Lekkere Nagerecht recepten

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.184
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert

Gebakken banaan gevuld met kinder chocolade...​


Vanmiddag een uur of 3 in de keuken gestaan om een nagerecht te testen voor de feestdagen die er aan komen.

Ik heb een banaan gevuld met blokjes kinderbueno, en daarna bladerdeeg er om heen gevlochten, en een half uurtje in de oven op 200 graden.

Intussen pure chocolade gesmolten en op bakpapier gespoten wat op een rol lag, dit in de koeling.

Slagroom geklopt, daarna de chocolade uit de koelkast en voorzichtig van het bakpapier gehaald, en op een dot slagroom dat op een plankje zat gelegd.

Daarna in de chocolade vorm weer slagroom en nougatine, daar dan de gebakken banaan, overgoten met caramelsaus, en dan gecarameliseerde banaan schijfjes en weer nougatine.

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er lekker uit, en zal ook lekker smaken.
 
Heerlijk! Dat is echt iets voor een snoepkut zoals mij.

Wat zijn dat voor rollen die je gebruikt hebt om die chocola om te rollen?
Ik zie wel een soort bakpapier wat er omheen zit, maar waar zijn die rollen van gemaakt?
 
Da's niets voor mij, dan komt mijn aso gedrag naar voren en krijgt niemand anders er iets van mee :p

Nee, zonder gekheid, lijkt me een hoop werk maar ziet er dan ook wel erg lekker uit.
 
@Black Tiger, tja die rollen?

Ik had hier nog wat pcv pijp of dakgoot staan, die wou ik op maat zagen, maar er staat nog een voorraadbak met rollen zoals die voor kunststof afval... Die op maat gemaakt, en bakpapier er om heen gemaakt en met een stukje ducktape vastgeplakt op de rol.

Je moet soms creatief zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
En @Tech, het is idd een flinke klus, maar de ervaring heeft mij geleerd om meestal met het laatste wat op tafel geserveerd wordt als eerste klaar te maken.

Intussen doe je de rest. ;)
 
Laatst bewerkt:
Even ter info richting jullie allen:
Ik weet dat we een satellietforum zijn, maar we hebben nog wat andere subforums zoals de kletspraat,
en nieuwsberichten.

Maar we zijn al jaren op zoek om jullie wat langer op het forum bezig te houden, dit bijvoorbeeld zoals toen de spelletjes, of een muziekstream.

De felicitaties van de verjaardagen probeer ik meestal voor mijn rekening te nemen, maar ik ben ook wel eens een keer een midweek of weekend weg, en dan heb ik geen laptop oid bij me, @Black Tiger weet hiervan.

Maar tijdens die vakanties leer ik toch weer dingen bij in de eetgelegenheden die daar zitten.
2 weken geleden zijn we even een midweekje naar de Limburgse Peel geweest, C-parcs, maar mannen die prijzen voor een glas bier/cocktail of een uitsmijter!

We hebben dus een restaurant dicht in de buurt van het park gevonden en zijn daar dus gaan eten.

Het was Grand Café 1466 in Kronenberg.

Ik was al verkocht aan Kornet op het park, bier met een eikenhout smaak.
Maar ik ben van de nagerechten, en heb dus daar voor de "Hemelse modder" gekozen.

Chocolademousse, met slagroom en rood fruit.

Zet dus hier in dit topic jullie favoriete gerechten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een heerlijk nagerecht waar ik nog geen foto's van heb maar komend weekend ga ik dit weer maken!


Men neme een doos Lu-Bastonge koeken, en maal deze met de hand of blender grof en fijn.
Maar houdt even een stuk of 4 koeken apart voor het opdienen.

Klop 1 liter slagroom, met suiker naar smaak/ [ik ongeveer 80 gram].

Als de slagroom lobbig is, meng er dan een bakje Mascorpone [250 gram] door, en roer dan de verkruimelde Bastonge koeken er door.

Bij het opdienen, een stuk koek en caramelsaus er over.

eet smakelijk.


Tip: je kunt dit natuurlijk met verschillende koekjes of chocolade maken.
Vorige week heb ik dit met stroopwafels gemaakt, en nu ligt er kitkat white en puur klaar.
 
Dat ziet er heerlijk uit, maar aangezien, ik geen keukenprinses ben, en echt een hekel heb aan koken is het aan mij niet besteed om het te maken, wel om het op te eten.

Dat worden vast heerlijke nagerechten met de feestdagen. Ik ben wel een Zoetekouw.
 
@Roxmarie, daarom hebben wij hier een "proefteam" ;)

Het is vaak veel te veel, dus dan wordt het verdeeld onder de buren.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan