LNB 2 aansluitingen?

S

satlinkies2

Even een vraagje.
Ik wil een topfield 4000 PVR aanschaffen, maar mijn vraag is of ik ook een nieuwe LNB nodig heb met 2 aansluitingen, omdat er 2 tuners in zitten? Momenteel heb ik een LNB met 1 aansluiting en dus waarschijnlijk kan ik maar 1 tuner gebruiken!
 
je kunt een twin lnb plaatsen maar het is niet nodig want je kunt ook de tuner een met de tuner twee doorlussen met een coax kabeltje dat is het handigste maar als je meerdere satelieten wilt ontvangen kun beter twin lnb`s gebruiken

gr chris
 
Ik heb 1 lnb en een rotor. Dus de huidige LNB met 1 uitgang kan ik dus gewoon gebruiken.
Tuner 1 met twee door lussen. Oke.

Even een andere vraag, is er nog zoiets als een leidende tuner? Als ik bv op de Sirius zit te kijken, maar ik heb een opname geplanned op de astra. Als de tuner aanslaat voor de opname, draaid deze dan naar de astra?
En hoe zit dat dan met 2 losse tuners (wil de huidige houden en deze boven zetten)?
 
Je kunt wel doorlussen alleen kun je dan alleen kanalen opnemen met dezelfde polariteit als de kanalen op tuner 1. M.a.w. niet alles dus wat er op dezelfde satelliet zit.Het is wel aan te bevelen een twin lnb te nemen als je twee tuners geheel onafhankelijk van elkaar wilt laten werken.Ja een tuner bepaald waar je schotel heen draait ligt er net aan op welke je de motor aansluit.Wat ook mogelijk is maar dat word dan wel wat duurder is twee draaibare schotels aan je toppie hangen en voor tuner 1 en 1 voor tuner 2 dan werkt het helemaal onafhankelijk van elkaar.
 
Als je gebruik wil maken van de mogelijkheid om een andere zender op te nemen als je kijkt en ook gewoon kunnen zappen tijdens het opnemen raad ik je aan(heb ik zelf ook) een monoblock Dual LNB aan te schaffen je kan dan als je tuner 1 naar tuner 2 heb gecopieerd gewoon alles kijken als je opneemt
 
De meest gebruikelijke oplossing is het volgende

Tuner 1 draaibaar maken met een LNB
Tuner 2 uitrichten op de Astra of als je een andere interessanter vind richt je deze daar op uit.

Mocht je iets op willen nemen van iets anders dan de astra neem je op via Tuner 1
Mocht je op de astra opnemen kies je voor tuner 1
Ook kun je twee schotels draaibaar maken of kiezen voor een schotel waar je meerdere satellieten in een keer mee aan kunt.

Er zijn tal van mogelijkheden maar de optie om een LNB door te lussen raad ik je sterk af.
De reden hiervoor is dat je een pracht van een apparaat hebt gekocht dat je voor de helft gaat benutten door nu op de lnb en een stuk coax kabel te gaan bezuinigen.
De meerprijs van een Goede twin LNB is rond de ? 25.00 en 20 mtr kabel is ? 6.00
Totaal ? 31.00 levensduur 10 jaar dat is dan ? 3.10 per jaar en daar ga je op liggen te bezuinigen.
Ik zou het niet doen ((((((maar wie ben ik )))))

Jos
 
Originally posted by josthebos
De meest gebruikelijke oplossing is het volgende

Tuner 1 draaibaar maken met een LNB
Tuner 2 uitrichten op de Astra of als je een andere interessanter vind richt je deze daar op uit.

Jos


Zou ik zo niet doen, kan je nooit opnemen wat je kijkt en dan verder zappen.
 
Ik heb het hier zo draaien 1 schotel draaibaar op tuner 1 1 schotel draaibaar op tuner 2 welke ook voorzien is van een twin de motor wordt door een xtreme en een samsung bestuurd.

Kortom heb 3 aansluitingen naar binnen lopen kan dus alle kanten op.

Is prijzig maar wel leuk...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan