Kietelen????

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Zo affentoe heb je eens van die momenten dat je jezelf eens wilt kietelen....

Dit doe ik regelmatig, en laat ik ook regelmatig doen :sex:

maar nu loopt het weer aan het eind van het jaar, en dan wordt je weer gekieteld door je baasie..........

en om nou en keertje de centjes niet naar onze lieve Jan-Peter te brengen heb ik besloten om er mezelf eens me te kietelen dit jaar...

En dat gaat een nieuwe pc worden, maar wat???

Mijn gedachte gaat nu uit naar een mediacenter, die aan de tv gaat hangen, zodat ik bijvoorbeeld de films die op,de hd of dvd staan met goede kwaliteit kan kijken... en luisteren.

Dus nou komt het: Wat is wijsheid???

Dat ding zelf bouwen en hierdoor dus een hoop, als het goed gaat, ???'s in de zak houden, maar dan wel een systeem met voor op dit moment optimale prestaties!!!

Wat ga ik daar dus voor nodig hebben???

Welk Mobo?

Welk tvout?

Wat voor sound plus boxen?

Enz. enz. enz.......

Kortom, uhhhh, neem een bedrag van ?1000,- tot ?1250,- om zoiets samen te stellen, wat zouden jullie doen/nemen en waar?

Jemig........ Ik was 400 kwijt aan mijn systeem... Ik zou niet eens weten wat ik daarvoor moest kopen.....

(Yeah right)

G

Ik zou sowieso voor een Delletje gaan, die kietelt al wat minder in de portemonnee! En dan maar samenstellen.

Dell is "verkapt" goedkoop. Gebudgetteerd op de verkeerde dingen!
Niet doen! (en zeker niet voor 1200 euro)

Mobo 150 eur
Proc 200
Geheugen 125 (1 Gb)
1 PCIexpress 75
2 Sata 320 Gb hdd's (150 p/s in raid) 300 eur
DVDbrander 75
19" tft 300

1225 eur....

En de prijzen zoals ik ze opschreef waren aan de hoge kant, al met al denk ik dat je de 1100 niet zou hoeven passeren (wat weer voldoende is voor de kast (als je die nog niet had ;))

G

Het enigste wat mooi is aan Dell dat ze lekker stil zijn voor de rest wil je het niet.
Dus lekker laten staan in Ierland zoals BIG_G al vertelde verkapt goedkoop.

Zelf bouwen is erg leuk en je kunt alles naar je hand zetten.

Ik heb een half jaar geleden een zeer stille kast Asus 600 gekocht 70 ?

Daarin een Asus A8V mobo 110 ?

Hierop een AMD 3000 64 Bits processor incl koeler 129?

HD-tje met voldoende Gb 100?

1 Gb geheugen 120?

Ati Radeon visdeo kaart 9600 Pro 256 Mb 99?

Nec Brander 49?

Pioneer DVD speler 22 ?

Floppy drive 7?

en een Samsung 4ms 19inch TFT scherm 379?

Totaal nog geen 1100?

en het loopt erg lekker

Het bedrag is mischien een beetje hoog, weet ik zelf even niet...

Maar ik wil nu gewoon een pc bouwen, of laten bouwen waar ik voor j?ren vanaf ben, voldoende geheugen, een video/tvkaart en geluidskaart met daarbij een luidspreker setje voor mooi bioskoopgeluid, en internet, en muis en toetsenbord draadloos, afstandsbediening......

En ga zo maar door, compleet zijn ze wel te koop bij bijvoorbeeld "Mycom" hier vlakbij in het NAC Stadion, maar zelfbouw kan volgens mij stukken goedkoper...

Kortom ik wil een systeem kopen wat hier mijn dvdspeler, mijn cinemaset, mijn radio, mijn video allemaal gaat vervangen, niet zomaar een kast waarmee ik alleen maar kan internetten. :biggrin:

En daar heb ik voor deze keer dus echt een leuk centje voor opzij gezet.

Jo freg,

Dan koop je toch zo'n alles onboard mobo? Heb ik ook... alleen video out zit er dan niet op... maar dat zou ik dan oplossen met de goedkoopste vga kaart die er is... (die was ooit toch de duurste)

Een beetje mobo heeft 8 kanaals onboard, en dan ben je 100 / 120 euro kwijt.
Kwa proc volsta je prima met een amd64 3000 voor die 130 eur. scheelt weer 70 op mijn berekening.
Nou, ipv 2 sata's 1... scheelt weer 150.... ik denk dat je nu onder de 1000 komt (ik weet wel zeker ;))

G

The Wizzard zei:
Freggel eigenlijk ben je dan zo'n soort kastje nodig http://www.ahanix.com/items/gallery/dvine4_g03.jpg Ik geef toe is wat prijzig maar wel mooi

@Wizzard, dat is nou precies zo'n beetje waar ik mijn zinnen op gezet heb, het moet een beetje mooi staan in de woonkamer, maar dit zal mijn budget wel dik overschrijden denk ik? (of kun jij hem met een dikke korting leveren? :biggrin::biggrin::biggrin: )

@BiG_G onder de €1000,- blijven zal heus wel lukken, ik heb al diverse sites bezocht en berekend, maar nou alleen nog iemand zien te vinden die in mijn kerstvakantie met mij meerijdt om 1 en ander uit te zoeken. ;)

:biggrin: En koffie....

Merk MyCom
Type Ultimate MCE P4-630/1GB
Besturingssysteem MyCom MS Media Center 2005 NL
Service Pack Service Pack 2
Processor Intel PIV 630 HT
Kloksnelheid 3 GHz
Cache (L1) 16 KB
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 800 MHz
Chipset Intel? 915P
Type geheugen PC3200/400 Dual Channel
Geheugen 1 GB
Max. geheugen 4 GB
Geheugensnelheid 400 MHz
Harde schijf 160 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Cache 8 MB
Interface (harde schijf) SATA150
Optische drive AOpen DVR 16X Double Layer
Geheugenkaartlezer 8-in-1
Diskettestation Nee
Grafische kaart Sapphire ATI X300SE
Videogeheugen 128 MB
Interface (VGA) PCIe 16x
TV-out S-Video, Composiet
D-Sub 1x
DVI 1x
Geluidsweergave 8-kanaals
TV-tuner Hauppauge WinTV-PVR-150MCE
LAN 1000 Mbps
PS/2 2x
USB 2.0 8x
Serieel 2x
Parallel 1x
SP/DIF Optical, coaxial
Afstandsbediening Microsoft Media Center afstandsbediening
Office software MyCom MS Works 8 NL
Brand-software Nero Burning ROM 6

Mycom

JA word steeds gekker nu 2mb cache in de processors.
Maar de gemiddelde gebruiker merkt hier totaal niks van en gebruikt dit al helemaal niet.
Voor de meeste gebruikers is een Celeron al meer dan voldoende of een stapje beter een een Sempron.
Ook hier zijn prima spelletjes mee speelbaar zeker als je een goede grafische kaart hebt is dat geen probleem.
Minimaal dan wel een Ati 9250 met 128mb.
En minimaal 512mb intern geheugen.

Zojuist mezelf gekieteld....

een greep uit het gekietelde. :biggrin:

Intel pentium4
1024 cache 3GHZ, 533FSB
1024 dual channel geheugen
200 GB HD
Dual layer brander, en lose dvdspeler
Nvidea GeForce[SIZE=-4]?[/SIZE] videokaart 256 mb
en nog een hele hoop andere sjit, met een gratis epson 3 in 1 printer...

Dus ik kom de kerstdagen wel door. :santa:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan