kwaliteitsverlies na omzetten avi

R

rizzla

hoi als ik een avi van 700 mb omzet met virtualdub om er ondertitels bij te zetten houd ik maar een 550 mb over.
ik gebruik de compression divx4 mpeg low motion of
divx4 mpeg fast motion.
er kunnen nog andere compressions worden gebruikt in het
lijstje staat ook de cinepak codec by radius.
welk is de beste om geen video kwaliteit of minder te verliezen.
voor de audio heb ik een oplossing gevonden met het prog goldwave die het geluid uit de avi haalt en er een wav file van maakt die ik er achteraf bij zet maar voor de video vind ik het niet.

greetz rizzla

Je moet gewoon even voordat je hem omzet even het programma Gspot gebruiken...daarin kun je zien wat en hoe het geluid etc is gemaakt..

Dan gebruik je het programma DVtool om de bitrate uit te rekenen..Daarin kies je het geluid wat in die orginele avi staat ( b.v. 128 mp3)..dan vul je het antal minuten in wat je film duurt, je zet hem op 1 cd 700mb...en je ziet welke bitrate je moet gebruiken..

In Virtual-dub zet je de audio op Direct Stream Copy..bij video compression kies je voor de Xvid codec, dan bij die codecs op 'configure'..en stelt daar de bitrate in die je met de DVtool hebt gekregen..

Je film zal nu weer in de buurt van die 700mb uit moeten komen..

En wil je het echt goed doen..dan ga je na dat je je subs hebt geladen ( via de filters neem ik aan)..nogmaals naar de filters. daar naar de resize, vult daar de orginele resolutie van je film in, en kiest daar voor de Lanscoz filter ( op dat resize schermpje)...je zal zien dat je beeld stukken scherper wordt..

die lanscoz filter vind ik niet direct terug in de filter lijst bij
virtualdub.
ben eens met google gaan kijken maar levert niets op heb je mischien een link naar deze filter of plugin.

thank's

greetz rizzla

Die staat op het scherm van de resize-filter..

Je vult dezelfde resolutie in als dat de avi orgineel is, le kijkt even op Preview, en dan schuif je de slider tot je tekst ziet...dan kies je de Lanzcos filter..je ziet dan meteen het verschil...dan gewoon Hide Preview,en op OK..

(kijk even op mijn www dat gaat over het omzetten naar dvd, daar heb je niks mee te maken, maar er staat dar bij 'instellen van Virtual0Dub' een screenshot van die resize...daar kun je zien waar je die filter moet kiezen)

heel informatief die site van jou moza.nu is het glashelder begrijp niet dat ik je www niet heb zien staan.
maar ja ik zie soms meer niet staan.
ga het nog eens proberen.

greetz rizzla

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan