leuk APK

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.409
Waarderingsscore
312
Punten
83
Locatie
grunn
zo duzz mijn auto afgekeurd
maar goed dat is op te lossen er zijn een paar rubbers stuk ach kan gebeuren.
maar nu het volgende
ik heb een diesel en ben vermoedelijk het bokje volgend jaar

diesel rijden is nu net zo crimineel als dat roken vorig jaar was
omdat ding een roetfilter heeft die bekent is bij de rdw moet ie voldoen aan die eisen.
doet die auto dat niet dan is het afkeur apk en probleem
mits je de rdw 64 euro betaald en 15% meer wegen belasting gaat betalen dan mag het ineens wel
is dit dan goed voor het milieu of voor de schatkist?

het is niet zo dat ik bewust diesel rijd (nouja een beetje dan vanwege de trek kracht onder in de toeren) maar ik kan geen auto vinden op electrike die mijn aanhangers mag trekken en die een normale burger nog kan betalen.
owja schiet me nog iets te binnen
een diesel brom mobiel hoeft niet gekeurd en de politie / douane boot ook niet
die mogen uitbraken wat ze willen
 
omdat ding een roetfilter heeft die bekent is bij de rdw moet ie voldoen aan die eisen.
doet die auto dat niet dan is het afkeur apk en probleem
Hmmz.... dat doet me denken aan andere APK voorwaarden.
Ik had eens een schakelknopje voor mistlampen (voorkant) in mijn auto. Waren al lang geen mistlampen meer op aangesloten, maar als dat schakelaartje er zat dan moest ie ook werken anders was het afkeur.
Zelfde bij de ombouw van een busje naar dubbele cabine, zaten veiligheidsriemen achterin. Die moesten ook aan de eisen voldoen, anders afkeur.

In beide gevallen was het echter. Als ze er in zitten moeten ze werken, maar ze hoeven er niet in, dus als je ze er uit haalt is het ook goed.

Nu is die roetfilter bij de RDW bekend. Maar moet die er per se in zitten? Anders er uit halen, om laten keuren, dan is ook bekend dat er niet meer in zit en dan is het 1x de RDW betalen ook voor die keuring en dan ben je er vanaf.
Of doelde je daarmee met die 64 euro voor de RDW en 15% meer wegenbelasting?

Zo ja, waarom ben je bang dat het roetfilter niet aan de regels zou voldoen? Is ie te oud?
 
@Black Tiger
Ik bedoel idd het kromme van aan de ene kant afkeur (ga er voor eind van het jaar achter komen of mijn filter te oud is dan wel stuk of niet) aan de andere kant 64 euro en uit het register laten halen.
Vervangen kost meer dan €500.-
Uitlaten schrijven kost dus 64€ en dan 15% meer mbr.
Heb een beetje het gevoel van afkoop van je milieu geweten lol

Die bewuste schakelaar en gordels achter in wist ik.
Heb er nu nog mee te maken en wel met dat ding in mijn avatar.
Zit mistlamp op met schakelaar
Nu MOET het controle lampje werken in die schakelaar anders is het afkeur.
Haal je de mistlamp achter er uit/af dan is het probleem weg omdat het motorvoertuig net oud genoeg is dat een mistlamp nog geen verplichting was.
Maar ga je er een aanhanger achter hangen moet op die aanhanger wel een mistlamp...

Kortom
Het kromme van de regels
 
Dat komt denk ik dat de regels door juristen worden gemaakt. Als ze gemaakt worden door techneuten dan heb je denk ik een juridische probleem. En er moet werk blijven.
 
gewoon burgertje pesten en zorgen dat je een nieuwe auto moet aanschaffen.
kun je dat niet? jammer dan ga maar met openbaar vervoer maarja... dat is al afgebroken dus dan maar op de fiets of lopen...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan