Klachten over Ziggo

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Kort geleden maakte de consumentenbond bekend dat er veel klachten waren over Ziggo.
Dit omdat Ziggo het analoge pakket met 5 zenders ging verminderen maar wel tegen hetzelfde tarief.
Hiertegen kwamen natuurlijk veel bezwaren.

Nu heeft de SP fraktie in de Tweede Kamer een meldpunt gemaakt voor klachten over Ziggo.
Daarop zijn intussen al 2000 klachten binnen gekomen.

Ziggo heeft de zenders verwijderd tegen het advies in van de programmaraden.
Die zijn naar het commissariaat voor de Media gegaan, maar die heeft nog geen uitspraak gedaan.

Het is wel duidelijk dat Ziggo iedereen aan het digitale medium wil en daar alle middelen voor gebruikt.

Grtz.

De SP kamerleden moeten een deel van hun salaris in de SP pot storten, nu kunnen die kamerleden niet met vakantie de SP moet toch eens nadenken over een betere regeling nu blijven ze doorwerken.

Ze willen nu minister de Jager terug laten komen van vakantie om over Griekenland te praten, ook willen ze dat MP Rutte terugkomt om over Noorwegen te debatteren, en nu wil van Bommel weer praten over de verdubbeling van het geld voor de voedselhulp voor Afrika.

Ziggo doet wel meer. Telefonie bv, prijs van vastbellen gaat omhoog omdat gebleken is dat veel Ziggo klanten naar mobiel bellen. En dus gaat dat tarief omlaag.

Mocht je niet akkoord gaan dan kun je je abo (kompleet pluspakket) met een opzegtermijn van 1 maand beeindigen??????????????????????

the matrix;216546 zei:
Mocht je niet akkoord gaan dan kun je je abo (kompleet pluspakket) met een opzegtermijn van 1 maand beeindigen??????????????????????

Opzeggen kun je, maar het gaat hier om het oude analoge pakket.
Eerder plukte Ziggo al RTL+ er bij weg en nu hebben ze nog eens in het totaal 5 zenders van het analoge kanaal afgehaald, maar laten de maandtarief voor dat analoge pakket wel het zelfde.
Op die manier dwingen ze mensen eigenlijk gewoon om over te stappen naar digitaal.
Veelal oudere mensen die zeer tevreden waren, zijn nu een aantal zenders kwijt en snappen vaak niet hoe dat digitale in elkaar steekt, maar hebben geen keus.
Of ze blijven met die paar zenders die ze over hebben of ze nemen maar een digitaal pakket.

Ik zelf kan niet klagen bij Ziggo, ik heb namelijk een tijdje geleden mijn abbo op mijn digitale pakket opgezegd en heb alles ingeleverd en krijg geen rekeningen meer voor enig abbo, maar ze hebben het analoge op de kabel aan laten staan en heb dus nu al 4 jaar nog steeds beeld op het analoge.
Maar kan dus niet voor storingen of andere dingen klagen bij hun :biggrin:

Ja er zijn zat mensen die het gewoon schandalig vinden.
Die gewoon tevreden waren met wat ze hadden in analoge kwaliteit.

Het is zonder meer grof te noemen dat Ziggo gewoon het advies van de programmaraden negeert.
Het betekent dat ze lak hebben aan individuele wensen van individuele personen.
Een fatsoenlijk bedrijf houdt namelijk wel rekening met de wensen van mensen.
Maar niks hier, gewoon Russische toestanden bij Ziggo.
Ik ben benieuw wat het Commissariaat gaat besluiten.

Grtz.

Dat kunnen ze alleen zo stellen als de verhoging ook pas later dan 1 maand in gaat anders kun je met ingang van onmiddellijk je zaken opzeggen.

Maar ik begrijp wat je bedoeld, het is gewoon een slikken of stikken actie. Zoals wel vaker gebeurt bij bedrijven die bijna een monopolie hebben. Zie ook Canal Digitaal.
Dat is dus het nadeel van een monopolie hebben, en daarom moet er ook meer concurrentie komen, ook op de kabel.

Tja, onze minister van Cultuur en onderwijs Marja van Bijsterveldt heeft weer eens een scheet gelaten over Ziggo dit keer!
Volgens haar heeft Ziggo niets tegen de wel gedaan omdat er minimaal 15 zenders moeten worden doorgegeven.
Volgens haar heeft ze ook niets te maken met het prijsbeleid van Ziggo.
Vakkundig duikt ze weg door geen statement te maken maar te verklaren dat ze niets kan doen.
Dat klopt natuurlijk niet want elke minister heeft het recht elke beslissing te nemen die hij goed vindt.
Oftewel "no guts, no glory".

Dat is niet zo vreemd want zover bekend heeft ze als opleiding verpleegkundige-A.
Over de rest wordt zorgvuldig gezwegen.
Maar ja, binnen het CDA kun je natuurlijk alle kanten op!

Wat onderwijs betreft was ze ook voorstander van het opnieuw scheiden van jongens en meisjes op scholen.
Hoelang was het ook alweer geleden dat je jongens en meisjes scholen had?

Grtz.

Dan maar afwachten op de uitspraak van de Raad van State, want om commerciele redenen de keuze van de kabelraden naast zich neerleggen mag toch echt niet.
Daarnaast is het belachelijk dat een minister zich er niet over zou kunnen uitspreken dat het onredelijk en onbillijk is om mensen met 15 zenders hetzelfde te laten betalen als mensen met 60 zenders. Get a live.

Dan neem je toch ook die 60 zenders ipv die 15.
We weten allemaal dat analoog aan het uitsterven is en eigenlijk nu al op zijn laatste benen staat, dan kun je een bedrijf het bijna niet kwalijk nemen om een dergelijke kostenpost op te ruimen.
Nu heeft de klant nog tijd om over te stappen, als ze het ineens zouden uitschakelen zijn er een hele hoop schermen zwart.

Dan neem je toch ook die 60 zenders ipv die 15.
Ik persoonlijk heb die 60 zenders al.

Het gaat er mij om misbruik van het monopolie wat ze hebben.
Het heeft er totaal niets mee te maken of je een bedrijf iets wel of niet kwalijk kunt nemen. Het gaat er om dat er contracten en afspraken zijn gemaakt en daar dient het bedrijf zich net zoals de klant aan te houden.
Ze gaan het immers ook niet leuk vinden als opeens analoge kijkers maar de helft gaan betalen omdat het aanbod nog maar de helft is, toch? Terwijl ook dat heel normaal en begrijpelijk zou zijn.

Ik heb er niets op tegen dat men gaat upgraden naar digitaal, ondanks dat je daarmee net als CD verplicht dat de mensen weer een aparte ontvanger moeten gaan nemen en net zoals bij satelliet op elke kamer. Dat is nu eenmaal het nadeel van die techniek, dus wil ik niet eens moeilijk over doen.

Maar waar ik tegen ageer is:
1.) Ze houden zich niet aan de afspraken, ze mogen belissingen van kabelraden niet naast zich neerleggen. Althans niet zoals ze nu doen ten gunste van een zender als bijv. TMF omdat TMF verspreiding nodig zou hebben om te kunnen overleven. Over DAT commercieel belang heb ik het. Dat is dus bullshit. De mensen betalen Ziggo voor de zenders, als die mensen dus liever ARD zien dan TMF, dan moet Ziggo naar de kabelraad luisteren, punt uit. Daar zijn afspraken over.
Kiep dan dus maar andere zenders er uit, dat kan ook. Waarom zou Ziggo het commerciele belang van buitenlandse zenders moeten waarborgen terwijl wij Nederlanderse Ziggo betalen voor het zenderpakket? Leg dat dan maar eens uit.

2.) Het verminderen van het aantal zenders zonder daar dan ook de prijs op aan te passen. Het is onredelijk en onbillijk dat men hetzelfde moet betalen als een ander die veel meer krijgt.

Ik ageer dus helemaal niet tegen het feit dat ze meer naar digitaal willen want dat is wel begrijpelijk en ook normaal te noemen. Maar ik verzet me tegen de wijze waarop dat gebeurt en tegen het zich niet houden aan afspraken.

Eens is het moment daar dat men over moet.
Als men als bedrijf zijnde daar zijn machtspositie voor benut is dat natuurlijk kut voor de klant, wat men echter ook onderneemt er zullen altijd een paar ontevreden zijn.
Wat de prijs betreft afspraak voor de basisprijs minimaal 15 zenders, daar wordt aan voldaan toch?
Is het niet zo dat die kabelraden een adviserende functie hebben?

Ik ben het helemaal met je eens dat zij op deze manier het analoge pakket willen laten uitsterven ten loste van de laatste analoge kijkers, maar zoals al eerder gezegd eens gaat dat toch gebeuren.
Voor de bedrijfsvoering kan ik er ook nog wel begrip voor opbrengen.
CD doet toch hetzelfde met zijn Irdetoklanten.

Wat de prijs betreft afspraak voor de basisprijs minimaal 15 zenders, daar wordt aan voldaan toch?
Dus jij klaagt ook niet als je opeens nog maar 4mbit krijgt van je provider terwijl je 16 mbit aan snelheid kunt hebben? Omdat de provider door het inkorten van jouw snelheid meer klanten op zijn lijn kan krijgen? Immers is de minimale snelheid van een "tot 20mbit" abonnement 4 mbit. Da's feitelijk hetzelfde.
Als je digitaal met de tijd mee wilt moet je ook prijstechnisch met de redelijkheid van je tijd mee.

Is het niet zo dat die kabelraden een adviserende functie hebben?
Ja... een bindend advies! Dat is effe iets anders. Ik heb niet voor niets mijn betoog onder punt 1 zo opgesteld.
Ik zie je ook niet reageren op de argumentatie die Ziggo gebruikt om bijv. TMF te behouden.

Dat het uitsterven eens gebeurt is helemaal geen probleem en begrijpelijk. De modernisering staat niet stil. Niets mis mee, gaat er om hoe je het doet.

Het grootste probleem is dat ze de bindende adviezen van kabelraden naast zich neerleggen.
Er kunnen dus ook andere zenders weg! Als ze bijv. TMF zouden wegdoen, zou je die klachten niet hebben, want de kabelraad heeft daarover geen oordeel gegeven.

Het is dus te begrijpen dat als populaire zenders worden weggedaan, je dus niet krijgt te zien wat je graag wilt en je dan toch maar eenzelfde prijs moet betalen, mensen in opstand komen.
Daarnaast is volgens mij uit onderzoek gebleken dat Ziggo wel wil moderniseren, maar het meerendeel van de klanten vooralsnog gewoon lekker analoog wil blijven kijken. Dus ga je als bedrijf ook nog eens tegen het meerendeel van je klanten in op een verkeerde manier. Da's op zijn minst een kwestie van geen goed bedrijfsbeleid.
Wil je dat doen dan kan dat, maar dan moet je dat klantvriendelijk aanpakken, dus bijv. naar de kabelraden luisteren.

CI doet niet hetzelfde met irdeto klanten. De klanten krijgen wat ze altijd al kregen. Ze krijgen alleen de nieuwe zenders niet meer. Dit was ook al het geval bij Ziggo.

Overigens heeft CD geen adviesorgaan waarvan ze zich aan de bindende adviezen dient te houden, dat is ook een verschil uiteraard.
Daarnaast heeft CD een nogal asociale wijze van met klanten omgaan (slikken of stikken) bij het wijzigen van zaken, Ziggo is ook die kant aan het uitgaan.

Er bestaat ook nog zoiets als klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, maar volgens mij willen tegenwoordig alle bedrijven dat naar het rijk van "vroegah" verwijzen.
Totdat de klant opeens ook niet meer bedrijfsvriendelijk en betalingsvriendelijk is, dan begint men zich pas weer op het hoofd te krabben.
Net zoals voor een bedrijf modernisering een normale zaak is, is het derhalve ook voor de klant een normale zaak in opstand te komen als e.e.a. niet naar wens gebeurt van diegene die zorgt dat het bedrijf dit uberhaupt KAN doen (de klant dus!).
Dat wordt door bedrijven nogal eens graag vergeten.

Ik ben het wel met je eens als consument , maar ook deze zaak heeft 2 kanten.
Afspraak 15 zenders minimaal ,zegt ziggo voldoen we aan toch.
Advies kabelraad doen we, maar dan in het digitale pakket.
Het is er alleen maar op gericht de klant te doen overgaan naar digitaal, dus maak je het huidige onaantrekkelijk.
Maakt niet uit wanneer je dat doet het treft ALTIJD een aantal klanten die ontevreden zijn met een verandering of het nu is over 1 jaar of 5 jaar.
Cd zal wel het zelfde gaan doen met 19graad oost, waar dus ook de irdeto klanten op zitten met een heel mager pakket
Ik verwacht dat ze 19 graad helemaal zullen uitschakelen.en ook dan krijg je die discussies weer want ook hiermee zal een aantal klanten niet blij zijn.

Waar het mij om ging is dat dit alles hier alleen vanuit het standpunt van de consument wordt bekeken.
Ik ben altijd geneigd om zulke zaken van 2 kanten te bekijken.

Quatsch, want de klant dient koning te zijn.
En die klant is consument en bekijkt het altijd als consument.
Die consument heeft toendertijd een abonement genomen met een x-aantal zenders en niet met de belofte dat die tot 15 verminderd zou worden.
En niet dat ze een dure decoder bij Ziggo moeten gaan kopen.

Nee Ziggo is geen zielige kabelaar die alleen maar een filantropische instelling is.
Ze proberen iedereen een zo duur mogelijk pakket aan te smeren waarmee ze zoveel mogelijk aan die consument verdienen.
En daar gebruiken ze alle middelen voor die ze kunnen vinden.
Met klantvriendelijkheid heeft dit niets meer te maken.

Grtz.

Tja daar kun je lang over discussi?ren maar onze hele maatschappij is opgebouwd op het principe van winst maken.
En die abonnementen wou je die laten bestaan totdat alle klanten zijn overleden.
Je moet natuurlijk wel de kroeg in het midden van het dorp laten staan, vroeg of laat gebeurd het toch.

Ja, op winst maken opgebouwd!
Daarom zitten we nu met een economische crisis na de banken crisis en de financiele crisis.
En met Ijsland, Griekenland, Ierland en Portugal en wat nog meer aan de horizon is.
Ja een economische crisis die elke 10 jaar terugkeerde, maar dat nu om de 5 jaar is.
Een mooi systeem moet gezegd worden.
Een systeem dat volgens economen per jaar een inflatie (geldontwaarding) van enkele procenten nodig heeft om te kunnen funktioneren.

En Ziggo dat is toch dat "gezonde" bedrijf dat vaker van eigenaar is veranderd?
Vroeger begonnen meen ik als essent toen de mensen nog een eigen antenne op het dak hadden staan.
Om de mensen aan de kabel te krijgen werden toen antenneverboden door de gemeenten ingesteld net als dat later tegen satellietschotels werd gedaan.
Immers in veel besturen zat hetzelfde kliekje bestuurders.
De kabelaars zorgden intussen ervoor dat elke gemeente volgeplempt werd met coax.
Op die manier kon niemand meer om de infrastruktuur heen.
En nu gaan ze op dezelfde manier weer de "klanten" om krijgen naar digitaal.
Na tientallen jaren die "klanten" uitgemolken te hebben met waardeloze analoge kwaliteit, want die wisten niet beter.
Iedereen weet dat digitale satelliet tv vele malen beter was dan die zieke ziggo zolang er al digitaal werd uitgezonden.

Grtz.

Er bestaat ook nog zoiets als een contract..
Namelijk, iedere klant bij Ziggo en destijds Essent heeft een contract getekend voor de levering van destijds aantal kanalen.
Als je Ziggo een maand niet betaald, laat zeggen doordat ze ineens minder zenders leveren, sturen ze een incasso op je dak en desnoods de deurwaarder, met de mededeling dat je het contract en de voorwaarden eens goed moet doorlezen, want daar staat het in.
Wat Ziggo nu doet is in feite ook contractbreuk, want hun passen de voorwaarden van hun zelf aan in het voordeel van hun zelf, dat kun je doen he als je een monopoly positie hebt op de kabel.
Ziggo heeft toch ook voor elkaar gekregen dat Tele2 geen kabel abonnementen mag verkopen, puur en alleen om zelf de macht op de kabelexploitatie te houden.

Maar rekening houden met bv oudere mensen die helemaal niets snappen van die moderne technieken als digitale decoders etc dat interesseert hun niet.
Die oudjes moeten maar omscholen, want ze hebben niets in te brengen.

Kun je wel gemakkelijk zeggen met de tijd mee gaan, maar ze blijven maar veranderen en puur en alleen om steeds meer winst te maken en niks niet om de mensen op een gewone manier naar hun kabel zenders te laten kijken.
Hoe groter hoe rijker en hoe meer bonus de directeur in de zak steekt.

Dus ik vind het grote onzin te zeggen dat ze mee moeten gaan en gewoon geldklopperij door de monopoly heren daar bij Ziggo.

Wie wil die nieuwe technieken graag hebben ?
Wie kan er bijna niet wachten tot ze ook aan de beurt zijn?

Wij toch.

Oh en dus hoeft er niemand meer rekening te houden met de generatie die de nieuwe technieken niet snappen?
Beetje te ego?stisch naar mijn mening.
Maar ieder mag zijn eigen mening er over hebben, ik denk er zo de mijne over.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan