Levensduur lnb

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Wat is de levensduur van een LNB

die ik heb een Alps is al een jaar of tig oud.

Gaan die dingen in kwaliteit achteruit door weer en wind.

En als ik die zou moeten vervangen wat is dan de creme de la creme single LNB

Kan ook zijn dat mijn schotel ietsje ingeregeld moet worden. Offset t.o.v. Greenwich is nu 6.2 graden en zou voor Almelo 6.6 graden moeten zijn.

Snr op Atra 23.5 = 60%  lijkt me iets te mager.

Suggesties?

 
Een goede vraag, ik heb de mijne 2 jaar geleden vervangen nadat hij zo'n 20 jaar goed heeft gefunctioneerd, ook de buitenkabel heb ik toen gelijk maar vervangen.

Jouw snr kan beter denk ik want 80% of meer moet haalbaar zijn zeker als je een vaste opstelling hebt. Ga hem eerst eens goed uitrichten en dan zie je wel of je een beter signaal kan krijgen zonder de LNB te vervangen. Als je toch de LNB wil vervangen, ik las dat de Inverto Black Ultra single LNB een goede LNB is en meer zou ik er ook niet voor uitgeven.

Ongetwijfeld zullen er meer adviezen bij komen. :)
 
opnieuw uitrichten moet je zowiezo.
Wat vaker gebeurd is dat de kabel bij de lnb stekker langzaam gaat oxideren, stukje afknippen en nieuwe stekker er aan, kun je weer jaren verder.
 
Inverto Black Ultra single LNB is een hele goede keus, heb op 23 graad 100% en op 19 graad afhankelijk van transponder tussen 95 en 100%.
 
Het is duidelijk het wordt het dak op klimmen.

Tis geen vaste opstelling schotel zit op een diseqc motor.
13 oost 72%
19.2 oost 82%
23.5 oost 60%
28 oost  73%
Vreemd dipje bij 23.5 misschien een kwestie van een tikje verikale correctie.

Hangt ook al ruim 15 jaar zonder 1 keer te corrigeren.
Eerste stap is aansluitingen vernieuwen insmeren met siliconen pasta en een nieuwe LNB
 
Probleempje kwam boven drijven toen ik mijn Gigablue HD Quad Plus heb vervangen door de Gigablue QUAD UHD 4k.

Het was bij omwisselen van de ontvangers wat bewolkt en het beeld  was niet stabiel een kleine hoek correctie verhielp dat . Maar kreeg het niet boven de 60%
 
the matrix zei:
Probleempje kwam boven drijven toen ik mijn Gigablue HD Quad Plus heb vervangen door de Gigablue QUAD UHD 4k.

De Gigablue QUAD UHD 4K staat hier ook, leuke ontvanger voor een leuke prijs.
 
Nr10.
Idd een fraai toestel openpli image erop en backupsuite geinstalleerd , draait perfect
Ik heb die voor 210? via ebay.de  gekocht winkelmodelletje in duitsland met volledige garantie. En via alternate een kabeltunertje 37? .


De HD quad plus met extra 2 kabel tuners raak ik aan de straatstenen niet kwijt.
Dit terzijde
Weer on topic
Ik heb een Inverto black Ultra single besteld bij BOL 13.95 incl. bezorgen. Koopje
 
Hou er rekening mee dat je de LNB bij een motoropstelling niet onder een bepaalde hoek hoeft te plaatsen anders dan bij een vaste opstelling als je dan op 23.5E staat gericht.
 
Yes i Know. Maar iedere tip is van harte welkom.

Eerst de schotel een halve graad naar het westen forceren zodat de offset weer 6.6 is ipv 6.1 dan ligt de boel weer in line.
Vervolgens nieuwe LNB monteren , daar heb ik wel een vraag over.

De hals van de invento is langer dan de alps moet ik nu de invento met de front zo dicht mogelijk  of zo ver mogelijk op de schotelarm richting schotel monteren. ??
 
ik kom uit op het midden van de hals.
door te schuiven moet je de optimale stand vinden kan behoorlijk schelen in %
 
Ku% boom.
Kan nog net , schotel hangt iets 50cm rechts en 1 meter hoger dan vanwaar ik de foto uit het badkaner raam heb genomen

boom.jpg
 
Dan moet je hem nu alvast laten wennen aan roundup anders zit ie volgend jaar wel in de weg.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan