wereld me aan denken. Het probleem van die theorie is dat hij ook actief in de praktijk kan worden uitgevoerd.
Die stroming heet neo-darwinisme.

Het concept werd op dieren toegepast en aangezien sommigen ervan uitgaan dat een mens ook een dier is is het verhaal nog verder doorgeschoten en wordt het recht van de sterkste ook in de praktijk toegepast.

Macht impliceert altijd 2 groepen: machthebbers en volgers.
Zwart wit heet dat dan weer sterk en zwak.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel mensen zijn die op een juiste manier met macht kunnen omgaan en daarom voor veel problemen zorgen in de wereld.

Rolo

ja maar is het niet zo dat we er het beste maar van moeten maken zolang we de tijd nog hebben.

leven is leven dood is dood dus leef met de dag.niemand kan deze jaloerse wereld meer beter maken.

Duiveltje ben het niet helmaal met je eens want ik denk dat we zeer zker ook aan de toekomst van onze kinderen moet kijken en er voor zorgen dat zij verder kunnen leven met elkaar en met de natuur...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan