Kerstmenu.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ondanks alle regels, gaan we hier toch weer een lekker menu maken, verdeeld over meerdere dagen.

Kerstavond dan ontvangen wij 2 gasten, onze overburen. 

Ik ga als eerste voor die avond een pan tomatengroentesoep klaar maken met een Italiaans tintje.

Daarna gevulde varkenshaas op een bedje Tagliatelle met bolognesesaus [stukjes verse tomaat erbij, en Quatro Formaggi saus met verse champignons , de varkenshaas wordt gevuld met pestosaus, een plak ham, mascarpone en wat champignons, medium gebakken, en gegaard in muskaatwijn.

Daarbij gebakken aardappels met verse Basilicum.

Daarna als dessert, diverse soorten Bavaroise, van bitterkoekjes tot chocolade, en aardbei, bosvruchten en ook nog chocolademousse, en dit alles wordt geserveerd in 50ml cupjes, daarbij ook nog een heerlijk gevulde chocoladebol. De vruchten bavaroises worden gevuld met verse vruchten!

1-ste Kerstdag, dan ontvangen we 3 gasten, de ouweluitjes. 

Dit zijn wat minder grote eters, dus we beginnen met een zelf gemaakte Huzarensalade.

Daarna het hoofdgerecht, Bourgondische beenham en wilde zalmfillet, met een Hollands  groentepannetje, en asperges.

De aardappels, dat wordt opa's en oma's friet, want die zijn er dan.

Als nagerecht, hetzelfde als kerstavond. 

Om dit alles nog verder aan te vullen, ga ik ook nog schuimkransjes maken, een kerstkrans van bladerdeeg en amandelspijs, diverse chocolade kransjes, en nog veel meer van dat zoete spul! 

De drank :    Muskaatwijn, koffie's van de Dolce Gusto, diverse biersoorten van Brugse Zot, Karmeliet Belgische Trippel, Apple Bandit,  en Liefmans fruitesse. en nog wat andere bieren.

Maar we hebben ook nog het ontbijt, dit worden thuis afbakbroodjes, en diverse soorten beleg.

En mochten er 's avonds van de eters nog honger hebben dan hebben we nog een kaasplankje. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er lekker uit

 
Breng toetje maar langs    ?   ?   ?️

 
Ik plaats verder even geen foto's, want de gasten die we hebben ontvangen, hebben hun bordjes helemaal leeggegeten, varkenshaas, beenham, en zalmfilet. 

Het meeste in de smaak viel het dessert, een "klein" nagerechtje kan er altijd bij.

Dit doet degene die hiervoor 2 dagen in de keuken heeft gestaan echt veel deugd!

Tevens hebben we een nieuw spel gespeeld na het eten, en soms echt tranen met tuiten gelachen! 

Er zat in mijn kerstpakket een Kletspot, echt een leuk spel!!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan