Klachten over Ziggo

Dat is jouw interpretatie.
De grote massa wil graag het nieuwste van het nieuwste en dan is dat uiteindelijk het gevolg, want dat levert niks meer op.
Er is altijd iemand de gebeten hond.
 
Het lijkt wel of je een opinie bureau hebt, of denk jij dat het zo is!

Grtz.
 
Iedereen hier bijv. heeft toch al lang digitaal, ik moest ook zo nodig een dm8000.
 
Jacob zei:
Advies kabelraad doen we, maar dan in het digitale pakket.
Nee, want de kabelraad gaat over het analoge pakket.

Ook ik kijk de zaak altijd van 2 kanten. Althans... niet altijd, maar in geval van tegen argumenten ga ik er dan alsnog naar kijken. Dat is ook de reden dat ik voor een aantal van de door jou genoemde argumenten aangaf daar zakelijk gezien begrip voor te hebben.

Maar de kabelraad is niet voor het digitale pakket of voor heel Ziggo. De kabelraden zijn ingesteld voor de analoge zenders.
Daarom dat ik dus ook voor het standpunt van de consument blijf. Wat ze digitaal doen moeten ze allemaal zelf weten, maar er zijn basisverplichtingen en contracten.

Die 15 zenders, het zal wel, maar er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid. Heb je uiteindelijk maar 15 zenders over en de prijs is niet omlaag zal een rechter gehakt ervan maken. Maar dat is voor later zorg.

Nu gaat het om het bestaande analoge pakket. Het ongewenst verwijderen van zenders tegen de bindende wens van de kabelraden en het aanhouden van zenders die rustig weg kunnen, ten behoeve van het commerciele belang van die zenders, terwijl de consument daar geen boodschap aan heeft.
De enige reden dat Ziggo dit risico loopt kan dus alleen maar zijn dat Ziggo van die zenders geld krijgt toegeschoven. Dat maakt het wel begrijpelijk, maar nog niet legaal.

Big Henk zei:
Namelijk, iedere klant bij Ziggo en destijds Essent heeft een contract getekend voor de levering van destijds aantal kanalen.
Helaas is dat niet interessant. De wetgeving voorziet er namelijk in dat bedrijven een contract kunnen wijzigen. Dat is ook terecht.
Maar dit moet dan wel op een zodanige wijze gebeuren dat de klant daarvan tijdig in kennis wordt gesteld zodat hij kan opzeggen.
Gebeurt het niet tijdig, dan kan de klant met ingang van onmiddellijk zijn contract opzeggen.

Nadeel is dat steeds meer bedrijven ook misbruik (of gezien het wettelijk mag eigenlijk GEbruik) van maken door zaken te wijzigen en de klant voor voldongen feiten te stellen.
Met name Canal Digitaal zag je dat in het verleden en ook nu nog steeds regelmatig doen en Ziggo doet dat nu ook.
Bevalt het niet? Geen probleem, je mag dan je contract als klant opzeggen.

Wat dat betreft heeft Jakob dus gelijk, ware het niet dat ze nu eenmaal naar de kabelraad moeten luisteren. En er is ook geen reden om niet gewoon een andere zender, die wel als toelaatbaar door de kabelraden, verwijderd kan worden.
Het gaat er om dat er 3 zenders weg moesten, dat mogen ook 3 andere zenders zijn en dat is ook het hele springende punt.
Ziggo luistert niet naar de kabelraden, en niet omdat daar "zeer dringende gronden" voor aanwezig zijn (want dan mag dat), maar simpelweg omdat ze 3 andere zenders niet willen wegdoen omdat ze daar aan verdienen. En dat zijn geen zeer dringende gronden, dat is een commerciele gedachte en dus onvoldoende reden om de adviezen naast zich neer te leggen.

Dat de klant koning is, was "vroegah" zo, en gelukkig zijn er nog bedrijven die dit hanteren en enkele bedrijven die ontdekken dat dit toch zo moet blijven omdat ze anders de klanten verliezen.
Maar helaas is er ook een stijgende lijn van bedrijven, met name grotere bedrijven die toch zat verdienen, die vergeten wie ze groot gemaakt heeft en alleen nog aan de centen denken. Wetende dat ze zulk een macht hebben dat de klant ze graag wil vergeten maar dat niet kan, of onvoldoende kan.
Digitenne en satelliet is lang niet altijd een goed alternatief voor kabel bijv.
En omgekeerd ook niet.

Daarbij komt het enorme probleem dat het internet op de kabel nog steeds niet losgekoppeld is van het basis tv abo.
Je kunt dus wel andere partijen op de kabel loslaten, maar de prijs zal er niet door gaan zakken of echt interessanter worden, omdat je toch altijd die 16,50 kwijt bent of 18,50 of wat kost het tegenwoordig.

Wil je echt dat dit soort bedrijven meer gaat doen voor de klant, moet je die koppelverkoop gaan verbieden, want het is onzin dat het een niet zonder het ander kan.
Dus TV=TV en internet=internet. En dan meerdere partijen.
En dan ook nog zorgen dat UPC in het verzorgingsgebied van Ziggo mag verkopen en omgekeerd.
DAN krijg je pas gezonde concurrentie en gaat er ook weer meer aan de klant gedacht worden. Nu is het allemaal kijken naar wat de concurrentie doet en met de prijs mee omhoog gaan. Dat schiet niet op.
 
Dat laatste ben ik het gloeiend mee eens.
Alleen blijft nog steeds de vraag hoelang moet een bedrijf het oude aanbieden naast het nieuwe? (extra kosten)
Daarom vindt ik het begrijpelijk dat ze een product onaantrekkelijk maken om het van de markt te laten verdwijnen.
 
En dan heb je nog het gedoe met "eredivisie live".
De voetbal clubs vinden dat ze veel te weinig centen krijgen omdat de grote hap naar de kabelaars gaat zoals Ziggo.
Dus Ziggo is ook daar ijverig bezig zijn zakken te vullen.
Abo kost geloof ik 16.95 euro nog op het bestaande abo.
Dus hoera, hoera, kassa, kassa!

Natuurlijk niks voor mij want ik ga geen cent voor voetbal extra betalen.

Grtz.
 
Hoezo kassa , ga eens naat een eredivisie live in het stadion, kijk eens wat je daar krijgt voor minimnaal 20 euro, een kutstoel en een stelletje onbeschofte schreeuwers die je de oren van je kop af bleiren en dan nog niet te spreken over het rookgedrag. het lijkt alsof ze een kompleet pakje samson in een vloei hebben gepropt.

en het grote voordeel van Ziggo is dat je 3 smartcards met eredivisie live hebt dus kunt sharen met de buren, zit je gebeiteld voor nog geen 6 euro/mnd
 
Ah u bent een voetbalfan, maar dat ben ik gelukkig niet!
Het bericht op RTL ging erover dat volgens de voetbal clubs er teveel aan de strijkstok van de kabelaars blijft hangen.
En daar kan ik inkomen.
Nja, als je oneigenlijk gebruik gaat maken van smartcards zal wel niet de intentie van Ziggo zijn.
Maar nadeel dat je per tv een smartcard nodig hebt.
Overigens heb ik geen belangstelling voor de eredivisie want voetbaltechnisch is het natuurlijk prut en dat vind ik niet alleen.

Grtz.
 
Alleen blijft nog steeds de vraag hoelang moet een bedrijf het oude aanbieden naast het nieuwe? (extra kosten)
Totdat het contract is afgelopen lijkt me. De regering heeft nog altijd een vinger in de pap en er zijn volgens mij afspreken hoelang het analoge signaal nog geleverd moet worden.
Dat ze iets waar ze vanaf moeten onaantrekkelijk maken is wel begrijpelijk, maar de manier waarop is in dit geval illegaal.
 
Ok maar wanneer houdt een contract op?
Bij Ziggo of CD bijv. bestaat het contract todat ik binnen een bepaalde termijn opzeg.

Bovendien als dit gebeurd betekent de overstap naar nieuwere techniek voor de consument weer extra uitgaven en kunnen we deze discussie opnieuw gaan voeren.
 
Ok maar wanneer houdt een contract op?
Dat weet ik niet. In dit geval gaat het om het contract van de regering die bepaald heeft dat de kabelraad bindende adviezen geeft over die analoge zenders.
En tevens dat Ziggo minimaal 15 zenders analoog moet doorgeven. Het is me niet bekend of er een contracttermijn is afgesloten en zoja tot wanneer.

Bovendien als dit gebeurd betekent de overstap naar nieuwere techniek voor de consument weer extra uitgaven en kunnen we deze discussie opnieuw gaan voeren.
Dat is normaal, dat hebben we ook altijd gedaan als Canal Digitaal weer eens overstapte van codering en er nieuwe ontvangers nodig waren.:)
Verschil met Ziggo is dat het dan de eerste keer "sinds den beginne" zou zijn, terwijl het met CD al 3x in 10 jaar is geweest.
 
Ok dan zijn we weer aan het begin uitgekomen oftewel eens moet het gebeuren :)
 
Maar daar waren we het al over eens.:)

Het probleem ligt er alleen in dat er nu op illegale wijze dingen wijzigen.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan