Kerncentrales Japan.

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Natuurlijk zijn de aardbeving en tsunami in Japan verschrikkelijk geweest.
Maar nu lijken ook de kerncentrales al een gedeeltelijke kernsmelting te hebben ondergaan.
En dat is zeer ernstig, want er is al radioaktiviteit gemeten.

Men zei toch dat kerncentrales zo veilig zijn omdat ze zichzelf uitschakelen bv bij een aardbeving.
Ja dat gebeurde ook, maar toen viel de elektriciteit uit, en toen zelfs de noodvoorziening.
Gevolg dat de waterkoeling uitviel waardoor de boel te heet werd.
Door die hitte ontstond waterstof die vervolgens ontplofte.
Als de kern smelt is de hele boel radioaktief en kost het miljarden om de zaak op te ruimen.
Maar ook de andere centrales kunnen waarschijnlijk afgeschreven worden.
Een grote straal om de kerncentrales zal verboden gebied worden afhankelijk van de radioaktiviteit.

Je kunt zeggen bouw dan geen kerncentrales daar.
Maar er zijn jaarlijks veel aardbevingen in Japan en hij was berekend voor 8,2, maar helaas was de beving 8,9.
Ook zijn er onregelmatigheden geweest met de veiligheidsvoorzieningen, maar die werden onder de hoed gehouden.
Er zal ongetwijfeld nog een onderzoek komen naar het hoe en waarom.

In Duitsland is paniek uitgebroken omdat die net als Nederland besloten hadden kerncentrales langer open te houden.
Ook daar waren bij bepaalde centrales problemen met veiligheidsvoorzieningen geweest.
In Frankrijk is men zeer voor kerncentrales en slaagt daar alles onder de hoed te houden.
De kerncentrales zeggen dat ze nul ongevallen of onregelmatigheden hebben gehad.
De truk is dat ze al het onderhoud uitbesteden aan een externe firma, een soort uitzendbureau.
Van die firma's zijn wel mensen radioaktief besmet geworden.
Die kunnen echter niets zeggen omdat ze een contract hebben moeten tekenen waarin dat staat.
Op deze manier gebeurt er niets met de mensen die bij de kerncentrales op de loonlijst staan.

Ja Verhagen heeft ook weer toestemming gegeven voor een kerncentrale.
Volgens mij heeft ook een Franse partner er iets mee te maken, maar die moet zich aan de voorschriften houden zei hij.
Kijk ik snap best dat veel mensen die voor zijn niet erg goed zijn in natuur-wetenschappelijke zaken.
Maar dan moeten ze dat maar toegeven en niet over zulke zaken gaan orakelen.
Ik neem aan dat hier ook wat besproken wordt, maar de meesten lijken weggedoken te zijn.

Grtz.

Kerncentrales leveren vooral energie, en die is broodnodig , die energie dan.

Kolen centrales??? hoppa iedereen op de achterste benen omdat dat wel erg smerig is en geen goed doet aan broeikas effecten.

Overal een windmolen in de tuin? Whoep Whoep Whoep na een maand ben je gestoord.

Aha dan maar zonnecellen die nog steeds meer energie kosten dan dat ze ooit leveren.

Energie opwekken door eb en vloed, hmm kosten nog niet haalbaar.

Natuurlijke producten raken ooit op en wat dan??

Ach wat maak ik me druk wie dan leeft dan zorgt.

nee zo werkt dat ook weer niet. Geheid dat er in de toekomst oplossingen komen waaraan we nu nog niet kunnen denken.
ik ben daarvan overtuigd.

Energie gaat nooit verloren heb ik altijd geleerd. Wat dacht je ervan om de opwarming van de aarde te gaan misbruiken en om te zetten in energie??

Tot dan moeten we ons behelpen en daar hoort ook kernenergie bij.
Heel erg vervelend in Japan, niet zozeer de aardbeving is debet maar ook de daaruit volgende alles vernietigende tsunami , 2 risicofactoren bijeen .

Welke knappe kop had dat ooit kunnen bedenken bij het ontwerp.

De krachtige aardbeving in Japan heeft Nederland 3 cm op en neer laten wippen en niemand die dat gemerkt heeft behalve ergens een naaldje op een rol papier.
Of zou er in de toekomst ergens door een gigantische beving de hele zooi aan de wandel gaan? Een soort staande golf die in stand blijft en zich als maar laat versterken??? Moet er niet aan denken.

Elk nadeel heb zijn voordeel zou Cruijff zeggen. Hier wordt weer lering uit getrokken.
Het inzicht zal verruimen en moderne kerncentrales hierop worden aangepast.

En ik weet wel de uitkomst wat dat voor Nederland gaat inhouden.

Nederland overkomt nooit en te nimmer en een aardbeving met een kracht > 8.2 met een Tsunami als toetje dus waar maken we ons zorgen om.

Nee matrix het gaat om de kerncentrales nu.

Kijk, de ramp in Tsjernobyl en Harrisburg is gebeurd ondanks de kennis en goede wil van toen.
Ondanks de veiligheids maatregelen die men toen voldoende achtte.
Er zijn mensen die zeggen dat de Russen met Tsjernobyl technologisch wat achter liepen.
Helaas gebeurde het in het Westerse Harrisburg ook.
Nu in Japan is het toch een technologisch hoog ontwikkeld land.
En werd de fout gemaakt maar op Richter 8,2 te ontwerpen, ...een fout inderdaad.
De kerncentrales daar kunnen nu afgeschreven worden wat ook weer een boel kost.
Met de vraag hoe dat qua capaciteit nu op te vangen.

Er zijn mensen die zeggen dat kerncentrales goedkoop zijn.
Nee, het bouwen kost gewoon erg veel geld met al die extra veiligheids eisen.
Wat de prijs van de elektriciteit is wordt altijd verstopt omdat er veel andere centrales aan het net zitten.
Het is nooit het netto resultaat van bouw, onderhoud en bedrijf.
De brandstof, uranium is ook niet onbeperkt beschikbaar, dat raakt ook op.
Het wordt gedolven o.a. in Oost-Europese landen, waarbij de mijnwerkers stoflongen of erger oplopen.
Dit zodat wij "schone energie" kunnen opwekken.
De afgewerkte radioaktieve stoffen moeten worden opgeslagen in bv Duitsland.
Daar lieten ze het door een gat in ex-zoutmijnen vallen.
Die gingen water lekken waardoor de boel ging roesten, en nu met miljarden weer opgeruimd moet worden.
Ik heb gehoord dat nu mogelijk plutonium vrij kan komen in Japan.
Plutonium komt zelf op aarde niet voor en is uiterst giftig buiten de radioaktieve isotoop nog.

Nee, het verhaal is dus veel breder en veelzijdiger.
Er is geen universele oplossing voor wat voor brandstof alles moet doen.
Inderdaad is de gascentrale de schoonste oplossing.
Die geeft wel weer meer CO2, waarover men afspraken heeft gemaakt.
Mogelijk moet men die afspraken eens gaan herzien.
Of men gaat over op kerncentrales, maar dan zal wel de elektriciteits prijs verdubbelen of meer.

Ja men kan intussen al energie neutrale huizen bouwen, die geen extra energie nodig hebben.
Maar daar staan de energie producenten niet om te springen.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan