Kopieren vanaf usb stick.

des

Jr. Member
Lid sinds
22 okt 2009
Berichten
109
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
71
Ik heb een Philips 16 gig Usb stick.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de muziek die er op staat naar de Dreambox 8000 kan kopieren?

De Db ziet de Usb stick,ik kan de muziek afspelen die er op staat.

Maar,ik krijg het niet voor elkaar om de muziek die er op staat naar de Db te kopieren.

Of moet ik de Usb stick eerst naar Fat 16 formatteren?

Is er ergens een how to te vinden?

Alvast bedankt

 
Hallo Des

maak met total comander een utp verbinding, stick in pc , dan moet het zo naar de dm z'n hd kunnen , lijkt me wel nuttig dat er n hd inzit 16 gig in de box pompen zal n probleem zijn!

Groet Schapi

 
Hallo schapi,

Bedankt voor het mee denken.

Dat weet ik,dat het zo ook kan.

Ik heb in de Db 1,5 tb hardeschijf zitten.

De USB stick wil ik in de Db steken,daar vandaan naar mijn harde schijf kopiëren.

In de hoop dat het sneller gaat,dan met de laptop.

Dan hoef ik ook geen kabels meer aan te sluiten.

USB stick er in en klaar!

Bedankt

 
Hoe is de usb stick nu geformatteerd? NTFS?

Kijk anders eens in /mnt/usb of je daar iets terug kunt vinden. Met Total Commander zou het geen probleem moeten zijn.

 
Hallo B.T

Dat denk ik wel ja,dat het een ntfs stick is.

Heb nog niet gekeken of dat wel mogelijk is?

Om de stick om te zetten in fat!

Met wat ik zieboven al omschreef! de box ziet de stick,ik kan foto's bekijken en muziek af spelen,maar naar de box kopiëren dat gaat niet.

Bedankt

 
Je schrijft dat naar de box kopiëren niet kan. Ik geloof je wel maar uit wat je schrijft blijkt niet op welke wijze je dat aan het proberen bent.

Vaak kan een usb stick wel naar Fat of Fat32 (da's beter) geformatteerd worden, echter dan zit je wel met het nadeel dat er geen bestanden meer op kunnen van 4 GB of groter.

Daarnaast twijfel ik ook nog of het dan beter gaat, want wil je kopiëren, dan moet je de bron kunnen lezen. De Dreambox kan nu ook de bron met NTFS lezen, waarom hij niet kopiëren wilt, lijkt me dus een andere reden te hebben.

Dus vandaar de vraag, op welke wijze probeer je de bestanden van de usb stick naar de Dreambox te kopiëren en wat is de exacte foutmelding die je dan krijgt?

 
Het is een fat 32 stick.

Ik doe het volgende:

De USB stick steek ik in de Db,en ga naar menu File browser.

Lijst van opslag media,Front USB slot.

Daar staat de USB stick met de muziek er op.

Dan ga ik naar de artiest die ik op de Db wil hebben.

En druk op de gele knop voor copy.

Krijg ik de melding:

Voortgang extern commando.

cp: can't stat '/media/ sdg1//media/sdg1/tammy wynette-1971-tammy's greates

Hits vol2: no such file or directory

Voortgang voltooid

Dit is de melding die ik dan krijg.

Heb ook al geprobeerd om een map aan te maken van de artiest dat hielp ook niet.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is?

Weer bedankt voor het meedenken.

Gr.

 
no such file or directory
Dat zegt eigenlijk alles.

Het zou me niet verbazen als voor de file browser de bestandsnaam te lang is, er zitten ook diverse spaties in.

Wat je kunt proberen is om die hele directory:

Code:
tammy wynette-1971-tammy's greates Hits vol2:
met de stick in de pc te renamen naar gewoon:

Code:
tammy-hits-vol2
Duidelijke naam, en toch een heel stuk korter. De verbindingsstreepjes worden door Linux ook liever gezien dan spaties, want dat is typisch iets van Microsoft.

Misschien dat het dan wel lukt.

Of anders zoals gezegd via Total Commander doen.

USB stick in je pc, dan via Total Commander een FTP verbinding opzetten met de Dreambox naar de directory waarin de liedjes moeten komen, en dan overzetten.

Er blijft dan een kleine kans vanwege de zeer lange benaming met spaties dat er nog wat probleempjes blijven bestaan.

 
Ik ga dat op mijn gemak uitproberen.

Stel! Ik maak alleen tammy,als dat bestand naar de Db gekopieerd is, kan ik dan

de naam groter maken?

Bedankt

Gr. Dés

 
Ik had het over de directory tammy. Maar kortere bestandsnaam is ook beter.

Je hebt best kans dat je dan via telnet of ftp de bestandsnaam die op de Dreambox aanwezig is weer groter kunt maken.

Misschien niet zoals ie origineel is, anders zou hij hem dan ook wel accepteren, maar wel groter.

 
Even iets anders?

Ik heb hier een voucher liggen.

Dat ik kan knorren in een hotel in Maastricht :)

Novotel is de naam,en het moet ergens in het centrum liggen van Maastricht.

Kan jij mij zeggen of dat iets is?

Ik heb namelijk geen zin om op twee jutte zakken te gaan slapen met hooi:biggrin:

Je weet maar nooit,in dat gehucht.

Gr. Dés

 
Gehucht? LoL, als je dat nog een keer zegt mag je onze mooie stad niet eens meer in, dan gaan we gezichtscontrole houden.:biggrin::biggrin::biggrin:

Novotel ligt ongeveer hier om de hoek bij mij, 200 meter verderop, da's niet bepaald in het centrum. Jute zakken hebben ze daar niet, we hebben hunebedden, gewoon lekker steen met wat stro als kussen.:)

Nee zonder gekheid, dat is wel een mooi hotel, binnen is het ook wel heel netjes. Overnachting kost normaliter iets vanaf 120 euro per nacht en duurder dacht ik.

Koffie is evt. ook gratis bij mij te krijgen dan.;)

 
Om weer in ons gewone draadje terug te komen.

Het was maar een grapje!

Het is mij gelukt om de bestanden op de Db te zetten, met de Usb stick.

Ik ben verkeerd te werk gegaan.

Met de afstandsbediening ben ik naar Menu, file browser.

Daar uit dacht ik,dat je op die manier je bestanden van de Usb stick op je Db kon zetten.

Toen kreeg ik die foutmelding (ZIE BOVEN) dat is dus fout.

Daarna ben ik weer naar Menu applicaties.

Dream-Explorer [ALL FILES]

Met die applicatie is het wel gelukt om de bestanden over te zetten:klappen:

Dat ging erg snel moet ik je zeggen.

Ik hoop dat er andere mensen zijn, die hier wat aan hebben gehad?

Dit draadje kan wat mij betreft op slot

B.T weer bedankt voor je moeite.

 
Ja joh, ik weet dat het een grapje was, daarom stonden er immers ook smilies bij.:)

Net zoals in mijn antwoord overigens, moet kunnen, beetje grappen maken onder elkaar.

Met file explorer lukt het dus niet maar met Dream explorer wel.

Da's zeker handig om te weten, fijn dat het gelukt is.

En uiteraard bedankt voor je terugkoppeling, er zullen zeker mensen nu of in de toekomst baat bij hebben!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan