KPN verhoogt opnieuw snelheid ADSL (3e keer)

A

Actros

Vrijdag, 28 november 2003 - De slag om de internetter is nog niet gestreden. KPN verhoogt opnieuw de snelheid van zijn landelijke adsl-netwerk zonder prijsverhoging.

De verhoging geldt voor alle aansluitingen en betreft minimaal een verdubbeling van de downstream. Abonnees van Lite-adsl gaan er het meeste op vooruit. Dit heeft KPN desgevraagd bevestigd.

Adsl Lite wordt verhoogd van 384 Kbps downstream naar 1024 Kbps downstream. Ook de uploadsnelheid van dit abonnement wordt verhoogd, namelijk van 128 Kbps naar 320 Kbps.

Adsl Lite wordt hierdoor net zo snel als het huidige Adsl Basic-abonnement. Ook van dit abonnement wordt de snelheid dus verhoogd. Basic gaat van 1024 Kbps naar 2048 Kbps. De uploadsnelheid van dit abonnement blijft ongewijzigd (320 Kbps). Ook abonnees van Adsl Fast profiteren van de snelheidsverhoging. Hun snelheid wordt verdubbeld tot 4096 Kbps.

Bron Webwereld

Groetjes Actros

KPN verdubbelt ADSL-snelheden

Gepubliceerd op vrijdag 28 november 2003

(P7) KPN verhoogt voor alle providers die KPN ADSL aanbieden de snelheden van de huidige abonnementen per 15 januari 2004.
Op de site van KPN-dochter Xs4all stond zojuist de eerste aankondiging. Op de site van KPN volgen de aanpassingen later. Op deze pagina staan ook alle aanbieders van KPN ADSL, waaronder Wanadoo, Freeler en Planet Internet.

De snelheden van de abonnementen Lite, Basic en Fast ADSL (of: Extra ADSL) worden vanaf 15 januari 2004 nogmaals verhoogd. In de tabel hieronder staan de huidige en de nieuwe downstream en upstream snelheden voor de verschillende ADSL-abonnementen.

VORM: NU: VANAF 15 JANUARI:
Lite 384/128 Kbit/s * 1024/320 Kbit/s *
Basic 1024/320 Kbit/s * 2048/320 Kbit/s *
Fast 2048/640 Kbit/s * 4096/640 Kbit/s *

* Maximale snelheid

De aanpassingen vinden plaats vanaf 15 januari, 10 februari moet de operatie van de omzetting zijn afgerond.

Bestaande ADSL-aansluitingen zullen vanaf 15 januari worden voorzien van de nieuwe snelheden. Tijdens de benodigde aanpassingen in de telefooncentrale kan de verbinding voor 15 minuten uitvallen.

Daar de snelheden zozeer oplopen dat de fysieke beperkingen van de koperlijnen in beeld komen, zegt Xs4all dat de werkelijke snelheden lager kunnen liggen, indien de lijn de hoge snelheid niet kan waarmaken.

bron: planet.nl

Das goed nieuws,

De snelheid van Lite is straks snel goenoeg voor mij, kan ik straks terug naar Lite...

Het geld wat me dat scheeld, kan ik mooi aan C+ "schenken"...

GR Fred.

Zo denk ik er ook over tenminste wat het internet betreft maar of ik het dan aan canal+schenk.............maar niet dacht ik zo of er moeten veel nieuwere films komen en niet van die ouwe.

Kreeg net een e-mailtje van planet, dat m'n basic abotje voor eind januarie naar de 2mb gaat.

Ik zou zo zeggen:" Ga zo Door" :):)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan