Koop jij weleens iets bij Aliexpress, iOffer of andere webshops uit China?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
775
Punten
113
Leeftijd
60
Koop jij weleens iets bij Aliexpress, iOffer of andere webshops uit China? Dan ga je dit nieuws verschrikkelijk vinden!

Wie weleens iets bestelt bij Aliexpress, ioffer, Alibaba of andere chinese webshops kan binnenkort weleens schrikken van de prijzen die betaalt moeten worden. De Europese Commissie wil namelijk ook belasting (BTW) gaan heffen op alle pakketten die buiten de Europese Unie komen. Dit betekent dat jouw nieuwe schoenen, jurkjes, tassen, horloges, speelgoed, telefoonhoesjes of sieraden straks zelf duurder kunnen zijn dan in een winkel in Nederland (!)

De regel nu is dat als pakketjes een netto waarde minder dan 22 euro hebben dan hoeven erg geen belastingen over worden betaald, De europese commissie wil hier nu een eind aan maken.

Volgens een schatting komen er ieder jaar tussen de 140 en 160 miljoen pakketjes de EU binnen waar geen belasting over betaald wordt. De veranderingen worden pas doorgevoerd als het Europarlement en de lidstaten akkoord zijn.

Dit betekent dat jouw nieuwe schoenen, jurkjes, tassen, horloges, speelgoed, telefoonhoesjes of sieraden straks zelf duurder kunnen zijn dan in een winkel in Nederland (!)
Nja dat kan net zo goed nog meevallen. Heel veel dingen zijn zoveel goedkoper dat zelfs met de b.t.w. erbij ze nog steeds een stuk goedkoper zijn dan hier.

En als het aan de EU ligt zal het wel gaan gebeuren. Die geldwolven willen natuurlijk geen cent mislopen als het even kan.

Jaha, en wie zijn nu de echte geldwolven....?
De brave politici, die hun budget op orde willen hebben, of al die knakenpoetsers, die voor een Chinees dubbeltje op de eerste rang willen zitten...??? ??? gr. George

de brave politici natuurlijk, is nogal simpel lijkt mij  :p

B.

Ik ook niet, want ik betaal keurig netjes mijn belasting!  :rolleyes:

Ik heb het idee, dat ik met bevooroordeeld volk van doen heb....  :rolleyes:

Maar maken jullie je geen illusies....
Zolang jullie nog knaakjes  om te poetsen hebben, zullen er politici zijn, bij wie dat een doorn in het oog is, en die manieren blijven verzinnen, om jullie daar vanaf te helpen...

Maar gelukkig worden deze heren politici op democratische wijze gekozen, dus jullie hebben er zelf een stem in....
Ik zou zeggen, "Stem op George!", want ik wil best wel een periode in de tweede kamer willen zitten voor De Funny Duck lijst....
Om mijn zakken te vullen, en te pleiten voor vrije invoer van goedkope rommel uit landen, die dat leveren...

Tip voor mensen, die nog enkele knaken over hebben, om te beleggen, voordat die inderdaad op legale wijze in de staatskas verdwijnen, -en als ik inderdaad vrije handel geregeld krijg: Koop aandelen in de Chinese PTT.
Want die gaan het druk krijgen in de toekomst....
gr.George

Als ze de komende tijd in Europa een paar miljard nodig hebben om de defensie weer op peil te krijgen omdat Donald Trump niet meer een hoge bijdrage wil betalen kunnen wij Trump dan niet beter de schuld geven? ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan