Lekker gamen

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Black Tiger zei:
ik denk dat andere oude games ook problemen zullen gaan geven.
Vermoedelijk wel. Daarom dat ik ook niet over hoef, overigens wil ik wel nog eens een keer VMware opnieuw installeren middels een ESXI server, dat was echt leuk. Kun je gewoon nog Windows 95 en XP en volgens mij ook nog DOS in een virtuele omgeving maken. Ideaal om dingen nog eens te spelen of wat te testen in een oude setup.

Ik heb dat een tijdje geleden wel gedaan met die emulators voor de Amiga en de Playstation en het werkte heel leuk moet ik zeggen. Het werkt ook met Linux dus jij als spelletjes freak BT kan er mee aan de slag. :)


 
Ha! Ik heb nog een oude Playstation staan, die werkt nog en ben ik ook zuinig op, ze worden langzaamaan zeldzaam.
Maarja ik denk niet dat ik nog oude games uit de kast ga halen, ben al weer met wat leuke nieuwe bezig (H1Z1 en Styx), je blijft bezig he. :)
 
Black Tiger zei:
Ha! Ik heb nog een oude Playstation staan, die werkt nog en ben ik ook zuinig op, ze worden langzaamaan zeldzaam.
Maarja ik denk niet dat ik nog oude games uit de kast ga halen, ben al weer met wat leuke nieuwe bezig (H1Z1 en Styx), je blijft bezig he. :)

Vooral Styx ziet er grafisch goed uit.  Ik kwam dit H1Z1 filmpje tegen, zo realistisch nagespeeld dat zelfs de kat pleitte gaat :)
 
Oh Battle Royal van H1Z1 is een apart onderdeel van het spel dat uit 3 delen bestaat. PVP, PVE en Battle Royal.
Dit filmpje is wel leuk gemaakt! :biggrin:
Styx is inderdaad grafisch erg goed, behalve dan weer de mannetjes (vijanden) die zijn weer wat simpel gemaakt.
 
Vijanden moeten simpel zijn uitgevoerd want anders is er geen verschil. :)

Het gaat mij er eigenlijk om dat een spel speelbaar is en met een leuk of goed verhaal, grafisch hoeft het niet echt perfect te zijn. Call of Duty Black Ops 3 lijkt grafisch mooi te zijn maar is voor mij niet meer speelbaar. Ik geniet er echt van als de speelruimte groot is en niet dat je game be?indigt wordt omdat je van het verplichte spoor afwijkt.

Soms wil je je even ontspannen en dan speelde ik vroeger eventjes de Lemmings.
Dit spel kon je op elk moment afbreken terwijl de grotere games soms verslavend kunnen zijn.

Vorig jaar kapte mijn PC er mee en toen dacht ik even een nieuwe PC in elkaar te rammelen die geschikt was voor de huidige en toekomstige games maar dat zou me zo rond de ?1000,00 gaan kosten. Stond al in de winkel om een PC samen te stellen maar 50% van de componenten waren niet op voorraad of een te lange levertijden en weg was de grote wens. Ik had ook niet echt de intentie op de economie aan te gaan zwengelen. :)

Gauw op Tweakers een nieuwe processor opgezocht voor ?10,00 en spelen maar. De meeste games kan hij (nog) prima aan als de grafische instellingen niet te hoog staan. Dus straks gaan ik weer Flightsimulator X installeren en als er leuke aanbiedingen te vinden zijn dan gaan we TS 2015 ook weer spelen.

Dus als wij zo af en toe niet reageren op de fora dan zijn we aan het gamen? :)
 
Tja goede kans dat als we niet reageren dat we dan inderdaad aan 't gamen zijn. :)
Voor mij hoeft grafisch ook niet perfect, met mooi ben ik al snel tevreden. Ik speel af en toe nog wel eens Counter-Strike Global Offensive, maar het enorme nadeel daarvan is dat de mappen zo enorm klein zijn en dan begint het (althans mij) al snel te vervelen. Want ik ben Delta Force gewend en speel nu nog regelmatig de Advance Warfare 2 mod van Delta Force Joint Operations en dan zijn de mappen veel uitgebreider. Heb je wat ruimte en dat begon al met de eerste DF games.

Dus we hebben wel gemeen dat we van een grotere speelruimte houden, net als bij Farcry 3 en 4 waar je grote mappen hebt en ook zelf je missies kunt doen wanneer je wilt, dus ook eens rustig kunnen afdwalen. Geen verplicht spoor. Heerlijk.

Lemmings... hahahaha schitterend, vroeger ook veel gespeeld, zelfs zo dat het ook verslavend werd.

Een gamepc is inderdaad al snel duur. Met die van mij was er het geluk dat het tijd werd eentje voor de zaak te kopen. Een goede vriend adviseerde me toen om te investeren in een zwaardere grafische kaart. Dan was het ook mogelijk om toekomstige games te spelen. Deze kaart werd dus ook het duurste van de hele pc. Nooit spijt van gehad want het jaar erna kwam de nieuwe Tombraider uit en die was dus met alles op maximaal te spelen, prachtige game. Was wel goedkoper, namelijk 850 euro maar er zat dan ook een six core AMD in en geen Intel i3 of i5 of i7. Maar meer dan snel genoeg voor mijn wensen.
Die pc is nog prima te gebruiken, eind 2017 mag er weer een nieuwe gekocht worden van de belasting (lees: dan mag ik de kosten weer aftrekken) en dan zal het misschien wel een i7 worden of beter, who knows. In elk geval weer een nieuwe dikke gfx kaart want dat heeft veel plezier op geleverd en nog steeds.

Misschien kunnen we ooit eens samen gamen of tegen elkaar. Trainsimulators waarmee je zelf kon rijden zijn ook altijd wel leuk voor ons treinen liefhebbers.
Leuk ook je nieuwe avatar. ;)
 
En ik altijd maar denken, dat spelletjes spelen voor de jeugd was....  :confused: :confused:
Voor mij is het standaard schaakspel in Vista al bijna te snel....  ;) gr. George
 
Black Tiger zei:
Misschien kunnen we ooit eens samen gamen of tegen elkaar. Trainsimulators waarmee je zelf kon rijden zijn ook altijd wel leuk voor ons treinen liefhebbers.
Leuk ook je nieuwe avatar. ;)

Dat zouden wij inderdaad kunnen gaan doen BT, maar het enige wat ik soms nog online speel is FSX. Met Call of Duty 2 heb ik dat ook veel gedaan maar ik werd gek van die spelers die cheats gebruikte, iets wat ik zelf niet doe. Ik werd zo fanatiek, je wil tenslotte een beetje bovenin eindigen, dat ik soms in bed nog een half uur doorspeelde. :) :)

Een goede grafische kaart is heel belangrijk maar als het moederbord, de processor en het geheugen hun beperkingen hebben qua snelheid dan kom je ook niet tot een optimale prestatie. Mijn PC zit nu eigenlijk wel tegen het maximale aan om een recente game te spelen en ik ben ook niet van plan om nog dure games te kopen die haperen. Als er iets te veel explosies zijn dan gaat het allemaal in slow motion. :)

George, bij een schaakspel kan je tenminste nog even weglopen maar bij een actie game die je online speelt flikkeren ze je eruit als je 5 minuten in-actief bent. :) 
 
Ik werd zo fanatiek, je wil tenslotte een beetje bovenin eindigen, dat ik soms in bed nog een half uur doorspeelde. :)
Hahahaha, ik ken het probleem, ga zelf ook vaak door tot het gaatje. Cheats in dat soort games gebruik ik ook niet, da's lame. En inderdaad is dat ook het grote euvel in CS:GO, met name de wallhacks en richtcheats zodat je weet waar iemand zit en altijd raak schiet. Lol is er dan wel snel vanaf.

Dat is het leuke van Delta Force, geen snelle pc nodig, toch lekker schieten en rondrennen, veel mogelijkheden (coop, capture the flag, DM, TDM) best leuk.

FSX is dat niet flightsimulator? Heb ik volgens mij nog ergens (moet ik heel goed zoeken) een "backup" van liggen. Bijna nooit gespeeld maar lijkt me wel weer eens leuk. In die tijd nog speciaal zo'n MS Joystick voor aangeschaft die op beweging reageert.

@George: We gaan dat allemaal krijgen als we wat ouder worden ben ik bang, dus nu nog snel profiteren van de mogelijkheid om wat leuke games te doen. ;)
 
Ik denk dat als mensen Googelen op die error van Explorer en dit draadje tegenkomen nu niets meer begrijpen van die een error, geeft niks als het maar gezellig is. :)

Black Tiger zei:
Cheats in dat soort games gebruik ik ook niet, da's lame. En inderdaad is dat ook het grote euvel in CS:GO, met name de wallhacks en richtcheats zodat je weet waar iemand zit en altijd raak schiet. Lol is er dan wel snel vanaf.

Inderdaad dat zorgde er voor dat het spel plezier gelijk een stuk minder was. In een goede map maak je juist van gebruik van de mogelijkheden van alle objecten die er in zitten en als je dan door de muren heen kan kijken dan is de lol er gauw vanaf. Maar laten wij eerlijk zijn de online multiplayer functie was net ontdekt en alles moest toen nog ontwikkeld worden. 

Black Tiger zei:
Dat is het leuke van Delta Force, geen snelle pc nodig, toch lekker schieten en rondrennen, veel mogelijkheden (coop, capture the flag, DM, TDM) best leuk.

Dat was inderdaad altijd leuk om dit met andere tot laat in de nacht te spelen mede omdat de kinderen ook naar bed waren (eindelijk offline dus). :)

Een heel wat ouder spel maar ook nog leuk om te spelen is Brothers In Arms: Hell's Highway. Dit speelt zich ook nog eens gedeeltelijk af in Nederland. En dan heb je nog Operation Flashpoint Dragon Rising (ook oud) en Sniper mocht ik ook graag spelen.

Black Tiger zei:
FSX is dat niet flightsimulator? Heb ik volgens mij nog ergens (moet ik heel goed zoeken) een "backup" van liggen. Bijna nooit gespeeld maar lijkt me wel weer eens leuk. In die tijd nog speciaal zo'n MS Joystick voor aangeschaft die op beweging reageert.

Klopt Black Tiger FSX is Flight simulator X en deze X versie komt met wat extra vliegtuigen en wat al niet meer. Als je hem niet kan vinden dan bestaat er altijd nog zoiets als thuiswinkelen, je hoeft er deur niet meer voor uit als het stormt.

Ik heb mij vorig jaar nog even aangemeld bij World of Tanks omdat het gratis was maar dan ben je echt een schietschijf voor diegene die wel betalen en dus over betere tanks beschikken.
 
Maar laten wij eerlijk zijn de online multiplayer functie was net ontdekt en alles moest toen nog ontwikkeld worden.
Ja in de tijd van Delta Force wel. Maar CS:Go mag dan een vervolg zijn op vroegere Counterstrike spellen, het is toch een nieuwe game en is pas dit jaar uit gekomen en tegenwoordig weten ze toch wel hoe dingen werken. Dus ik verbaas me er nog steeds over dat er niets tegen dingen als wallhacks te doen is.

Ohja, Brothers in Arms heb ik ook nog wat van gespeeld, erg leuk. Hell's Highway nog niet volgens mijn herinnering dus die maakt nog kans.
Sniper heb ik even gedaan maar werd me op een gegeven moment toch te moeilijk en vaak langer wachten, is niet zo mijn ding.
Flashpoint is misschien ook wel iets voor me. Ik zie dat jij ook wel ongeveer van hetzelfde soort 3D shooters houdt.:)

World of Tanks heb ik helemaal in het begin even geprobeerd maar toen was het ook al bijna meteen afgeknald worden door mensen met beter spul (betaald), dat schiet niet echt op dus doe ik ook niet meer.

Ik heb het draadje naar 2 delen geknipt zodat evt. zoektochten naar de foutmeldingen van Windows de rest niet hoeven zien. ;)
 
Gamen? Mannen ik waag me daar op dit moment niet meer aan, want anders weet ik mijn nest niet in te geraken! 

Heb op zolder nog 2 Nintendo's staan, een super en een 64, en een hoop spellen, op de slaapkamers 2 wii's met een HD waar ongeveer 300 spellen op staan. :biggrin:
 
Prachtig dat je het topic opgeknipt hebt in 2 delen Black Tiger. Iets duidelijker nu en wie weet komen er meer bij omdat ze nu kunnen zien waar het over gaat.
Koken is trouwens ook heel erg in momenteel, wie durft? :)

Online gamen blijft mooi omdat de speelwijze en tegenstand van een levend wezen altijd anders is dan een door de ontwikkelaar voor geprogrammeerde tegenstander. Het vraagt alleen heel veel trainen en observeren voordat je enig resultaat bereikt en dus bij de eerste 5 kan eindigen.

Voor zover ik het kan beoordelen worden die wallhacks op de PC uitgevoerd door de software te manipuleren en niet de software op de server maar helemaal zeker weten doe ik dit niet. Er was een tijd dat sommige gameservers dit wel konden filteren maar ik denk dat die hacks nu zo goed zijn dat het vrijwel niet meer opvalt. Daarom is het prettig als er een Moderator mee speelt of dat er een mogelijkheid is om een moderator erbij te roepen als iemand aan het cheaten is. Als iedereen bewust cheat en dat op een bepaalde server doet, prima voor al doen, maar staat er dat cheaten niet getolereerd wordt blijf dan weg.

Ik krijg ook het idee dat wij zo'n beetje dezelfde interesse hebben qua games BT. Van mij mag er best wel wat strategie in zitten en spanning. Daarom waardeer ik het als de games enigszins realistisch zijn. Die WW1 en WW2 flight simulators games zijn ook leuk maar je mist net even de snelheid zoals met een F16 of F22. Vlieg je zo'n 15 minuten naar het strijdveld en wordt je neergehaald met dat simpele takke takke tak geluid en het pruttel geluid van een motor die geraakt is. Aan de andere kant geeft het wel een idee hoe het er toen aan toe ging. 

Met sniper had ik in het begin precies hetzelfde gevoel als wat jij hebt, dat het te lang duurde voordat er actie kwam. Maar is die actie er niet dan zoek je die toch op door je kop boven het maaiveld uit te steken? Moet je kijken hoeveel er gaan schieten op je. :)

Vandaag nog even een kringloopwinkel bezocht want soms loop je daar tegen PC games aan voor ?1,00 ? ?2,00. Maar je moet er als de kippen bij zijn want in een grote stad weten de meeste de goede adressen wel te vinden.
 
freggel1 zei:
Heb op zolder nog 2 Nintendo's staan, een super en een 64, en een hoop spellen, op de slaapkamers 2 wii's met een HD waar ongeveer 300 spellen op staan. :biggrin:

En Freggel1 kan geen game meer spelen omdat hij anders niet in zijn bed kan geraken? De eerste en enigste spelcomputer die op mijn slaapkamer stond was de Amiga 128 met strippoker. :)
 
 
Hahaha, ja het maaiveld heb ik meer dan eens gezocht in Sniper. Dan begon ik gewoon onderweg overal ook tegenstanders af te knallen stiekum. Maarja dan krijg je op een gegeven moment ook dat je toevallig weer iemand die ergens bij hoor te vroeg neer schiet, of neer paft terwijl die juist moest blijven leven of dat het te druk wordt met tegenstanders.
Wordt ook al een jaartje ouder en wil het toch ietsie rustiger aan doen.

Dan zit ik zelf dus echt liever in een WW2 vlieger dan in een F16 waar ik veelal toch geen weg mee weet.

Games kopen deed ik vroeger nooit. Nu download ik er bijna geen meer. Maar koop ze vaker als ze wat ouder zijn. Bij een kringloopwinkel of tweedehands markt moet je geluk hebben. Meestal zijn dat juist die games die ik al vaker gespeeld heb.
Bij g2a.com doe ik echter met kleine regelmaat goede zaken. Hun prijzen liggen over het algemeen sowieso lager dan bij Steam en dan kan verschillen van enkele dubbeltjes tot soms tientallen euro's aan toe, zeker als er een aanbieding is.
Zo was op een gegeven moment de laatste Tombraider nog 39,95 bij Steam en kreeg ik hem in de aanbieding voor 14,95 bij g2a en dat tikt toch lekker aan.:)

Tja Freggel, ik heb ook nog een NES staan en een SNES, Playstation, een Wii, Xbox, Xbox360 allemaal met games. Nog even los van de honderden cd's met PC spellen op zolder in een doos. Dus dat krijg ik van ze leven allemaal niet meer uitgespeeld. Maar je pikt er de mooiste uit en daar ga je weer eens mee aan de slag.
Althans zo doe ik dat. En zelfs dan, al is het maar 1 spelletje, geraak ik door dat ene spelletje al niet meer op m'n "normale" (voor zover je dat nog normaal kunt noemen) tijd in bed. En moet m'n vrouw me bij de pc bijna wegtrekken om naar de winkel te gaan. :p :biggrin:
Dus veel of weinig games, het maakt niet uit, een enkel spel kan hetzelfde resultaat teweeg brengen. ;)
 
Ik heb in het verleden heel veel games consoles verkocht in de tijd dat Sega en Atari ook nog op de markt waren naast Nintendo die toen net op de markt kwam. Maar de PC heeft voor mij gewoon meer mogelijkheden omdat er bijvoorbeeld meer (view) functies mogelijk zijn dan met een game console, en ik kan echt niet met een game pad omgaan.

De grafische HD kwaliteit is wel heel indrukwekkend van de huidige game consoles. Een kennis van mij speelt na zijn werk alleen maar FIFA 2016 online op zijn Playstation 4 en als ik bij hem langskom lijkt het wel of er een echte wedstrijd gespeeld wordt. De beweging van de spelers wordt ook steeds natuurlijker mede omdat door de technologie de bewegingen van elke individuele spelers in het spel toegepast kunnen worden, zo krijgt iedere speler zijn eigen karakter. Wel iets anders dan die oude soccer games van vroeger.

Veel games benaderen tegenwoordig het realisme waardoor ze gebruikt kunnen worden als een professionele simulator en wie zou dit straks niet in huis willen hebben?

Zoeken naar games en dan de prijzen vergelijken loont zeker de moeite. Van Steam ben ik alleen niet zo'n voorstander want ik wil de DVD met de game gewoon in mijn bezit hebben want zo kan je hem ook nog eens uitlenen of weggeven aan iemand. ;)
 
Heb hetzelfde probleem. Hier heeft een paar weken een PS3 gestaan, met leuke games er op maar dat richten met de gamepad was voor mij ook maar niks gedaan. Dus weg met het ding en de games op pc genomen. Met trackball en toetsenbord werkt voor mij gewoon super.

Grafisch en qua technologie liggen de huidige consoles uiteraard voor, maar dat is ook niet zo vreemd. Dat was voorheen ook al wel het geval. Maar dat is ook logisch. Alles van een console is toegespitst op snelheid en beeld. Een pc moet meer kunnen dus een pc processor doet nog wat meer dingen.
Ben zelf niet zo'n voetbal liefhebber, ook niet op de console. Uitzondering is op de Xbox, daar is zo'n apart voetbalspel met rare figuren, dat is gewoon echt lachen.
Zoiets als op het filmpje is ook wel gaaf, heb ik ook al gezien voor vliegdingens, echt realistisch, ging ook over de kop. Gaafheid.

Steam heeft zijn voor- en nadelen. Nadeel is dat je een game niet meer verder verkopen kunt of uitlenen. Voordeel is dat je overal maar hoeft in te loggen en je kunt spelen zonder dat  je de games hoeft mee te nemen en de media kunnen niet stuk gaan.
Ik was er eerst ook niet zo echt op gespitst, maar eigenlijk verkoop ik toch vrijwel nooit m'n games dus maakt het niet uit.
 
Omdat ik de ontwikkelingen niet meer volg met die gamesconsoles vroeg ik me af waarom er niet een keyboard aangesloten kon worden op bijvoorbeeld de PS4, maar nu las ik net dat die keyboards wel bestaan. Of die keyboards voor de PS4 alle spellen ondersteunen dat durf ik niet te zeggen.

Ik ben zelf ook geen voetballiefhebber (meer) BT, maar de gameplay met FIFA 2016 is voor diegene die dat wel zijn wel ontzettend realistisch geworden. Daarom is het zo jammer dat sommige games zoals Call of Duty Black Ops 3 zo futuristische is geworden. Ik sprak net nog iemand die altijd een fanatieke speler was van COD games en nu ook weer dat spel gekocht heeft maar er niks meer aan vond. Nu kan zij het spel doorverkopen maar met Steam zou je dus jouw centen kwijt zijn.

Wie weer er misschien nog leuke games om te lachen voor op de PC? Vroeger had je bijvoorbeeld Leisure Suit Larry
 
Leisure Suit Larry ken ik nog wel alhoewel dat niet een van m'n favoriete games was.
Tja games om te lachen, ben benieuwd. Ik vind dat monstertje wat je bent in Styx wel grappig. Maar echt om te lachen is die game verder niet.
Wel Duke Nukem 3D en daar is al even Duke Nukem Forever van te krijgen.

Een meer moderne game om te lachen? Jaaaa, schiet me toch eentje te binnen, Overlord uiteraard. Met al die minions, echt grappig!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan