keys omconverteren

C

canuto

Ik zie keys b.v. keys staan op het net *********** en ************ hoe kan ik deze b.v. omconverteren zodat deze toe te voegen zijn in b.v keytext.list/camd.keys/AutoRoll.key ofwel Softcam.key gezien deze keys die in desbetreffende files veel langer en anders zijn of waar en welke file zou ik ze zo wel zo onaangepast kunnen plaatsen.

Mvg Canuto

dreambox 7000

We hebben de keys die je noemt niet nagekeken/opgezocht, maar kun je iets duidelijker zijn waar de keys voor zijn?

Er zijn keys die bestaan uit 16 bytes. Soms moet je die dan splitsen: de eerste 8 zijn key 00 en de laatste 8 zijn dan key 01. Het hangt er van af waar je die keys wilt plaatsen omdat elke keyfile zijn eigen configuratie heeft.

Hallo eendenteam.

Dit waren key,s voor D+.

Wat eendenteam schrijft klopt.

01:2E**************40**************16 bytes

01:2E ** ** ** ** ** ** **8 bytes

00:40 ** ** ** ** ** ** **8 bytes

Groetjes sat4ever.

Ah ok. De vraag was hoe je die keys in de diverse key bestanden moet plaatsen. Dat hangt natuurlijk af - zoals we al hebben aangegeven - in welk key bestand je deze wilt plaatsen. Immers elk key bestand heeft zijn eigen configuratie.

In Softcam.Key is het b.v. zo:
; Digital+ (19.2øE)
N 4101 00 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
N 4101 01 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
N 4101 02 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

De x zijn de waarden voor de keys: 00, 01 en 02

In het nagra bestand van gbox is het als volgt:
I: { 41 01 00 { xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx }} Digital+
I: { 41 01 01 { xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx }} Digital+
I: { 41 01 02 { xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx }} Digital+

Ook hier een 16 byte key. Je ziet dat de key hier anders wordt weergegeven dan in het bestand SoftCam.Key. Er zijn - vanzelfsprekend - ook overeenkomsten.

Die keys zet je met een teksteditor in het betreffende key bestand. Doordat een dreambox een linux besturingssysteem heeft, kun je niet elke editor gebruiken. Je moet een editor gebruiken die een LF (LineFeed) aan het einde van elke regel geeft en niet - zoals b.v. Notepad van Windows - een CR/LF.

We hopen dat hiermee je vraag is beantwoord.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan