Laat je niet Flitsen!!!!1

Ik heb dit uit de link van sjeffie gevist en ook ik vind dat de politie zich meer op straat moet laten zien i.p.v. automobilisten pesten.

14/11/2003 Maastricht - Het aantal verkeers- en snelheidscontroles in Limburg loopt de spuigaten uit. De politie kan de tijd die ze aan controles besteedt beter benutten door de veiligheid op straat te verhogen. De VVD-fractie in Provinciale Staten zal daar vandaag in de algemene beschouwingen toe oproepen.

,,We willen de absurde aandacht voor verkeershandhaving omzetten in aandacht voor het optreden van de politie in de straat. De agent in de straat die geconfronteerd wordt met overlast van hangjongeren of levensgevaarlijke scooterrijders moet in ieder geval net zo effectief worden in zijn optreden als de flitsagent achter de boom'', aldus VVD-fractievoorzitter J. van Rey. Dat kan volgens hem door meer tijd vrij te maken voor het straatwerk ten koste van de snelheidscontroles.

Bovendien wil de VVD dat meer aandacht komt voor de beveiliging van winkels en bedrijfsterreinen. De fractie steunt het proefproject waarin politie, stadstoezicht en particuliere beveiligingsbedrijven hebben afgesproken een winkel twee maal daags binnen te lopen en veel te controleren in winkelstraten. ,,Dat moet ook het geval zijn op bedrijfsterreinen. De personele ruimte daarvoor kan ook weggehaald worden bij de verkeerscontroles'', meent Van Rey.

Bron: De Limburger

Melder: Lorus

Ik ben niet voor de VVD, maar in dit geval heeft die van Rey gelijk, hier in Maastricht zie je ook geen hond als je ze nodig hebt of ze hebben het te druk met andere zaken.
Geen wonder dat je geen scanner meer luisteren kon, die andere zaken waar men het te druk mee had waren o.a. bekeuringen uitdelen, controles, fietsers die zonder licht reden enzo.

Een inbraak of diefstal uit auto kan dan wel even (uurtje) wachten. Een kniesoor die erop let dat de boeven dan allang gevlogen zijn.

Ohja, ze gaan nu ook in Limburg de kleine wiettelers aanpakken. Schijnbaar hebben ze een gebrek aan belangrijke dingen die ze doen moeten dus gaan ze die mensen (waar je buiten misschien reukoverlast geen last van hebt) maar weer wat pesten.
Vraag me af of de politiemacht die daarvoor gebruikt word en voor controles nu eens niet ingezet kan worden om het misdaadpercentage naar beneden te brengen.

Originally posted by Black Tiger
Ik ben niet voor de VVD, maar in dit geval heeft die van Rey gelijk, hier in Maastricht zie je ook geen hond als je ze nodig hebt of ze hebben het te druk met andere zaken.

Ja, jammer alleen, dat zijn partijgenoot M. Vestjens van gedeputeerde staten hier lijnrecht tegenover staat.
Zal dus wel weer bij een loze kreet blijven.

Vandaag overigens moet de eigenaar van de tuf-tuf club vandaag voor de rechter verschijnen.
Opperflitspaalwachtmeester Spee heeft hem voor de rechter gedaagd.
Ik mag natuurlijk de rechterlijke macht niet be?nvloeden, maar rechter: Alstublieft alstublieft, geef de miljoenen Nederlanders die zijn uitgezogen door die Spee hun wraak en laat die Spee gigantisch op zijn bek gaan.

Ok jongens hier gaan we dan.

Verbeter de wereld en begin bij je zelf.
De regering wil meer blauw op straat en ik voel me verantwoordelijk hier mijn bijdrage aan te leveren.
Aankomend weekend en alle weekends daarna zal blauw over straat lopen. Wilt U mij steunen ? Stuur dan: Jack Daniels , Wodka + Red bull , dropshot , Grolsch 1/2 liters of Jagermeister aan ondergetekende. Adres via PM.
Samen blauw over straat lopen lijkt me ook nuttig voor de gemeenschap en is veel gezelliger !

Tja,

We lopen al jaren te ..... op dat belagelijke en niets met verkeersveiligheid te maken flitsen van auto's. Het gros wat gepakt wordt (meer dan 70%) is met een snelheid van 1-10 km/pu hoger dan de max. snelheid.
In Den Haag vindt men het belagelijk, zelfs bij de politie vinden ze belagelijk, eigenlijk 98% van de nederlandse bevolking vindt het belagelijk!!!!!

HUH????

Maar waarom dan!

Ieder jaar krijg een district opgelegd (vanuit Den Haag), dat er voor minimaal een x bedrag aan boetes moeten worden uitgeschreven, doet men dit niet, dan krijgt men geen geld meer en geen mensen. Als je teweinig boetes uitschrijft raak je zelfs mensen kwijt.
Tja, wat zou jij doen als jij de baas was van een district!

Jongens, vandaag gaan we weer boeven vangen en de misdaad bestrijden. Jan, gijs, piet, henk, frans, klaas, jullie zijn bij deze ontslagen! Afdeling recherche de geld kraan is dicht, dus o.a. geen DNA aanvragen meer, jullie raken ook nog eens 5 personen kwijt!

of

Jongens, we hebben onze quota nog niet gehaald, dus deze maand nog even flink flitsen. Zoek wel gaarne wegen uit waar we minimaal 500 auto's op 1 dag kunnen flitsen, anders redden we het voor het einde van het jaar niet, en moeten er mensen uit en is er ook meteen nergens meer budget voor!

Tja, en dat wordt opgelegd vanuit Den Haag!

Is de politie een inkomsten bron geworden?
Ik dacht dat de politie er juist was voor de burgers en niet een inkomsten bron is voor de overheid!

Jawel, politie is altijd ook een bron van inkomsten geweest voor de regering en het klopt ook dat men een bepaald quotum aan boetes moet uitschrijven per jaar.
Maar er is een verschil tussen je aan het quotum houden of gaan overdrijven.
Niet voor niets zijn er nu die afspraken gemaakt dat men een bepaald quotum aan misdrijfoplossingen moet gaan halen.

En nu ik daaraan denk, brengt me dat weer terug op de echt kleine wiettelers die jaren en jarenlang hun gang konden gaan en nu aangepakt gaan worden.
Ja zo kom je wel aan je quotum misdrijf oplossingen, maar dat is nu echt niet de bedoeling van de afspraken.
Dus politie geeft er weer een handige draai aan.

Boeven zijn ze bang voor, vechtpartijen laten ze een half uur hun gang gaan en staan ze ergens verzamelt voordat ze eens gaan kijken of het al rustiger is, of het moet al ergens gebeuren wat publiek ongunstig is (toeristische buurt) ofzo.

Ik weet nog de goeie ouwe tijd, toen hadden we er hier eentje rondlopen, die noemden we "de bef". Alle mensen uit Maastricht en omstreken kennen die man. Een forse agent met een hele grote snor. Als er ruzie was ging die voorop, niet buiten wachten, nee gewoon cafe inlopen en degenen die aan het vechten waren kiepte hij gewoon naar buiten en dan kon je pas praten.:)
Heb hem eens met een supporter zien smijten, die was lastig, een tweetal agenten kregen hem niet de bus in, Bef kwam aan, supporter legde zich op de grond met de buik naar de grond, Bef pakte in zijn eentje die gast echt bij kraag en broekriem en kiepte hem dus zo de bus in (afstand ongeveer 1,5 meter!).
Nu was dat ook niet altijd volgens het boekje, maar toen had je nog respekt voor een agent, en ik weet jammergenoeg die man zijn echte naam niet, maar dat was pas een agent. En zo had je er nog een paar.
Helaas in de loop der jaren allemaal vervangen door vrij jonge gasten waarvan velen nogal arrogant zijn, zich wat menen en zo gauw ze een weerwoord krijgen (ook al is het netjes) al gaan dreigen met meenemen en boete etc. en pas met zijn 10nen op een vechtpartij af durven gaan.
pfffffffffffffffffffffffffftttttttttttt

Ohja, ben wel nieuwsgierig, voor welke redenen is die tuftufclub eigenaar voor de rechter gedaagt?

Als ze geld binnen willen halen moeten ze die grote criminelen kaal gaan plukken daar valt veel meer te halen.

? 2000,- boete wegens het beledigen van een ambtenaar.
Gek eigenlijk, dat daar wetten voor bestaan.
Een ambtenaar beledigen? Nou en? (tot op zekere hoogte wel te verstaan)
Waarom mag ik niet "lul" zeggen tegen een ambtenaar.
Zeg het ook tegen 'n vriend of de buurman en soms zelfs tegen mezelf.
Is een ambtenaar dan meer dan een burger?
Vanavond om 6 uur in NOVA een supermarkteigenaar die dagelijks wordt beledigd, gespuwd en met de dood wordt bedreigd. DAGELIJKS dus.
En wat doet justitie hiertegen?

H?, wordt wel een lekker "haal je gram" item zo.

Thanks voor de linkx dbox-2, ga ze gelijk even lezen.:)

Originally posted by Mr Blue Sky
? 2000,- boete wegens het beledigen van een ambtenaar.
Gek eigenlijk, dat daar wetten voor bestaan.
Een ambtenaar beledigen? Nou en? (tot op zekere hoogte wel te verstaan)
Waarom mag ik niet "lul" zeggen tegen een ambtenaar.
Zeg het ook tegen 'n vriend of de buurman en soms zelfs tegen mezelf.
Is een ambtenaar dan meer dan een burger?
Vanavond om 6 uur in NOVA een supermarkteigenaar die dagelijks wordt beledigd, gespuwd en met de dood wordt bedreigd. DAGELIJKS dus.
En wat doet justitie hiertegen?

H?, wordt wel een lekker "haal je gram" item zo.

Iedereen is gelijk volgens de grondwet.
Behalve als:
Je ambtenaar bent ( maak je eigen wetten)
Je in een paleisje woont (ingenomen rijbewijzen binnen 24 uur terug)
je een kleurtje hebt (positieve discriminatie)
je multimiljonair bent en je moscovitz kan inhuren
en tot slot,als je homo bent kun je tegen een vet salaris direct aan de slag in het mediapark bij een omroep of 6.

Als men U ooit zegt dat je te hard rijdt, dan laat je best wat lucht uit de banden...
dan rijdt je zachter!!!

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan