Lasapparaat?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
798
Punten
113
Leeftijd
60
Vraagje, ik ben van plan om een klein lasapparaat aan te schaffen voor wat klein laswerk.

Maar mijn vraag is hoeveel stroom zo'n ding gebruikt tijdens het lassen, want ik heb geen zin in rondvliegende stoppen in mijn meterkast.

heb zelf ook een kleintje hier in gebruik.
En de stoppen blijven gewoon op zijn plaats.
Alleen even kijken dat er op die groep niet al teveel op zit.

Als de las stroom beneden de 10 amp blijft gaat het meestal goed mits er op de groep weinig actief is.
Maar er zijn ook lasapparaten die 160 ampere trekken en dan zit heel Zundert zonder tv.
Meestal is voor lassen een 3 fase aansluiting nodig. Maar voor het kleine blikwerk daar zijn wel kleine las apparaatjes voor.

Ga je naar 2 tot 4mm lassen dan gaat dat echt niet lukken.

Ok, dus dat gaat moeilijk worden...

Maar ik ben er intussen al uit, een vriend van mij heeft er eentje, en die wil het beetje laswerk wat ik heb ook wel doen.

Die ik heb gaat tot 6mm en dat werkt goed is wel aparte groep en traag.
dus moet gewoon lukken.

Bedankt voor het meedenken allemaal, maar freggeltje zelf is ook aan het brainstormen of ik wat ik wil maken ook met ander materiaal kan?

Ik denk dat ik er al uit ben, want het enige wat eigenlijk gelast moet worden zijn buizen die aan een as moeten, met daartussen een lager...

Dit hoeft bij mijn idee niet persee, het kan ook met hout, en wat ik nodig heb dat staat nog in de garage, gebogen latten van een ovale tafel.

Foto's van de vorderingen volgen nog wel een keer. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan