Liefhebbers voor TOH3.2 NL?

A

Atraxx

Misschien is er iemand begonnen maar ik wil 'm best vertalen naar NL.
Niet alles kan helaas worden vertaald maar wel de menu gerelateerde zaken.
Ik wil 'm dit weekend wel vertalen maar als er al iemand bezig is dan vind ik dat zonde van mijn tijd.
Laat even weten aub.

Gegroet,
Atraxx

daar heb ik wel intresse in een nederlandes versie.
als je hem klaar hebt lijkt mij dat wel wat.

mvg
13th street

De vorige versie (3.1) heb ik vertaald, nu mag jij het eens doen.
Ik wacht dus af, er is wel veel werk aan hoor.

Veel plezier.

Frankie

I heb ook wel interesse in de nederlandse versie, als hij klaar hoor ik het wel.

suc6

Originally posted by Frankie
De vorige versie (3.1) heb ik vertaald, nu mag jij het eens doen.
Ik wacht dus af, er is wel veel werk aan hoor.

Veel plezier.

Frankie

Tip, mischien kunnen jullie elkaar een beetje voorthelpen?

Gr Fred.

Wat een ellende met HexWorkshop. Ben je op de helft, kies je 'opslaan als' en boem, stopt HexWorkshop ermee. pffffft
En ja, het is een hoop werk, dat heb ik eerder ervaren maar dit is niet echt bemoedigend na 3 uur werk. Alles voor de kat z'n paddestoel.
Nu even niet meer. Vrijdag in de herkansing...

Atraxx

Eigen vertaling toevoegen aan de Planet Hemp / TuxOnHumax team +CAM ?

Dit is niet moeilijk maar wel een paar uurtjes tijd kwijt aan vertalen en invoeren. Met het vertalen van de Planet Hemp / TuxOnHumax + CAM hou je je alleen bezig met het gedeelte van de teksten, niet met de feitelijke werking van de +CAM zelf.

Indien je dus deze vertaling zelf maakt, plaats deze dan niet onder je eigen naam op het InterNet maar vermeld altijd Planet Hemp / TuxOnHumax team als bron en als je erop staat vermeld dan dat je zijn +CAM hebt vertaald naar een andere taal die nog niet door Humax ondersteund werd.

Indien je je alleen bezig houdt met vertalen, en niet aan de codes zelf komt, de aanwijzingen van Planet Hemp streng opvolgt (punt 4 en de readme in zijn HDFtool) kan er niets misgaan.

Bij twijfel niet aan beginnen (!) op eigen risico; indien je fouten maakt kun je je receiver kapot maken !

1) Neem de +CAM firmware van Planet Hemp / TuxOnHumax team

2) Gebruik Planet Hemp's tool HDFtool om de file in 2'en te breken, er ontstaat raw files; dit doe je door de HDF file die je wil 'breken' samen met HDFtool in een directory op je PC te plaatsen. Ga vervolgens in DOS mode naar deze directory en geef in het DOS scherm het commando: hdftool unpack xxxxxx.hdf (waarbij op de xxxxxx de naam van de file staat die je wil 'breken').

3) Open BIN 3 met Hexshop (of een andere hex-editor zoals ultra-edit) en je ziet op de rechterbalk van het programma de lijnen met teksten.

4) LET OP ! Bij het editten van de BIN file dien je 1 taal te kiezen die je permanent vervangt met je eigen tekst in de taal die je wilt toevoegen. Het einde van de tekst = 0x'00' en gebruik nooit "blanks" aan het einde !

5) Na heel wat uren editten sla je de file op en met behulp van HDFtool voeg je de RAW files weer samen tot ??n HDF file. Klaar ! (lees de dos commando's in de readme.txt) hdftool c xxxxxx.hdf -id1=0016.0000 -id2=0016.0600 (waarbij deze keer op de xxxxx de nieuwe naam komt te staan van je nieuwe vertaalde Planet Hemp / TuxOnHumax +CAM firmware.

NOTE : wijzig niets in de overige RAW files ! de laatste versies bevatten een CRC check die bij aanpassingen zonder toestemming van Planet Hemp & overige leden van TuxOnHumax gevolgen kunnen hebben voor het juist functioneren van uw Humax !

Bron : http://www.satsupport.com/humax5400/index.htm

CU
Red

Heeee Redneck jij weet dus ook hoe het moet.
Dat is mooi!... Wanneer begin je?

Atraxx

Zo Atraxx,

jij maakt je er wel erg makkelijk vanaf of niet dan?

Groetjes Bert.

@Atraxx,

Een Nederlandse versie heeft nooit in m'n Humax gezeten, en zal er nooit in komen ook.
Ik ben perfect gelukkig met de Engelse. De menu's van m'n Nokia telefoon staan ook in het Engels. Windows en Office staan hier ook in het Engels.
Nederlands hoeft voor mij echt niet hoor.
En van de versies van PH ben ik zeker, in een vertaling kan er altijd iets mislopen. Is vroeger dikwijls genoeg het geval geweest. Zowat heel Nederland had toen problemen, maar hier met de Engelse versie liep alles vlot ...

Dus, voor mij moet je het niet doen ... maar als je toch wil volharden in de boosheid dan kan je met de geboden uitleg in ieder geval een deskundige poging doen.

CU
Red

un rare vraag .
weet iemand of

het mogelijk om de taal van 3.1 in 3.2 te kopieren ?

De klus is weer opgepakt hoor dus het komt allemaal goed. Volgens mij is ie morgen af. Enkel even hier testen natuurlijk dus momentje nog.
Maarre jammer wel Redneck dan je nu zo'n beetje onrust loopt te strooien. De versie 3.1 heb ik ook zelf vertaald (alleen voor mezelf en een paar vrienden, Frankie was eerder klaar) maar dat was prima gelukt hoor. Je vergeet hier en daar wel es een lettertje die je voor jezelf dan even aanpast (je kunt niet blijven uploaden natuurlijk)
Voor jou geen NL versie daar is niets mis mee maar voor de liefhebbers nog even geduld.

Gegroet,
Atraxx

@Steegie

Heb ik ook naar gekeken maar een compare van de originele language-files gaf veel 'fouten'. Die kun je ook gaan uitzoeken en gelijktrekken maar daar zag ik geen gat in.

Groet,
Atraxx

Wacht ff met vertalen tot er een versie is waar je wat aan hebt als Nederlander(!) en vertaal niet de 3.1 met een mogelijkheid om een org. kaartje voor PW te kunnen gebruiken die dan toevallig de 3.2 heet.
Degene die wel een org. PW-kaart hebben kunnen wel duits die er uiteraard standaard wel in staat.

Gr,

Hallo,
Steegje heeft de goeie tip gegeven. De hdfbin-3-010000.raw van TOH31 en TOH32 zijn gelijk!
De verschillen die je ziet zijn de achergrondplaatjes!

Deze zijn eenvoudig met backgroundpatcher te veranderen.

Groetjes,
:cool:

Vrienden hij is er klaar voor. Kan iemand me vertellen waar ik 'm het beste neer kan zetten?

Bedankt,
Atraxx

Hallo,

kun je me die even mailen als je dat wild.
alvast bedank.

Zou je hem mij kunnen mailen. Ik ben nieuw dus ik zou je niet kunnen vertellen waar je hem het beste neer zou kunnen zetten.
Kun je mij wat info geven hou ik hem het beste op mijn humax 5400z zou kunnen zetten. Graag een beetje in leeken taal

zou ik hem per mail kunnen ontvangen kan ik teminste mijn menu weer lezen
vast bedankt john

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan