Linux op Dreambox

O

osjohn

zou je zelf een linux op je dreambox kunnen zetten en programeren ??

of is de linux die hun gebruiken zoveel anders ??

Vaak zit je te kloten met drivers etc. en is het lastig om maar af te wachten tot er weer wat nieuws komt.

John

Linux op de Dreambox is een andere Linux dan op pc's. Zo heb je op de Dream een ander soort binairies nodig dan op een gewone Linux machine.

Het exacte verschil weet ik niet op Dream spreken ze vaker over .ppc maar geen idee wat het nu precies inhoudt qua verschil dus.

Misschien dat iemand anders met wat meer linuxkennis hier wat meer duidelijkheid over kan geven?

het is een linux die lijkt op suse

en mensen schrijven dat t een soort cvs linux is

...

henni

]

ppc slaat op de gebruikte processor, alle applicaties moeten dus voor die processor gecompileerd worden, anders loopt het allemaal niet (als het al loopt:))

De processor in de dream is een power processor, vandaar dat de afkorting .ppc gebruikt wordt.

Aha ziedaar, en daarom dat ook "gewone" linux binairies er niet op werken.

Ik dacht al eerst dat het een soort Sun versie was of iets in die geest.

Er zijn toch ook Linux versies die gemaakt zijn voor een Mac Power PC volgens mij zit daar de zelfde processor in maar dan zwaarder

Groet g@it

Dat zou het ook nog eens kunnen zijn inderdaad.

Het systeem is linux dwz dat het hart van het systeem een linux kernel is en linux filesysteem en opbouw heeft. De processor waarvoor het gecompileerd is is een PowerPc (zoals MAC en XBox) of een MIPS (7025). Daarom zijn de binaries anders als op een PC. Ik ben heel tevreden over mijn toestel.

Dus inderdaad zoals Tech ook al zegt. Ik kon me ook al iets herinneren van een Risc power processor. En nu je MIPS zegt.... inderdaad die naam komt me ook bekend voor.

Bedankt voor de uitleg allemaal, mij is ook weer een en ander een stuk duidelijker geworden.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan