Kom er niet uit.... wie helpt? :)

• Topic starter 12inchmaster
  • Startdatum
1

12inchmaster

Beste leden,

Misschien is deze vraag inmiddels al eens beantwoord, wellicht verspreid? Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden...

Ik heb een paar vraagjes:

Ik wil een dreambox gaan aanschaffen.

* Welke moet ik kopen, en is de beste? ik wil alleen kijken.

* Wat voor internet abonnement moet je minimaal hebben?

* Waar kan je hem (goedkoper) halen? en wat kost de DB?

* Beschik je dan over alle kanalen?

ook ned1,2,3 & RTL4,5 & SBS6, etc? En alle betaal zenders?

* En hoe kom je aan een goede server? en wat kost dat?

* ALs ik een Dreambox heb? moet je dan je TV aanpassen, of hoe werkt dat?

* En hoe krijg ik alle kanalen!!? met cardsharing etc?

* Zitten de kabels etc als je hem koopt erbij?

Meer weet ik even niet, graag complete en duidelijke antwoorden. Alvast bedankt! Ben jullie zeer dankbaar!

Willen jullie mijn vragen citeren en dan antwoorden aub!?

THX!!:)

Gr, Rich

Hoi 12inchmaster, welkom op het Satellite FUN Board !

Je naam verraadt volgens mij je leeftijd; zo ongeveer van net voor de CD ;)..

Ik wil je graag wijzen op dit onderwerp (klik!), waarin we een leidraad bieden over precies dit soort vragen.

Verder wijs ik je voor de zekerheid ook naar ons reglement (weer klik!), maar die had je natuurlijk al gelezen.

Niemand kan je met droge ogen vertellen welke je MOET kopen.

Dat ligt geheel aan je wensen.

En als je er wat langer mee bezig bent geweest, merk je vaak dat je wensen iets veranderen.

Om je een zo objectief mogelijk antwoord te kunnen geven, graag dus de leidraad ter hand nemen.

Met het merk dreambox leg je jezelf alvast beperkingen op en dus moet je je afvragen of je dat wel wil.

In dit geval bedoel ik dat er ook beter betaalbare oplossingen zijn dan dat ene merk, en wellicht ook zulks van betere kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Aangezien ik forumvragen niet per pm beantwoord hier het antwoord op een aantal van je vragen.

Ten eerste ben ik het met Mas3 eens, dat wij niet kunnen aangeven wat je moet kopen. Wat je bij een vriend ziet is leuk, maar is dit wel wat je wilt?

Het illegale gebeuren wat jij van plan bent is ook mogelijk met een VU+ (solo of duo) of een Clarke-Tech ET 5000 of 9000 bijvoorbeeld. Momenteel ook hele goede ontvangers met stijgende populariteit en qua prijs ook interssant.

Wij kunnen wel adviseren en het advies luidt om in deze tijd in elk geval een HD ontvanger te kopen. In geval van een Dreambox zou dat een DM500HD, 800HD of een 8000 zijn.

Van andere merken heb ik al enkele opties genoemd en je zult aan de prijzen ook zien waarom die populairder worden dan de Dreambox.

Dat legt dus ook meteen uit waarom Mas3 je vraagt of je jezelf wel wilt beperken tot het merk Dreambox.

Gezien je wensen toch heel kort ingaan als antwoord op je vragen:

1.) Welke moet ik kopen, en is de beste? ik wil alleen kijken.

Daar zou ik nog eens over nadenken als ik jou was.

2.) Wat voor internet abonnement moet je minimaal hebben?

Maakt voor addons en plugins niet uit. Voor het andere ook niet maar daarover geven wij geen uitleg gezien onze regels waar Mas3 ook al naar verwees.

3.) Waar kan je hem (goedkoper) halen? en wat kost de DB?

Op internet zijn ze vaak het goedkoopst bij webshops. Let op met clones (marktplaats). Prijs is afhankelijk van het model. Goedkoopste HD model ligt dacht ik op 300 euro voor een originele.

4.) Beschik je dan over alle kanalen? ook ned1,2,3 & RTL4,5 & SBS6, etc? En alle betaal zenders?

Ja, vermist je een smartcard hebt met het juiste abonnement. Of een illegaal alternatief.

5.) En hoe kom je aan een goede server? en wat kost dat?

Zie onze regels.

6.) Als ik een Dreambox heb? moet je dan je TV aanpassen, of hoe werkt dat?

Je sluit hem gewoon met een scart kabel aan je TV aan. Als je echt HD beeld wilt, heb je een TV nodig met HDMI aansluiting, de meeste LCD en Plasma's hebben dat wel.

7.) En hoe krijg ik alle kanalen!!? met cardsharing etc?

Zie 5.

8.) Zitten de kabels etc als je hem koopt erbij?

Stroom wel, maar vaak geen HDMI en/of scartkabels.

Nu heb je dus wel je antwoorden op je vragen betreffende Dreambox, maar ik vraag me samen met Mas3 af of je niet beter je verder kunt verdiepen in prijzen en soorten ontvangers met dezelfde mogelijkheden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan