De Live Topic optie is al een tijdje aanwezig. De bedoeling is eigenlijk wat de naam al zegt "Live Topic".
Een topic is "Live" zo gauw er iemand in geschreven heeft of het nieuw is aangemaakt. Daar zit een bepaalde tijdsduur aan.
Stel dat ik nu dit bericht schrijf en jij leest dit. Nu sta ik nog in deze thread met mijn browser omdat ik even koffie halen ben bijv. terwijl jij ook een antwoord schrijft en dit post.
Dan krijg ik toch jouw bericht te zien of een aankondiging dat er nog een bericht gepost is, zonder dat ik het browserscherm heb hoeven verversen.
Dit is bijv. ook handig in een discussie als er een paar tegelijk aan het schrijven zijn. Als jij dan bijv. net jouw bericht post terwijl ik aan het schrijven ben (en dus niet jouw net geposte bericht zie) en een minuut later zelf mijn reply post, krijg ik ook gelijk te zien dat er nog een nieuw antwoord was.
Beetje een handige funktie dus om te zorgen dat je tussendoor geplaatste reply's (terwijl je zelf aan het schrijven was of iets anders aan het doen) niet mist, zonder dat de browser dus ververst hoeft te worden.