LCD TV aansluiten op Topfield 4000 PVR

S

swarfega

Ik heb een LCD TV gekocht en wil deze aansluiten op mijn Topfield 4000 PVR .
Deze heeft alleen scard aansluiting en de verkoper van de LCD TV vertelden dat het niet de beste aansluiting is maar hij kan me niets vertellen hoedan omdat hij niets weet van Topfield.

Wie heeft hier ervaring mee?

PS
topfield en tv staan +/- 12 meter uit elkaar
 
Een goede scart kabel geeft een prima beeld i.c.m. de topfield en een LCD tv.
Je moet echter wel een kwaliteits kabel kopen, d.w.z. niet een van 2,50 euro.
Voor een beetje kabel betaal je ongeveer 25 tot 30 euro.
Geloof me het verschil is echt te zien, de kleuren komen veel beter tot zijn recht.

Spreek uit ervaring, heb namelijk de dreambox draaien op een LG LCD tv.
 
Originally posted by crazymotha
Een goede scart kabel geeft een prima beeld i.c.m. de topfield en een LCD tv.
Je moet echter wel een kwaliteits kabel kopen, d.w.z. niet een van 2,50 euro.
Voor een beetje kabel betaal je ongeveer 25 tot 30 euro.
Geloof me het verschil is echt te zien, de kleuren komen veel beter tot zijn recht.

Spreek uit ervaring, heb namelijk de dreambox draaien op een LG LCD tv.

Ik heb er een nodig van +/- 12 meter is deze te kopen en wat is een goede kabel?
 
12 meter is wel een lengte.
Ik heb zelf 5 meter en die koste mij totaal iets van 80 euro.
Of deze ook in de lengte van 12 meter verkrijgbaar zijn weet ik.
Ik heb de mijne gekocht bij Raf in Amsterdam.
 
Wat een topverkoper
De beste aansluiting van digitale aparatuur zoals dvd en sattelite ontvagers gaat en is het beste via de rgb aansluiting ,en dit gaat alleen via scart ,een normale scart gaat en is ook prima.
Dit kun je aan je tv herkennen dordat ,als een een ingang kiest via je afstandsbediening,je boven de ``vierkantjes``op je tv beeld 3 puntje`s(of gewoon rgb) ziet staan en meestal staat boven de scart aansluiting op de achterkant ook de drie puntjes.
RGB betekend : rood groen blauw,en wat het voordeel van deze aansluiting is,dat de kleuren niet in de decoder ``gemengd`` worden ,maar in de tv wat het voordeel opleverd dat de kleuren veel beter tot stand komen.

Wat er verteld word over goede scartkabels schijnt te kloppen maar ik heb nog niet het verschil gezien, zal er waarschijnlijk heus wel zijn,en in mijn geval heb ik 3 typen scart kabel
een oehlbach een iets goedkopere kabel en een mukkabel
en ik heb alles wel is een keer omgedraaid,maar niet het prijsverschil teruggezien,ter info een oehlbach kost een eurootje of 100 ,en ja we doen allemaal wel een keer raar.

Wat wel klopt is het geluid dat uit de decoder komt en via de scart loopt niet het beste is ,maar goed.
Het (digitale)geluidsingnaaal kun je grof gezegd via 2 manieren transporteren, via coax en optisch.
Coax is het beste
Het signaal van uit de decoder,dvd,cd komt is digitaal en als je een coax kabel tussen de BV dvd en de versterker gebruikt hoeft het digitale signaal niet omgezet te worden.
Dit is dus gelijk het ``nadeel `` van een optische kabel,het geluid dat uit de decoder komt word omgezet van digitaal naar ligt en aan de andere kand weer omgezet van licht naar digitaal
dit geeft altijd wat verlies,maar is zeker nog te prevereren boven tulp stekkertjes.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
Een scartkabel hoeft ?cht niet zo duur te zijn.

Natuurlijk heb je bagger, hou je altijd.

Een normale volledig bedrade 21 scartkabel heb je tussen de 5 en 10 euro, de rest is wat de winkelier er extra aan wil verdienen.



Gekke vraag ?

Een Topfield 4000 heeft toch een component over scart aansluiting ?

Beter beeld dan component via een Topfield kun je niet krijgen.

De meeste plasma en lcd schermen hebben een component ingang.

kijk maar eens hier :
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1512117197.htm?categoryId=75

meer kwaliteit uit je topfield
 
Een Topfield 4000 heeft toch een component over scart aansluiting ?

Kan je uitleggen wat dit betekend ik zie alleen 2 scart aansluitingen en een audio aansluiting
 
SCART is slechts de naam van de connector.

Dat zegt nog niet zoveel, het gaat erom WAT deze via de scart connector gaat uitsturen aan signaal.

In de Topfield kun je in :

> MENU
> SYSTEEM INSTELLINGEN
> A/V INSTELLINGEN

kiezen voor het signaal dat uitgestuurd wordt.

- CVBS
- RGB
- S-Video
- YUV

Indien je plasma of LCD scherm component ondersteund kun je via een kabel met aan de Topfield kant scart en aan het scherm component heeft de hoogste kwaliteit uit de Topfield halen.

https://www.cardwriter.nl/nl/pd1512...m?categoryId=75

Nog mooier zou DVI of HDMI zijn, maar die zit helaas alleen op je scherm en niet op een ontvanger :-(
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan