Wat de prijs betreft afspraak voor de basisprijs minimaal 15 zenders, daar wordt aan voldaan toch?
Dus jij klaagt ook niet als je opeens nog maar 4mbit krijgt van je provider terwijl je 16 mbit aan snelheid kunt hebben? Omdat de provider door het inkorten van jouw snelheid meer klanten op zijn lijn kan krijgen? Immers is de minimale snelheid van een "tot 20mbit" abonnement 4 mbit. Da's feitelijk hetzelfde.
Als je digitaal met de tijd mee wilt moet je ook prijstechnisch met de redelijkheid van je tijd mee.
Is het niet zo dat die kabelraden een adviserende functie hebben?
Ja... een bindend advies! Dat is effe iets anders. Ik heb niet voor niets mijn betoog onder punt 1 zo opgesteld.
Ik zie je ook niet reageren op de argumentatie die Ziggo gebruikt om bijv. TMF te behouden.
Dat het uitsterven eens gebeurt is helemaal geen probleem en begrijpelijk. De modernisering staat niet stil. Niets mis mee, gaat er om hoe je het doet.
Het grootste probleem is dat ze de bindende adviezen van kabelraden naast zich neerleggen.
Er kunnen dus ook andere zenders weg! Als ze bijv. TMF zouden wegdoen, zou je die klachten niet hebben, want de kabelraad heeft daarover geen oordeel gegeven.
Het is dus te begrijpen dat als populaire zenders worden weggedaan, je dus niet krijgt te zien wat je graag wilt en je dan toch maar eenzelfde prijs moet betalen, mensen in opstand komen.
Daarnaast is volgens mij uit onderzoek gebleken dat Ziggo wel wil moderniseren, maar het meerendeel van de klanten vooralsnog gewoon lekker analoog wil blijven kijken. Dus ga je als bedrijf ook nog eens tegen het meerendeel van je klanten in op een verkeerde manier. Da's op zijn minst een kwestie van geen goed bedrijfsbeleid.
Wil je dat doen dan kan dat, maar dan moet je dat klantvriendelijk aanpakken, dus bijv. naar de kabelraden luisteren.
CI doet niet hetzelfde met irdeto klanten. De klanten krijgen wat ze altijd al kregen. Ze krijgen alleen de nieuwe zenders niet meer. Dit was ook al het geval bij Ziggo.
Overigens heeft CD geen adviesorgaan waarvan ze zich aan de bindende adviezen dient te houden, dat is ook een verschil uiteraard.
Daarnaast heeft CD een nogal asociale wijze van met klanten omgaan (slikken of stikken) bij het wijzigen van zaken, Ziggo is ook die kant aan het uitgaan.
Er bestaat ook nog zoiets als klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, maar volgens mij willen tegenwoordig alle bedrijven dat naar het rijk van "vroegah" verwijzen.
Totdat de klant opeens ook niet meer bedrijfsvriendelijk en betalingsvriendelijk is, dan begint men zich pas weer op het hoofd te krabben.
Net zoals voor een bedrijf modernisering een normale zaak is, is het derhalve ook voor de klant een normale zaak in opstand te komen als e.e.a. niet naar wens gebeurt van diegene die zorgt dat het bedrijf dit uberhaupt KAN doen (de klant dus!).
Dat wordt door bedrijven nogal eens graag vergeten.