Kopen via internet vaak te duur

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Ik lees onderstaand bericht zojuist op planet, maar ik kan niet zeggen dat ik zoveel duurder uit ben met het kopen op internet?

Ik moet zeggen dat ik meer en meer aan het kopen ben op internet, vooruit het is niet zoals lekker een daggie naar de stad, maar het scheelt je al een bult aan parkeerkosten, koffie met gebak, en als moeder de vrouw erbij is een hoop geleur met tassen en kleren...

Maar nogmaals om nu te zeggen dat het duurder is?

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn, maar misschien hebben jullie wel iets wat qua prijs wel tegengevallen is.

Hieronder het gelezen bericht:

HILVERSUM (ANP) - Fabrikanten en importeurs dwingen webwinkels een hogere prijs te rekenen dan die winkels zelf zouden vragen. Daardoor is de consument tot wel 25 procent duurder uit. Dat heeft tv-programma Kassa van de Vara zaterdagavond bekendgemaakt.

In een enqu?te van de Thuiswinkelorganisatie geven 75 internetwinkels aan dat importeurs proberen de prijs te be?nvloeden en vijftig winkels spreken zelfs van dwang om adviesprijzen te hanteren. Dit gebeurt vooral in de wit- en bruingoedsector, maar ook bij andere internetwinkels.

Kassa zei van de Nederlandse Mededingingsautoriteit te hebben vernomen dat die de signalen van verboden prijsafspraken van het tv-programma en de Thuiswinkelorganisatie ,,zeer interessant'' vindt en om zo veel mogelijk bewijsmateriaal heeft gevraagd.

wat ik wel heb bemerkt is dat als je op het internet iets zoekt en je doet dat met google de linken die je bovenaan treft vaak werken met woekerprijzen.

krijg zelf een beetje het idee dat deze bedrijven betalen om bovenaan te staan en die betaling compenseren met hun hogere prijzen.
maar ga je verder zoeken vind je ook de goedkopere aanbieders wel.
gr blokker

Het klopt freggel1, het was op tv.
Internet winkels willen best lagere prijzen vragen.
Maar importeurs/dealers/fabrikanten leggen hun adviesprijzen op.
Als ze onder die prijs leveren dan leveren de heren geen artikelen meer aan hun.
Dit onder druk van de gewone winkels, die het als broodroof zien.
Eerlijke concurentie???
De NMA slaapt weer zoals gebruikelijk, haha!

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan