[KLOON] dreambox 800hd: hoe flashen

D

djsiepel

hallo ben nieuw hier en heb al heel wat gelezen op de forum maar nu begrijp ik nog niet. hoe flash ik dream box clone heb nu gemini project 2 expirimental sim is 201 en boodlaoder 76 is er een nieuwe image die ik kan gebruiken moet ook overweg kunnen met streamen en een externe hdd die gedeeld is in 2 partieties 1 gebruik ik voor wii tis een medion 1,5tb en kun je ook een andere bootloader gebruiken
mvrg dj

We hebben even het onderwerp aangepast.

Flashen..:

- zoek eerst een image die geschikt is voor je ontvanger (hardware: sim e.d.)
- zorg dat DHCP aan staat in je modem/router zodat de ontvanger automatisch een ip krijgt
- zet ontvanger uit met de schakelaar (achterkant) of haal de stekker er uit
- hou de knop aan de voorkant ingedrukt en zet de spanning er weer op (stekker erin of schakelaar aan), hou deze knop net zo lang ingedrukt totdat je in het display ***STOP*** ziet, laat dan de knop los. Het IP staat dan daaronder in je display
- tik in de browser dat IP in.
- Klik op firmware upgrade in je browser
- Klik dan op Bladeren (Browse) en zoek de image op je PC die je wilt uploaden/flashen
- Klik op Flash(en)

Voila

wlke image kunnen je er op gezet worden dan tis een clone dreambox 800 hd pvr sim 2.01 boadloader 76 nu zit gemini experimentaldie met ccam en die een externe hdd usb ondersteund welke is stabiel

Je kunt op een clone alleen een gepatchte image zetten en ook nooit online laten updaten dan gaat je clone dood, eigenlijk schijndood hij is dan wel weer te reanimeren maar goed nooit doen.

Google even op "Dreamoem forum" daar staan de juiste image al gepatcht voor je box.

oke maar is er ook iets in nederlands ben een leek met pc en engelse taal en het flashen kun je als hier boven doen en maaakt het ook uit welke bootloader je gebruikt

Ja de Chinese clone makers gaan er geen Nederlands forum voor maken als je het Engels niet machtig bent neem een browser als Google Chrome en die vertaalt elke pagina.

De images die bij Dreamoem staan zijn geschikt voor je ontvanger nu is het met bootloader 84 pas wel op dat je de juiste image neemt dus voor de DM800 HD en niet voor de DM800se HD.

dus als ik goed begrijp bij deamoem website tapblad 800hd en die newnigma2-DM800HD-v3-3-1-ramiMAHER # ssl84a zou op de mijne kunnen maar ik heb bootlaoder 76 maakt dat niets uit dan en open pli dan welke /

Op het forum " SIM2 images for DM800HD" daar moet je wezen bootloader maakt niet uit als hij maar gepatcht is en dat zijn ze allemaal daar.
Newenigma kan evenals Merlin, Gemini,Oozoon, PeterPan, Nemesis en PLI en de rest staat daar ook de keus moet je zelf maken.

heb geprobeert met flashen maar krijg dit in beeld INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)
wat nu doen ???

veel lezen! zoek en gij zult vinden :)

Dat is in deze het antwoord, maar daar hebben we onze vriend Google voor!

djsiepel;219435 zei:
heb geprobeert met flashen maar krijg dit in beeld INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)
wat nu doen ???

Beetje flauw van @toep.

Ga opzoek naar de boot update, je kan hem update tot ssl#84 en dan heb je geloof ik de laatste versie. gebruik bv. sim 2.01 ssl84 als zoek opdracht.

Dan doe je de update via je webrowser: typ daar je ipadres van je box.
Schakel de box uit en hou de knop even ingedrukt nu krijg je een apart scherm voor de firmware update als webpagina.

suc6

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan