Krijg Dreamflash v 1.2 niet operationeel

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Atraxx

Ik ben net over gestapt op een Dreambox7000S (ser.nr. 3A..)
Ik heb hierin een harddisk geplaatst en deze, vanuit het menu een format laten doen. Dit is allemaal werkend.
Verder heb ik nog helemaal geen kennis van deze machine.

Via dreamuplan v1.20 heb ik de laatste originele image v 1.07.3 erop gezet.
Daarna ben ik verder gegaan met de instal van DreamFlash 1.2.
Het bestand tools.tar.gz, met FTP, in /tmp gezet en de 2 flash_* files in var/tuxbox/plugins.
Met de blauwe toets (menu plugins) kies ik 'dreamflash-SETUP'en vervolgens selecteer ik 'Harddrive'. Hierna komt een foutmelding: 'file "chroot" not linked'.
Na het herstarten van de Dreambox kies ik via de blauwe toets opnieuw voor menu plugins en 'dreamflash-SETUPP'en dan blijkt de file /tmp/tools.tar.gz niet meer te bestaan.
Ik zit dus even vast nu en weet niet hoe verder te gaan. Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Dank en groet,
Atraxx

Sommige image's krijg je niet op de dreambox via dreamflash ik heb dat zelf ook al een paar keer gehad,probeer eens een paar andere image's erop te zetten.
Ik heb zelf ook 1.07.3 met dreamflash 1.2 en daarop ronald 28-12,SF 7-12,Rudream24-12,PP de laatste en nog wat andere.

Lezen...lezen...lezen... is dat nu zo moeilijk ???

Het is zo vaak gezegd en toch knallen mensen lukraak neer wat ze te vragen hebben.

Ga nu eerst eens ALLES bij sjerom lezen, ga dan het board waar je wat wilt vragen eens goed lezen en als je er DAN van overtuigd ben dat jouw vraag zo UNIEK is EN dat je ZEKER weet dat je het GOEDE hebt gedaan, plaats dan een bericht.

Uit de 1e posting in deze thread maken we op dat op GEEN ENKELE voorwaarde aan het hiervoor gestelde is voldaan.

Sjerom is niet gelezen en de verkeerde software wordt gebruikt met ALLE RISICO's van dien.

Dus....

Gebruik geen DREAMUPLAN !!!! Gooi dat ding METEEN van je harddisk en raak het niet meer aan, tenzij je er geen bezwaar tegen hebt om je dream om zeep te helpen !!!!
Let wel dit gebeurt niet altijd, maar er zijn legio gebruikers bekend, waarvan hun dream het niet meer deed a.g.v. dreamuplan.

Tips:
- Probeer eerst de dreambox aan het werk te krijgen zonder harddisk
- Gebruik DREAMUP (thans versie 2.14b)
- vink in dreamup NETWORK UIT uit en maak gebruik van null modem kabel !!!
- Upload VOORDAT je een nieuwe image naar je dreambox stuurt altijd eerst: erase.img (veiligheid)
- Upload DAARNA de image die je wilt gebruiken
- Start de dreambox opnieuw op (stekker er uit en erin) en doe tegelijk een FLASH ERASE
- daarna de taal/tijd goed op de dream
- dan LAME-knop totdat je scherm zwart is
- daarna Dreamknop op de AB
- daarna keuze 6
- daarna Expert Setup (onderaan)
- daarna communication setup
- alle gegevens daar goed invullen zodat je met de pc de dream kunt benaderen via utp-kabel
- daarna settinglijst (kanalenlijst) erin
- daarna lnb/disqec settings goed zetten
- daarna evt. motor settings
- checken of alles werkt
- daarna pas harddisk erin en gereed maken voor gebruik

Veel plezier met de dream

We gaan hier niet weer tig discussies over aan, daarom is dit draadje gesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug